Mi lesz így a Golffal? – Kipróbáltuk az új SEAT Leont

Negyedjére minden eddiginél fejlettebb a SEAT Leon - hazai utakon próbáltuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akárcsak a Skoda, a SEAT is erősen az anyavállalat fejére nőtt minőségben és kínálat tekintetében is. A Leon az első kompakt, mely plug-in hibridként debütál az új generációs VW termékek között.

Ennyire talán még sosem volt egy szinten a Volkswagen konszern legtöbb márkája. A Skoda és a SEAT úgy beérte a Volkswagen modelleket, hogy bizonyos verziók még hamarabb is érkeznek meg a piacra, mint például a plug-in hibrid hajtás. A konnektoros Skoda Octavia és a VW Golf előtt érkezett meg a SEAT Leon e-Hybrid hazai ára. A Leon viszont nem csak ebben tűnik jobbnak kicsit a Golfnál, árával is kedvezőbb, de mindenekelőtt megjelenése és felhasználói élménye tűnik összeszedettebbnek és kívánatosabbnak (ez persze leginkább ízlés kérdése, bőséggel van, akinek a Golf a barátságosabb - a szerk.). A spanyol márka egyik húzómodellje immár negyedik generációjába lépett, és a bevált recepttel folytatják tovább; nincs háromajtós, de van kombi és hagyományos ötajtós kompakt.
A Leon fejlesztése során alaposan szerették volna elkülöníteni a konszern további azonos modelljeitől, ami sikerült is. Szinte minden ponton mutat valami érdekeset és főként más megoldást, mint azt várnánk, miközben élet is sokkal több van benne már első ránézésre is.

Bármennyire is legyen német, rendesen temperamentumos a kiállása.

Vonásaiban van némi szenvedély, gömbölyded, de csak egy kicsit, vagány és sportos is, de túlnyomó részt azért elegáns. Lámpáinak vonásai mindenképp érdekesek, a hátsókat egybefüggő LED csíkkal kötötték össze, ami az Excellence felszereltség része. Érdekes megoldás, hogy a harmadik féklámpa ez alá került, nem fönt világít, mint az összes kompaktban. Fényszórói elöl és hátul is teljesen ledesek, felárért mátrix LED fényszórókat is kaphat, az irányjelző futófényes, mely hátul kurtán fölfelé is kanyarodik, van egy hangulata, annyi biztos.

A Leon legnagyobb újdonsága, hogy nagyot nőtt elődjéhez képest.

Tengelytávolsága 5 centivel nyúlt, teljes hossza 8,6 centivel, a kombi karosszéria pedig már 620 literes csomagteret rejt a korábbi 587 helyett, amivel még az Octaviára is képes rálicitálni. Méretnövekedésével egy időben részletgazdagsága és minősége is erősen fejlődött, a fénytechnikai megoldásait például az utastérbe is bevezették. LED csíkot húztak körbe az utastérben vállmagasságban, de a hangulatvilágításnak több eleme is szerepel odabent, persze változtatható színekben. Mint szinte a legtöbb gyártó, úgy a SEAT is igyekszik az új modelleket kicsit feljebb pozicionálni, ami a VW technikai hátterének fejlődésével messze nem lehetetlen. A márka szerint a SEAT legfejlettebb autója kerül most piacra, és bizonyos területeken közel prémium jegyeket is fel tud mutatni a Leon. Fontos fejlődés, hogy konnektivitás terén már olyan szolgáltatásokkal bővítheti ki a használhatóságot, amik megkönnyíthetik a tulajdonos életét. Ilyen például az okostelefonos applikáció, melyen távoli nyitás-zárást, klimatizálást is indíthatunk, valamint beállíthatunk figyelmeztetést sebességhatár túllépésére, ha esetleg kölcsönadnánk az autót valakinek, mondjuk a család fiatalabb tagjainak. Az online szolgáltatások fontos szintet léptek a vészhívás terén is, már a Leonban is kérhetünk segítséget egyetlen gombnyomással méghozzá magyarul, valamint a hazai márkaszervizek diszpécsereivel is felvehetjük a kapcsolatot közvetlenül. Vezeték nélküli telefontöltés és szintén vezeték nélküli Apple CarPlay szolgáltatás is elérhető. Ennek képét az új, 10,25 colos multimédiás fejegységen láthatjuk. A SEAT új rendszere a márkától már ismert menüre építkezik, de a kezelőfelület egyelőre ebben tűnik a leggyengébbnek abból a szempontból, hogy hirtelen sok információt láthatunk a képernyőn, amiből a legtöbb a klimatizálásé, mivel nincs külön panelje. A rendszer gyors, de a kezelőfelület szokást igényel, nem annyira átlátható elsőre, mint például a Skodáé. A Leonba is kerülhet digitális műszeregység változtatható témákkal és persze információkkal, melyet a kormányról végezhetünk.
Hirdetés
Az első hazai tesztkörre egy 130 lóerős, kézi váltós 1,5-ös ötajtóst sikerült elvinnünk. Az 1.5 TSI két teljesítményszinten, 130 és 150 lóerővel, valamint mild-hybridként is elérhető. A kézi váltós verzió főként azoknak szól, akiknek a SEAT még mindig egy kicsit sportosabb márkaként él a fejében, nekik nem is fog csalódást okozni. A hatfokozatú kézi szerkezet kapcsolási érzete kimondottan jó, nagyon feszes, jól súlyozott és rendkívül pontos, élmény vele a váltás. A 130 lóerős motornak hamar meg lehet találni a határait, de országúti tempóig nem lesz feltűnő. Kimondottan élénk és jó a kormányzás, feszes, de messze nem kényelmetlen, jólesően súlyos ez is. Ami első körben lenyűgöző élmény, az a futómű, amiben szintén van egy jóleső súlyos érzés, de nem azt érezzük, hogy nehéz az autó, sokkal inkább pont jó mértékben feszes hangolást tapasztalunk, amitől megjön a kedv egy kis sportolásra is. Kanyarról-kanyarra fűztük a Leonnal és jelentős terheléssel sem éreztük bizonytalannak, ez az egyik leginkább prémiumosabb pontja. Hangszigetelésben még lett volna mit elérni, ugyanis bár a csillapításnak köszönhetően a rossz útburkolatból is keveset érezni, annál többet hallani belőle a kerekek felől.
A SEAT Leon alapárai (van ám ebből kedvezmény is!)
Ötajtós Kombi
Reference 6 639 450 6 937 000
Style 7 191 290 7 435 130
Excellence 8 663 850 8 907 690
FR 8 576 220 8 820 060
Excellence e-Hybrid 11 645 000 11 734 000
FR e-Hybrid 11 402 000 11 490 000
Hirdetés
Hajtásláncok tekintetében benzinesből 1,0 literes, 1,5-ös és 2,0 literes is érkezik, dízelfronton a 2,0 literes TDI szerepel 115, vagy 150 lóerős teljesítménnyel, az erősebb motorokhoz pedig DSG váltó, valamint az 1,0 literes és 1,5-ös TSI-khez mild-hybrid technológia is elérhető. Van azonban valódi hibrid is, méghozzá konnektorról tölthető, a Leon e-Hybrid a konszern 204 lóerős összteljesítményű rendszerét kapja, melyben 1,4-es TSI benzinmotor és villanymotor dolgozik együtt. Ehhez a SEAT otthoni fali töltődoboz kiépítésében is tud segítséget nyújtani, melyel a 13 kWh-s akkumulátor 3 óra 40 perc alatt tölthető fel, hálózatról ugyanez 5 óra 50 percet vesz igénybe. A zöld rendszámos Leon mindkét karosszériaváltozatban elérhető lesz, és már az árai is publikusak. A meglepő minőségérzetű Leonról hamarosan részletes teszttel is érkezünk, ugyanis az első tesztautó egy héten belül megérkezik szerkesztőségünkhöz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

9 thoughts on “Mi lesz így a Golffal? – Kipróbáltuk az új SEAT Leont

  • 2020.09.17. at 07:32
    Permalink

    Ezzel a betűtípussal pont olyan a Leon felirat hátul, mintha valaki a nevét ragasztotta volna fel utólag az autóra (nagyot ment anno ez homasitás extra pár éve, talán még emlékeztek páran)

    Nekem tetszik a segge, egyedibbre sikerült megrajzolni, mint például a Scalaét.

    Gázos Seat az LPG vagy CNG vajon?

  • 2020.09.17. at 18:06
    Permalink

    Mindig szimpatizáltam a Seat-tal, ez az új Leon is tetszik. De az biztos, hogy a Golfnak ettől még nem kell izgulnia, nem fogja megrengetni az eladásokat.

  • 2020.09.19. at 08:53
    Permalink

    „rendesen temperamentumos a kiállása” :-))))))))
    kb mint egy fókusz v egy hyundai
    Ennyire sivár látványtól várja a seat a feltámadást ???
    Ez nonszensz !

  • 2020.09.21. at 22:23
    Permalink

    Ez is a mostanság szokásos jellegtelen,minőségtelen 4kerekű.Kopogós műanyag műszerfal.krumplis zsák ülés,gyenge motor….stb.Megpróbál minőséginek kinézni ,de csak egy gyenge anyagokból összerakott autó.Leon hátulról inkább renault leon megane.

Vélemény, hozzászólás?