Gyönyörű esztétikai állapotban maradt fenn az utókornak ez a Škoda 120L, ám a hivatalos végsebességét meg sem közelítette (Fotó: Youtube.com/NoTempoLimit)
A Škoda belső számozása szerint 742-es kóddal készült a 105-ös, 120-as, 125-ös és 130-as modell is. Az autókat ráadásul Nyugat-Európában is értékesítették, az Egyesült Királyságban például a 105-ös és 120-as modellt Super Estelle néven ismerték 1984-ig, a frissítés utáni modelleket pedig Estelle Two néven. A legendás 120L típus 1174 köbcentis farmotorja 50 lóerőre volt képes újkorában, míg a 105-ös 1046 köbcentis erőforrása 45 lóerős teljesítményt ígért. A NoTempoLimit csatornáján ezúttal az erősebbik példány került terítékre a kettő közül, a sofőr szemszögéből felvett videó pedig a végsebességteszt eredményét figyelmen kívül hagyva is egy igazi nosztalgiabomba a látvány és a hangélmény miatt. Az autó végül óra szerint valamivel 120 km/óra felett zárja a tesztet, a GPS viszont mindösszesen 105 km/óránál áll meg. Ami érdekes eredmény, tekintve, hogy hivatalosan 140 km/óra a vége, ráadásul az interneten olyan videókat is találni, ahol jól láthatóan sikerül átlépnie egy-egy példánynak a hivatalos adatot. Persze, 43 éves az autó, így egyáltalán nem kizárt, hogy néhány paripa már elszökött a ménesből. Mivel én magam még sohasem próbáltam kicsikarni a végsebességét egy hasonló Škodából, illetve szerelni sem szereltem még ilyet soha, így a kommentmezőben várom a tapasztalatokat azoktól, akik autópályáztak már ilyen géppel, netán csavarra ismerik a működésének titkait. Szerintetek reális, amit az alábbi videóban láthatunk? Ha nem, akkor mi lehet a probléma a cseh remekkel?
Nekem 147 volt a csúcs német autópályán, de lejtőn, sík úton 140 volt a max. óra szerint (GPS szerint kb. 130 lehetett). Vélhetően az idős motor már nem hozza a fiatalkori (nem túl acélos) teljesítményt sem. Még egy tipp: az üres autó eleje felfelé áll kicsit, az első csomagtérbe kell kis súly, akkor egyenesebben áll, kisebb lesz a légellenállás, meg az autó is stabilabb. De a cikkben leírt különbséget nem indokolja szerintem (nincs meg már az ifjúkori ereje, ahogyan nekem sem).
Ja még annyit, hogy az enyém 5 sebességes volt, ami a végsebesség szempontjából hátrányos. Egy négysebességesnek a GPS szerinti 130-at illene hoznia 4.-ben.
Nem kap „kaját”.
A tyutyun írja egy cseh srác, hogy valszeg a bowden nincs jól beállítva vagy ki van nyúlva.
Volt 120-as Skodám én is a Bowdenre gyanakszom vagy esetleg a gázpedál elöbb eléri a végpontott mint kéne ( elhajlott, görbe).