Mi lehet ideális nagycsaládos autó 2 millió forintig?

Piaci körkép: autók nagycsaládosoknak 2 millió forintos határig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre többen kényszerülnek a hagyományos ötüléses autóknál nagyobbat választani, ám kevesen tudnak újat vásárolni. Körképünk nekik szól: nagycsaládos autókat kerestünk kétmillió forintig.

Nemrégiben azt vizsgáltuk, hogy milyen hétüléses autóba tudunk három isofixes gyerekülést behelyezni. Új autókat néztünk ráadásul nem is szerény elvárásokkal és felszereléssel, s így igen komoly vételárakat kaptunk. A magyar valóság azonban jellemzően nem ez, hogy új autót megyünk el nézni és veszünk aztán, hanem sokkal inkább a használt autók világa, így ezúttal mi is úgy tettünk, ahogyan az átlagos autóvásárló is tenne. Az átlagos nagycsaládos igényeknek megfelelően ötnél több, de legfeljebb hétüléses modelleket kerestünk legfeljebb kétmillió forintig és 8 éves életkorig. A használtpiac 1,5 milliós átlagárán kicsit túl, de a ma már sajnos 13 éves átlagéletkoron innen, természetesen legalább normál állapotban; mindenképp légkondicionálóval, illetve legfeljebb 2,0 literes, bármilyen motorral.
A hétülésesség sokak számára előny: már kétgyerekes családnál is szükség lehet az ötnél több ülőhelyre, ha például időnként a két nagyszülőt is vinnék magukkal. Ezen koncepciónak megfelelően nem csak hét-, hanem hatüléses autókat is kerestünk, ugyanis sokszor az ötnél csak eggyel több ülés is megoldás arra, hogy beférjen egyetlen autóba a család. Biztonság szempontjából természetesen a sokülésesség kompromisszum. A két üléssorban hat ülést kínáló egyterűknél az oldalvédelem kérdőjelezhető meg, a csomagtartóba tett harmadik üléssoros hétüléseseknél pedig nyilvánvaló, hogy ráfutásos balesetnél szerény ott az utasvédelem. Kompromisszum a soküléses autó, ezt el kell fogadni, ám sokak inkább ilyet választanak, mint tartanak fenn még egy autót, vagy küldik a nagyszülőket vonattal a családi nyaralásra. És persze vannak azok a három gyereknél többel rendelkező nagycsaládok, ahol a hatodik-hetedik ülés napi szükséglet.
Modell Évjárat Óraállás (km) Vételár (Ft)
Citroën C8 2.0 Hdi (136 LE) 2006-2007 150 000-
214 300
1 690 000-
1 990 000
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 Hdi (109 LE) 2007 184 460-
244 000
1 750 000-
1 950 000
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDi MCP6 (109 LE) 2007 103 256-
214 297
1 989 000-
1 999 000
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 Automata (140 LE) 2007 184 500-
263000
1 850 000-
1 990 000
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi MCP6 (136 LE) 2008 nincs adat 1 995 000
Dacia Logan MCV 1.5 dCi (68-86 LE) 2008 84 000-
170 000
1 449 000-
1 899 000
Dacia Logan MCV 1.6 Ambiance (87 LE) 2007 96 821 1 490 000
Fiat Dobló 1.3 JTD (71-84 LE) 2006-2007 84 202-
250 000
1 490 000-
1 700 000
Fiat Multipla 1.6 16V Natural Power (103 LE, CNG-benzin) 2006-2008 159 600-
224 000
1 389 000-
1 790 000
Fiat Multipla 1.9 JTD (120 LE) 2006-2007 138 500 1 650 000-
1 690 000
Fiat Scudo 2.0 JTD (94 LE) 2006 nincs adat 1 398 000
Fiat Ulysse 2.0 JTD (136 LE) 2008 nincs adat 1 199 000
Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi (90 LE) 2007 nincs adat 1 300 000
Ford Galaxy 1.9 TDI (116 LE) 2006 275 000-
300 000
1 290 000-
1 890 000
Ford S-MAX 2.0 TDCi (131 LE) 2006 297 000 1 899 000
Hyundai Trajet 2.0 CRDi (112 LE) 2006 nincs adat 980 000
Kia Carens 2.0 CRDI Automata (140 LE) 2008 nincs adat 1 600 000
Kia Carens 2.0 CRDI (140 LE) 2007 164 727-
257 000
1 590 000-
1 950 000
Lancia Phedra 2.0 JTD (120 LE) 2006-2007 169 000-
210 000
1 700 000-
1 990 000
Mazda5 2.0 CDH (110-143 LE) 2006-2008 130 000-
274 990
1 790 000-
1 999 000
Mazda5 1.8 CE (116 LE) 2008 118 000 1 899 999
Mazda MPV 2.0 CDH (136 LE) 2006 147 000 1 950 000
Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D (136 LE) 2006-2009 147 000-
316 914
1 499 000-
1 995 000
Opel Zafira 1.6 (101 LE) 2006 79 000-
195 000
1 650 000-
1 879 000
Opel Zafira 1.6 CNG (94 LE) 2008 167 000-
280 000
1 898 000-
1 950 000
Opel Zafira 1.6 LPG (116 LE) 2008 260 000 1 830 000
Opel Zafira 1.8 (140 LE) 2006 223 000 1 699 000
Opel Zafira 1.8 CNG (140 LE) 2007 146 500 1 950 000
Opel Zafira 1.9 DTI (120-150 LE) 2006-2007 137 000-
339 000
1 299 000-
1 990 000
Opel Zafira 1.9 DTI (150 LE) Automata 2006 169 000-
225 000
1 675 000-
1 790 000
Peugeot 307 SW 1.6 HDi (109 LE) 2006 128 200-
165 049
1 300 000-
1 599 000
Peugeot 307 SW 2.0 HDi (136 LE) 2006 nincs adat 1 650 000
Peugeot 807 2.0 HDi (136 LE) 2007 200 000 1 990 000
Renault Espace 2.0 dCi (150 LE) 2006-2007 211 000-
220 000
1 849 000-
1 999 000
Renault Grand Espace 2.0 dCi (150-173 LE) 2006-2007 196 000-
398 000
1 999 000
Renault Grand Scénic 2.0 (135 LE) 2006-2007 118 000-
334 000
1 400 000-
1 599 000
Renault Grand Scénic 1.5 dCi (106 LE) 2006-2008 124 765-
198 367
1 339 000-
1 899 000
Renault Grand Scénic 1.9 dCi (131 LE) 2006-2008 120 630-
218 000
1 350 000-
1 990 000
Renault Grand Scénic 2.0 dCi (150 LE) 2007 199 500 1 490 000
Renault Espace 2.0 dCi (150 LE) 2006-2007 211 000-
220 000
1 849 000-
1 999 000
Renault Grand Espace 2.0 dCi (150-173 LE) 2006-2007 196 000-
398 000
1 999 000
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI (116 LE) 2006 nincs adat-
340 000
1 250 000-
1 998 000
SEAT Alhambra 2.0 PD TDI (140 LE) 2006 133 000 1 950 000
Toyota Corolla Verso 1.8 M-MT (129 LE) 2006 170 000-
347 000
1 490 000-
1 950 000
Toyota Verso 2.0 D-4D (126 LE) 2010 240 000 2 130 000
Volkswagen Caddy 1.6 Life (102 LE) 2007 62 643 1 789 000
Volkswagen Touran 1.4 TSI (140 LE) 2007 235 000 1 600 000
Volkswagen Touran 2.0 CNG (109 LE) 2008 171 000 1 930 000
Volkswagen Touran 1.9 PD TDI (105 LE) 2007 200 000-
215 000
1 750 000-
1 799 000
Volkswagen Touran 2.0 PD TDI (140 LE) 2006 230 000 1 998 000
Volkswagen Touran 2.0 PD TDI DSG (140 LE) 2006 182 000 1 950 000
Hirdetés
Az, hogy melyikbe hány gyerekülés tehető, leginkább személyes próba kell, hogy legyen, az ugyanis nem csak az autótól, az ülések fajtájától is függ. Egy biztos: körképünkben elvétve szerepel csak olyan, ami három isofixes. A kétmilliós szegmens még nem az, ahol ezt feltétlenül el lehetne várni, de azért megjegyezzük, van ilyen. Nyilván sokan minél olcsóbban szeretnék megúszni az autóvásárlást, így a kétmilliós plafont minél messzebbről kívánják közelíteni. Magyar rendszámmal 980 ezer forintos árral egy Hyundai Trajet esetén láthatjuk a legszerényebb összeget. Ahogyan az a hirdetésben is olvasható: „Megbízható, 7 személyes, jól felszerelt, családi autó”. És hozzátesszük, hogy meglehetősen régivágású is, a Trajet ugyanis 15 évvel ezelőtt jelent meg. Még nem csomagtérpadlóba hajtható hátsó üléses, ha nincs szükség a hátsó székekre, azokat ki lehet szerelni, s otthon lehet hagyni - ha van hova rakni. Ugyanez mondjuk az olcsóbb vetélytársakra, sőt, a nagyobb méretű egyterűkre szintén igaz: a Fiat Ulysse és a Ford Tourneo Connect esetén ugyancsak ismeretlen a padlóba hajtható ülés. És sajnos esetükben a futásteljesítmény, sőt még az óraállás sem derül ki a hirdetésből. Az első bevallott kilométerű autó egy 2006-os Ford Galaxy 1.9 (PD) TDI motorral, 279 000 kilométerrel és 1 290 000 forintos vételárral. Nem rossz ajánlat ez, a 116 lóerős PD TDI a tartósabbak közül való, a leghátsó ülések azonban itt is csak kivehetők vagy össze-, de nem a padlóba hajthatók.
Mit kaphatunk még 1,3 millió környékén? Motorhibás, de „működőképes” Opel Zafira 1.9 CDTI-t, esetében talán lényegtelen, hogy amúgy csak 190 000 kilométert mutat az órája. Van persze ugyanennyiért szép állapotú, félbőr belsős, friss műszakis Zafira B is (ahogyan esetében mindig is volt) csomagtérpadlóba hajtható leghátsó ülésekkel és 339 000 kilométerrel. A futás pedig – hangsúlyozzuk - nem feltétlenül probléma, ha az autó megkapta a kívánt karbantartást.
A szinte titkoltan, hagyományos kompakt kombiként, de hétüléses, második üléssorában független üléses Peugeot 307 SW már a frissített arccal is elérhető 1,3 millió forintért a takarékos 1.6 HDi motorral, ami ugyan kettős tömegű lendkerekes már, de az viszont legalább olcsó hozzá. Aki viszont igazán olcsón, szervizköltségek szempontjából is takarékosan szeretne autózni, annak megoldás lehet a Fiat Multipla szép számmal gyárilag CNG-s verzióban kínált 1.6-os benzinese. Ez persze csak a Pesten, Győrött, illetve Szegeden élők alternatívája, máshol egyelőre nincs CNG-kút, benzinesként pedig nem takarékos, legfeljebb vállalható étvágyú az amúgy olcsó, de nem modern, két üléssorában hat ülésével és persze fizimiskájával is egyedi Multipla. Fiatból amúgy van még kínálat: dízelmotorral a kisáruszállító alapú egyterű Dobló és a furgon Scudo is megkapható. Utóbbi méretbajnok, de összeállításunk legpuritánabb, leginkább teherautós tagja.
Opel Zafira minden ársávban van, ahogyan nő az ár, úgy javul az állapot és csökken a futás. A Peugeot esetében a 307 SW mellett a nagyegyterű 807 említhető, ugyanaz Citroën emblémával, C8 néven olcsóbban megkapható – persze nem az, inkább az állapot kell döntsön. Ezen méretosztályban indul a Mitsubishi Grandis is Volkswagen eredetű zajos, de megbízható dízellel, még a franciáknál is olcsóbban. Ami pedig a francia egyterűek egyik slágere, az a kompakt méretű, de buszos megjelenésű, mindenhol független üléses Citroën Grand C4 Picasso. Van 1.6 és 2.0 HDi motorokkal, benzinesként is, az automata, illetve az MCP6 nevű robotváltó sem ritka hozza, az árak inkább a 2, mint a 1,5 millió forinthoz közeliek. Renault Grand Scénic (az első utasülésen lévővel együtt 3 Isofix-csatlakozóval) 1,4 milliótól kapható, 334 000 kilométert futott, 2007-es 2,0 literes benzinessel, nem egész 50 ezer forinttal többért viszont van 1.5 dCi is már a 2006-os frissítés utánról. Szerényebb fogyasztással, de a benzineshez mérten sokkalta nagyobb szervizrizikóval. Turbó, kettős tömegű lendkerék, nagynyomású befecskendező-rendszer esetleges hibája kísérthet, az 1.5 dCi hajtókarcsapágy-szettjét pedig mindenképp ajánlott kicserélni, ha korábban még nem tették meg. Keveset autózóknak jobb megoldás lehet a 2,0 literes benzines, amiből 1,6 millióért van józan, sőt, szerénynek is nevezhető 118 ezres futású is, aki viszont sokat megy, az a még kevésbé kihegyezett 1.9 dCi-vel és a modern, már láncos vezérlésű 2.0 dCi-vel is egészen jól járhat. Ugyanezen motor van a nagyméretű, második üléssorában is három isofixes Espace kínálatában is, sokkal jobb választás, mint a 2.2-es.
Érdekes modell a Mazda5, ami papíron ugyan hétüléses, igazán kényelmes helyet azonban csak öt utasnak ad. Dízelmotorjaival dinamikusan, benzinesével elfogadhatóan megy; automata váltó egyikhez sincs. Ha valaki automata váltósra vágyik, 1,45 millióért már gazdagon felszerelt Opel Zafirát kaphat 251 ezer kilométerrel, de természetesen számos egyéb ajánlat közül választhat; Zafira LPG és CNG üzemmel is szerepel a hirdetések között, automata váltós hétüléses pedig Kia Carensből is van 1,5 millióért - semmivel sem rosszabb ajánlat, mint a Zafira. Nyilván nagyobb rizikó, de más miliő, mint egy ugyan nem egész 100 ezer kilométert futott, de jóval fapadosabb Dacia Logan MCV. Német taxiszínű példányt sem Opel Zafirából, sem Volkswagen Touranból nem javallanánk annak ellenére nem, hogy jellemzően kényelmesen automataváltósak. Az automaták között feltűnik a Toyota Corolla Verso M-MT; erről tudni érdemes, hogy valójában robotváltós. Kuplungját könnyedén ki lehet nyírni, s annak vezérlőelektronikájával is lehet baj. Utóbbin jellemzően a szoftverfrissítés is segít, előbbi pedig nem sokkal vészesebb, mint egy hagyományos tengelykapcsoló cseréje. Ugyanez elmondható a Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDi motorjához társított robotváltóról is. Működésben egyik sem ad igazi automata váltós érzetet, ezt el kell fogadni, nem szabad az automatánál olcsóbb robotváltótól hasonló komfortot elvárni. A kuplungkezelést ugyanakkor tökéletesen leveszi a sofőr válláról, bocsánat, vádlijáról. Ha csak regadómentesen kétmillió alatti árral, azzal már 2 130 000 forintért, de egy 2010-es Versót is beletettünk listánkba. Mind közül ez a legújabb, évi szolid 60 ezer kilométert futott, lehet még jó autó, mert a 2,0 literes D-4D a Toyota legjobb dízele, s alkuval ára is belecsúszhat a plafonba.
Volkswagenből a teherautós Caddy 1.6-os alapmotorjával, a Touran 1.4 TSI-ként, ex-taxi CNG-verziójával és 1.9, valamint 2.0 PD TDI motorokkal kapható, utóbbival akár DSG-váltóval is. Rizikós, de kényelme miatt mégis legutóbbit javasolnánk. Az ugyanis a teljes paletta legjobb váltója. Volkswagen Sharan nincs, SEAT Alhambra van első generációjával - lényegében a Ford Galaxyval egyező, modernnek ma már jóindulattal sem nevezhető sorozatok. Ami modern, az a Ford S-MAX, ami viszont csak magas, csaknem 300 ezer kilométeres futással kapható meg. Viszont még így is lehet jobb ajánlat, mint egy feleannyit megtett korosabb autó. Minden a használati körülményektől és a karbantartástól függ.
Vásárlásnál szem előtt kell tartani, hogy hiába nézünk viszonylag józan, nem elrugaszkodott árú és praktikus autókat, ezek esetén sem szabad hinni semmilyen történetnek, megkímélt állapotról szóló litániáknak. Vásárláskor a próbakör és az átvizsgálás, valamint a leinformálható szervizmúlt döntsön arról, hogy melyik modell, illetve példány lehet – remélhetőleg minél hosszabb távon – a család szállítója.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 11:15
    Permalink

    A VÁLASZ (ha valaki hozzám hasonlóan érdeklődve végigfutotta a cikket és azon bosszankodott esetleg, hogy egy szemernyivel sem jutott közelebb a megoldáshoz) 300 ezer km-en keresztül egy hét- és egy hatüléses verziót 8 éven át vezetve bátran állíthatom, hogy a címbeli kérdésre a válasz a Mazda MPV. A listán szereplő autók 2/3-át nemhogy nagy-, de kis családosoknak sem ajánlanám jó szívvel. Néhány pedig az autónak is csak nagyon kompromisszumos alternatívája.
    A motor 136 lóereje bőven elég, a magyar utakon a 344 ezres futású első kocsinkon még nem kellett lengéscsillapítót cserélni, csomagtere példa nélküli, fogyasztása nálunk egy 8000 km-es nyaralás során átlagban 8,6 volt.
    A vételi tanácsom is egyszerű: megvenni az ország legjobb állapotú, legjobban szervizelt autóját ami csak fellelhető, igy 6-8 évre (természetesen a korból adódó szervízeléseket elvégezve) megoldódik az autókérdés.
    Az egyetlen típus, amit újonnan is hajlandó lennék megvenni, ha gyártanák továbbra is.

  • 2017.10.29. at 11:15
    Permalink

    A táblázatot nézve azt látom, hogy az azonos évjáratú és futásteljesítményű picasso ugyanannyiba kerül, mint egy touran, aminek az újkori ára jóval magasabb. Akkor miért is olyan jó értéktartó a vw?

Vélemény, hozzászólás?