Mi lehetett a baj ezzel a 120L Škodával a végsebesség-teszten?

Vajon miért csak 120 km/órát tudott a faros Škoda az Autobahnon?

Mivel a 120L elnevezésben a szám nem a végsebességre utal, ezért arra gyanakszunk, hogy valami nem volt rendben az öreg Škodával a németországi végsebességteszt közben. Neked van tipped, hogy mi lehetett a probléma?

A Škoda belső számozása szerint 742-es kóddal készült a 105-ös, 120-as, 125-ös és 130-as modell is. Az autókat ráadásul Nyugat-Európában is értékesítették, az Egyesült Királyságban például a 105-ös és 120-as modellt Super Estelle néven ismerték 1984-ig, a frissítés utáni modelleket pedig Estelle Two néven. A legendás 120L típus 1174 köbcentis farmotorja 50 lóerőre volt képes újkorában, míg a 105-ös 1046 köbcentis erőforrása 45 lóerős teljesítményt ígért. A NoTempoLimit csatornáján ezúttal az erősebbik példány került terítékre a kettő közül, a sofőr szemszögéből felvett videó pedig a végsebességteszt eredményét figyelmen kívül hagyva is egy igazi nosztalgiabomba a látvány és a hangélmény miatt. Az autó végül óra szerint valamivel 120 km/óra felett zárja a tesztet, a GPS viszont mindösszesen 105 km/óránál áll meg. Ami érdekes eredmény, tekintve, hogy hivatalosan 140 km/óra a vége, ráadásul az interneten olyan videókat is találni, ahol jól láthatóan sikerül átlépnie egy-egy példánynak a hivatalos adatot. Persze, 43 éves az autó, így egyáltalán nem kizárt, hogy néhány paripa már elszökött a ménesből. Mivel én magam még sohasem próbáltam kicsikarni a végsebességét egy hasonló Škodából, illetve szerelni sem szereltem még ilyet soha, így a kommentmezőben várom a tapasztalatokat azoktól, akik autópályáztak már ilyen géppel, netán csavarra ismerik a működésének titkait. Szerintetek reális, amit az alábbi videóban láthatunk? Ha nem, akkor mi lehet a probléma a cseh remekkel?
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.09.15. at 00:19
    Permalink

    Nekem 147 volt a csúcs német autópályán, de lejtőn, sík úton 140 volt a max. óra szerint (GPS szerint kb. 130 lehetett). Vélhetően az idős motor már nem hozza a fiatalkori (nem túl acélos) teljesítményt sem. Még egy tipp: az üres autó eleje felfelé áll kicsit, az első csomagtérbe kell kis súly, akkor egyenesebben áll, kisebb lesz a légellenállás, meg az autó is stabilabb. De a cikkben leírt különbséget nem indokolja szerintem (nincs meg már az ifjúkori ereje, ahogyan nekem sem).

  • 2024.09.15. at 00:23
    Permalink

    Ja még annyit, hogy az enyém 5 sebességes volt, ami a végsebesség szempontjából hátrányos. Egy négysebességesnek a GPS szerinti 130-at illene hoznia 4.-ben.

Vélemény, hozzászólás?