Mi lehet egy hétüléses Dacia Logan MCV vetélytársa?

Piaci körkép: hétüléses családszállítók 1,8 millió forintig, 8-9 éves korig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két gyerekkel és egynél több nagyszülővel már sokszor kicsi egy hagyományos ötüléses autó. Vajon milyen hétülésest kaphatunk olcsón?

Múlt héten az olcsó hétülésesek ikonjának és egyben a kompakt méretűek legjobb helykínálatújának számító Dacia Logan MCV-ről hoztunk egy használttesztet. Ismét megtudtuk, hogy bizony strapabíró és ténylegesen, nem csak árával, hanem üzemköltségeivel is olcsó autó az MCV. Tény viszont, hogy biztonságosnak nemigen nevezhető. Még az ötüléses szedán is csupán 3 Euro NCAP csillagot szerzett, arra pedig talán jobb nem is gondolni, hogy milyen biztonságban utazhatunk az MCV kivehető harmadik üléssorában. Igaz, az ottani biztonságot egyik konkurensnél sem vizsgálta az Euro NCAP, s bizony egy hátulról érkező ráfutásos balesetnél sanszosan egyik modellnél sem számolhatnánk be kedvező védelmi jellemzőkről. Az viszont biztos, hogy a Logan MCV az egyik legkevesebb utasvédelmet adó hétüléses. Így aztán érthető, hogy az ilyen autót áhítók a konkurenseket is megnézik vásárlás előtt.

Mi is így tettünk, legfeljebb 8-9 éves korig, azaz 2005-ös évjárattól kerestünk hétüléses, normál állapotú (értsd: jelenleg nem törött), 200 ezer kilométernél nem nagyobb bevallott futású, az olcsó(bb) üzem érdekében legfeljebb 2,0 literes motorral szerelt családszállítókat 1,8 millió forintig. Azért 1,8 millióig, hogy a képzeletben autóra szánt kétmillióba még átírási illetékestül, remélhetőleg még első szervizelésestül is beleférjen az autó, amiben aztán apa, anya és gyerekek a nagyszülőkkel együtt utazhatnak. Ha nem is messzire, hiszen sok csomag a legtöbb hétülésesbe nem fér, de azért legalább rövidebb, illetve közepes távokra, egy tetőboksszal pedig akár nyaralni vagy akár telelni is. Síelni? Szerintünk aligha, a lécek és a bakancsok együttesen túl sok helyet igényelnek.
Hirdetés

Síelni bizony a hétülésesekkel és tetőboksszal is leginkább csak öten érdemes elindulni, úgy remek lehet az MCV is, de lássuk, hogy még mi és mennyiért jöhet szóba! Táblázatunkba össze is írtuk a Használtautó.hu rendszerében fellelt modelleket árastul, teljesítményadatostul, vegyes fogyasztási értékestül, továbbá a csomagtérméretek szélsőértékeivel és ahol van, ott az Euro NCAP csillagok számát is feltüntetve.
A kritériumainknak megfelelő hétüléses modellek
Modell Évjárat Óraállás [km] Vételár [Ft] Csomagtér Euro NCAP csillag Vegyes fogy. [l/100 km]
Citroën C8 2.0 (140 LE) 2006 149 000 1 499 000 225-
2950
- 9,1
Citroën C8 2.0 HDi (110 LE) 2006-
2007
123 000-
133 600
1 490 000-
1 690 000
225-
2950
- 7,1
Dacia Logan MCV 1.5 dCi (68 LE) 2010 198 581 1 299 000 700-
2350
3 5,3
Fiat Dobló Panorama 1.3 JTD (71 LE) 2005 113 000-
113 181
1 299 000-
1 390 000
750-
3000
3 5,6
Fiat Dobló Panorama 1.3 JTD (84LE) 2006-
2007
98 000-
167 871
1 499 000-
1 790 000
750-
3000
3 5,6
Fiat Dobló Panorama 1.9 JTD (120 LE) 2007 62 500 1 790 000 750-
3000
3 5,8
Fiat Ulysse 2.0 JTD (109 LE) 2005 140 000-
184 000
1 390 000-
1 650 000
325-
2950
- 7
Ford Galaxy 1.9 TDI (115 LE) 2005 119 000 1 790 000 330-
2600
3 6,6
Hyundai Trajet 2.0 CRDi (112 LE) 2006 184 000 1 349 000 525-
3200
3 8,4
Lancia Phedra 2.0 JTD (109 LE) 2005 160 000 1 750 000 325-
2950
- 7,2
Mazda5 1.8 (116 LE) 2005 153 000 1 520 000 112-
969
5 7,6
Mercedes-Benz Vaneo 170 CDI (91 LE) 2005 153 000-
157 484
1 300 000 715*-
3000
4 5,9
Opel Zafira A 1.6 (101 LE) 2005-
2006
94 000-
190 700
1 199 000-
1 699 000
150-
1700
3 7,5
Opel Zafira A 1.6 CNG (101 LE) 2005 142 000 1 799 000 150-
1700
3 n. a.
Opel Zafira A 2.0 DTI (101 LE) 2005 108 457-
190 700
1 188 000-
1 399 000
150-
1700
3 6,3
Opel Zafira B 1.6 (105 LE) 2005-
2006
79 000-
170 522
1 599 000-
1 790 000
140-
1820
5 7,1
Opel Zafira B 1.8 (140 LE) 2005 160 200 1 800 000 140-
1820
5 7,6
Opel Zafira B 1.9 CDTI (120 LE) 2005-
2006
146 809-
195 103
1 680 000-
1 799 000
140-
1820
5 6,1
Peugeot 307 SW 1.6 (109 LE) 2005 154 000 1 150 000 598*-
2082
4 7,7
Peugeot 307 SW 1.6 HDi (90 LE) 2005-
2006
166 400-
190 700
1 269 000-
1 395 000
598*-
2082
4 5,1
Peugeot 307 SW 1.6 HDi (109 LE) 2005-
2006
154 000-
165 000
1 150 000-
1 549 000
598*-
2082
4 5,1
Peugeot 307 SW 2.0 HDi (136 LE) 2007 188 000 1 600 000 598*-
2082
4 5,6
Renault Espace 1.9 dCi (120 LE) 2005 180 000 1 490 000 290-
2860
5 6,8
Renault Espace 2.0 T (170 LE) 2006 188 380 1 699 000 290-
2860
5 9,7
Renault Grand Scénic 1.5 dCi (99 LE) 2005 115 800-
187 000
950 000-
1 599 000
200-
1920
5 5,1
Renault Grand Scénic 1.5 dCi (106 LE) 2005-2007 155 000-
175 000
1 199 999-
1 799 000
200-
1920
5 5,4
Renault Grand Scénic 1.9 dCi (120 LE) 2005 158 023-
174 000
1 399 000-
1 549 000
200-
1920
5 7,4
Renault Grand Scénic 1.9 dCi (131 LE) 2006 79 000-
189 000
1 799 000-
1 800 000
200-
1920
5 7,1
Renault Grand Scénic 1.6 16V (113 LE) 2005 79 000 1 799 000 200-
1920
5 7,2
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI (116 LE) 2005 194 000-
200 000
1 600 000-
1 799 000
255-
2610
3 6,6
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI (150 LE) 2006 151 000 1 799 000 255-
2610
3 6,5
Tata Safari 2.0 TDI EX (90 LE) 2005 128 000 1 449 000 nincs adat - 10,5
Volkswagen Touran 1.9 PD TDi (105 LE) 2006 172 000 1 599 000 695*-
1990
5 5,9
Volkswagen Touran 1.9 PD TDi DSG (105 LE) 2008 125 000 1 745 000 695*-
1990
5 6

*: ötüléses érték, a hétüléses jóval kisebb
Az árversenyt a Renault Grand Scénic nyeri, még egy elsőszériás 1.5 dCi-vel, még csak 99 lóerővel és még csak 5 fokozatú váltóval és még nem kettős tömegű lendkerékkel! Ez bizony megfontolandó ajánlat 6 légzsákkal, 5 Euro NCAP csillaggal és 950 ezer forintos árral. Ami még egymillió alatt, illetve környékén elérhető, az a Peugeot 307, ami SW-ként szintén létezik hétülésesként, csillagból négyet tud felmutatni, motorként 1.6-os benzines és dízel lehet benne, egy példánnyal 2,0 literes HDi-ként is kínálkozik (úgy persze már nem egymillió alatti árral).
Az Opel Zafirák már az első, csupán 3 Euro NCAP csillagos szériával is 1,2 millió forintnál startolnak, még a belépő, 1,6 literes benzinmotorral is. 1,599 millióért viszont akár már a 2005-ben érkezett Zafira B, nem sokkal többért akár dízelként is elérhető már 5 csillaggal, sokkalta modernebb külsővel és belsővel. Itt pedig már egészen sok egyéb is kapható. Az itthon sosem forgalmazott Fiat Ulysse 2,0, illetve a csomagtartóba rakott paddal hétüléses Dobló Panorama 1,3 és 1,9 literes dízelekkel. Hosszú távon vélhetően utóbbiak lesznek az olcsóbbak, és persze minden kilométeren a fapadosabbak, egyben tágasabbak, de szerényebb biztonságúak. Olcsó és nagy, nem kompakt, hanem középkategóriás egyterűként titkos tipp a Hyundai Trajet, nála szinte minden drágább és szűkösebb.
Nem túlzottan tágas, papíron hét, valójában inkább négyszemélyes, ellenben csillagszámban jó a Mazda5. A Mercedes Vaneo erősen haszonjárműves, de legalább nem drága és mégiscsak orrán is csillagot hordó, az Euro NCAP-től amúgy abból négyet kapott modell. Tágas és biztonságos (ötcsillagos) egyterűt hétülésest áhítva egyedül a Renault Espace említhető, sokkal modernebb, mint az elsőszériás Ford Galaxy/SEAT Alhambra, VW Sharan pedig nincs is 10 év és 1,8 millió forint alatt. Touran van akár DSG-vel is, igaz, úgy taxis múlttal, megkérdőjelezhető bevallott futással.
Miként az jól látható, a Logan MCV-hez hasonló kvalitású modell hét üléssel, 3 helyett 5 csillaggal a Daciát is gyártó Renault háza táján is terem még, ha takarékos üzeműre vágyunk, ugyanúgy az 1.5 dCi motorral. Alternatíva lehet a Peugeot 307 SW, vagy a Fiat Dobló Panorama is. Utóbbi a legnagyobb belterű, ám biztonságban nem jobb. Az Opel Zafira nem elég aszkéta, ellenben drágább autó. Ha már 1,5 millió forint fölé merészkedik valaki árban, inkább egy Renault Espace, vagy még inkább egy megkíméltebb Grand Scénic lenne az, amit ajánlanánk a Logan MCV ellenében. Ez persze az elmélet, a gyakorlatban pedig döntsön az, hogy miből milyet lehet éppen találni. Mennyire leinformálható előéletűt, mennyire megkíméltet, illetve nekünk mennyire tetszőt. Alap ugyanis, hogy csakis a saját szájunk íze szerinti, meg persze megkímélt és átvizsgált, leinformált autót szabad venni. Legalábbis elvileg, az élet pedig sokszor kényszert szül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Mi lehet egy hétüléses Dacia Logan MCV vetélytársa?

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Használtban szerintem nem létezik. Lehet, hogy ott is volt többféle karosszériaváltozat, ezt nem tudom, de szerintem mindegyik 5 személyes volt (az áruszállító kivitel persze csak 2 vagy 3).
    Az új Kangoo-nál kétféle karosszéria létezik, a rövidebb és a hosszabb változat. A hosszabb kapható (lesz) 7 személyes kivitelben is. A Renault magyar oldalán még egyelőre csak a haszongépjármű változat van fenn, gondolom a személyautós változatokat később kezdik el majd forgalmazni.
    Itt találsz egy francia brossúrát, ebben több helyen is látható a 7 személyes változat:

    http://www.renault.fr/e-brochure/K61/pdf/fullPDF.pdf

    Ha jól gondolom a Mercedes és a Renault együttműködésének eredményeként a Kangoot meg lehet vásrolni Mercedes Citan-ként is, de úgy kicsit drágább. A magyar Merci oldalon nem sok info van a Citanról.
    Egyébként a hasonló – haszongépjárműből lett személyautók közül – használtan 7 személyes a VW Caddy-ből van, de nem sok van belőle és használtan is elég drágák.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Nos igen, jól látjátok. Bizony ide csomagtartó is kell.
    Sajna a Multipla nincs eleresztve ezügyben.
    De, megkockáztatom, hogy a sima Scenic puttonya sem
    igazán nagy (mondom ezt a G Astra kombim után).
    Ott azért kell hely a babakocsi, kisbaba felszerelés, játékok,
    cuccok,ruhák,stb.. S még nem beszéltünk egy esetleges 3-4 napos
    kiruccanás dolgairól.
    Igen a FRV amennyivel szebb/ütősebb az annyival drágább is.
    Annak az árából valóban egy Grand Scenicet vesz az ember, ami állapotát/korát tekintve pöpec.
    Amit eddig nézegettem, Xsara Picasso, Grand Scenic, Toyota Previa (sajna ritka mint a fehér holló).
    Zafirákat annyira nem preferálom, mert ugye az Astra szélessége is csalódás volt, valahogy Opelék nem szeretik a nagy helyet..
    C-max sztem nem olyan bőkezű helykínálatban, Mazda % valójában ha az 5 személyes nézem, nem igazán 5 személyes. Nem tudom, hogy a karakuri rendszer középső „lyukas” ülésére kit lehetne száműzni eg y200-300 km távra?H amár mazda akkor az MPV, na ott van hely, mint a Espace-ban vagy a Previákban. De azért ezek már tényleg nagy dögök, asszony fél is tőlük 🙂
    Az új C4 Picasso? Feltűnően sok van belőle eladó, pláne hogy milyen friss modell. Mennyire jó, megbízható? Vagy akkor egy fiatal Xsara Picasso inkább?
    Mert ugye nem feltétlen akar eladósodni az ember…

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    A Honda FRV ára egekben van, tehát attól még hogy az is 6 üléses mint a Multipla, nem érdemes összehasonlítani, mert itt véget is ér a közös pontok keresése. KB 150%-al drágább mint a Multipla, nem egy kategória, tehát akinek anyagilag a Multiplara van pénze csak, az hiába nézegeti az FRV-t…Szerintem abból is ki lehet fogni jó példányt, mint ahogy FRV ből is van hulladék.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Bizonyára azért nem esett szó a Fiat Multipláról, mert már a cikk címében is szerepel, hogy „hétüléses családszállítók”. Egy 6 személyes kocsi ennek a feltételnek kapásból nem felel meg. Amúgy a Fiat Multipla nagyon megosztó kocsi. Én már találkoztam olyan emberrel is, akinek tetszett 🙂 Szerintem viszont a Mutiplánál csúnyább autót ritkán látni, de nem is ez a legnagyobb baj vele, hanem a felhasznált anyagok minősége. Legalábbis erre utalhat, hogy a pár évesek is olyan lepusztultnak néznek ki, minha egy partizáncsapat használta volna a beveztések során. Ha már 6 személyes, akkor inkább egy Honda FRV-t nézegetnék. Igaz annak sem túl nagy a csomagtartója, de általában a kasztni, motor egyben van.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Ezzel én is így voltam, de végül is a ” a türelem rózsát ( autót ) terem ” közmondás bejött.
    Lehet hogy rossz helyeken keresgéltél vagy csak túl nagyok az elvárásaid.

    Nekem 2,1 m – ért 5 éves, vezetett szervízkönyves, márkaszervízben lekérdezett, nem egészen 150000 km – t ment ” kinti ” Golf Variant dieselt sikerült vennem 2013 nyarán. Az átverés annyi volt benne, hogy a kereskedő által említett 1 db sárvédőnél kicsit több elemet fújtak rajta újra. De ezt már ott és akkor is észrevettem, de nem érdekelt.Megvettem a kocsit, ami az azóta megtett közel 10000 km óta is hibátlanul üzemel. A belseje is akár az újé. De aki a használt kocsitól is az újkori állapotát várja el, az soha nem fog magának megfelelő példányt találni.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Nem esett szó az egyik köztes modellről a 6 személyes Fiat Multipláról, igaz már nem gyártják, de itt használt autókról van szó és ebbe az árkategóriába bizony belefér egy megkímélt példány is. Legyen az diesel, vagy benzines, vagy akár gyári LPG, vagy CNG üzemű.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Nekem pont ilyen a család „fel állása” renault scenic 2-esem van nem a grand kivitel, 5 személyes. teljes mértékben el lehet férni. Az enyém 1.5 dci de megfontolandó az 1.6 benzines,ha nem mész kb:20ezer-nél többet évente.Vásárlásnál a dízelnél nagyon vigyázz a turbó és az injektorok állapotára, na meg hogy ki volt-e már cserélve a hajtókar csapágy 150ezer környékén ki kell cserélni.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Várom a további észrevételeket, hozzászólásokat.
    Éppen mostanság vagyok ebben a problémában.
    Egy nagy lány(14), egy gyermekülés(4), és per pill egy hordozó(2 hó), ami majd hamarosan gyerekülésre cserélendő.
    Ez gyakorlatilag 3 felnőtt helyigény hátul+elöl a 2. Meg persze a puttony, babakocsi, felszerelés, pelus, játékok, stb..
    Persze ha olykor elhozna 7 személyt sem gond, de nem létszükség.
    Meg megyünk vagy 12.000-et évente…
    Szerintem ez nem is olyan egyszerű….
    Ki mit mond erre a felállásra?

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Kedves nick!
    Az első C8-ban nem HDi, hanem benzines motor van, a második HDi, igaz kisebb teljesítményű (ezt elírtam korábban a táblázatban). Ebből adódik a különbség.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Ja és még valami feltűnt.

    A cikk szerzőjétől kérdezném, hogy a táblázatban a vegyes fogyasztási érték honnan származik?
    Csak azért kérdezem, mert rögtön az első két autó két Citroen C8. Mindkettőben azonos 2.0 Hdi 140 LE motor van, az évjáratban is csak 1 év különbség van. Az átlagos fogyasztás az egyik esetben 9,1 liter, a másik esetben pedig 7,1 liter. Miből adódik ez a nem csekély 2 literes eltérés?

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Lehet, hogy nem feleltek meg minden feltételnek, de ha hétülésest keresnék, megnézném még a Toyota Corolla Versot és a Cirtoen C4 Grand Picassot. Gondolom ezek még drágábbak, mitn 1,8 millió. De ahogy néztem, lehet, hogy még az idei évben beleférnek majd ebbe a képzeletbeli kategóriába.
    Elég sok kocsi van, amit nem vennék meg, elsősorban azért, mert nem tetszenek (pl Logan MCV, Fiat Doblo, Ulysse, stb.). A Zafirát bevállalnám gond nélkül, és a Scenicet is. Espaceben már ültem, nagyon kényelmes, de az sem tetszik kívülről, nekem már „túl kocka”. A Galaxy/Sharan/Alhambra is jöhetne. Sok gond nincs velük, alkatrész is van hozzá bőven. A Mazda 5 sem rossz választás, bár kicsit kisebb a többieknél.
    Ami a listán szerepel, de a cikkben nincs említve az a Citroen C8. Szerintem messze ez a legjobb ár/érték arányú autó a felsoroltak közül (temészetsen ez igaz a Peugeot 806-osokra is, hiszen csak az embléma különbözik).
    Azonban énis azt mondom, hogy inkább kicsit több pénzt kell összeszedni (már aki tud) és fiatalabb, jobb állapotú kocsit kell venni. 3 millióért már 2009-2010-es Citroen C8 kapható. Ez nagyon jó vétel, ha belegondolunk, hogy ezek a kocsik 10 millió forint fölötti listaáron szerepeltek, a legnagyobb akcióban a legolcsóbb ár 7,6 millió Ft volt, de a jól felextrázott autók inkább 9 millió forint körül voltak új korukban. Az extralista össze sem hasonlítható sok – a cikkben szereplő – kocsival, elég ha csak az elektromos tolóajtókat említjük. Ráadásul ebben a kocsiban tényleg kényelmesen elfér 7 személy. A 2.0 Hdi motor is egy kipróbált bevált darab. És a C8-ról olyan véleméynt is olvastam, hogy mivel kevés van belőle a tolvajok is „messziről kerülik”. Ez sem utolsó szempont. Szóval nekem ez lenne a titkos tippem. Persze csak annak, aki alapból nem utasítja el a francia kocsikat.

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    A címre válasz szerintem: a fentiek közül egyik sem. Sokban ültem , jelenleg van hétszemélyesem – MPV. 2006 után a valódi heteseket kivezették Európából, az európai gyártók heteseibe meg tessék beletenni 2 pár nagyszülőt. A pótszékes hetesek 7 felnőttnek alkalmatlanok, KRESZ alapján gyereknek is, mivel gyerekülést kellene rátenni, ja és a Scenic töréstesztjét (hátulról) megcsinálták a németek. G Merci (aaszem) hátulról 50-el a két pótszékes és egy középső soros utas helyszíni halott. 183 cm-mel én csak a Dacseszba bírtam bejutni egyben, Sharanék hátul kisebbek. Nekem 3 gyerekülést kell elhelyeznem egy felnőttel az első soron kívül – ez vagy mikrobusz, vagy még autóméretben az amerikaiak (Chrysler), Previa, MPV, Trajet, avagy ne tessék Európában 3 kisgyereket vállalni. 🙂

  • 2017.10.29. at 15:18
    Permalink

    Fél évig kerestem 2 millióig nagy terü kombit, de elegem lett a nepperekből, mindegyik kocsi sugalta az átverést. Inkább egy új, beíratással 3 millióért, akciós alacsony fix törlesztésü hitellel, mint egy majdnem 10 éves 1,5-2 millióért.

Vélemény, hozzászólás?