Mi legyen egy kátyú után, vagy épp a pótkerékkel? Segítünk!

Fizetett hirdetés

Gumiabroncs-kérdések: nyugalom, nem kell mindig mindet cserélni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Múlt héten elstartolt gumiabroncs tanácsadó rovatunk, azaz a Gumiabroncs-kérdések. Érkeztek is megválaszolandók, alább a három legérdekesebb.

Ahogyan arról beszámoltunk, az Abroncs Kereskedőházzal karöltve segítjük a gumiabroncsok témájában felmerülő kérdések megválaszolásával az olvasókat - lásd itt. A válaszok nem csak a kérdéseket feltevőknek, minden autósnak hasznosak.

A csomagtartóban védett helyen lévő 0 km-es nyári gumis pótkeréken hány év után ajánlott lecserélni a gumit? Ha a jövőben 4 évszakos gumit teszek fel az autóra, akkor a pótkeréken is ki kell cserélnem a gumit 4 évszakosra?
Bár jellemzően 10 évnek mondják a gumiabroncsok maximális élettartamát, a pótkeréken nem kötelező és nem is szokás cserélni, hiszen a pótkerék megléte sem kötelező. Ugyanakkor érdemes annak tudatában lenni, hogy a pótkerék, ami a legtöbb mai autóban már csak szükségméretű, s sokszor maga az abroncs is egy rideg virsligumi, már újkorában is sok esetben kompromisszumos. Pláne az lesz 10-15 év után. Ahogyan nem kötelező télen téli pótkereket magunknál hordani, úgy a négyévszakos szettet felszerelve sem kell lecserélni a pótkerék abroncsát. Ha viszont azzal számolunk, hogy hosszú távokat autózva praktikus lenne, ha a pótkerékkel több száz, vagy akár ezer kilométert is autózhassunk, akkor valóban érdemes az autón lévő garnitúrával azonosat feltenni, már amennyiben pótkerekünk a többivel azonos méretű. Kátyúkár után a biztosító "1 gumit térít...". A sérült gumi a Michelin egy 185/65 R15 méretű, már nem kapható modellje. Helyette a Primacy-t ajánlják. Kérdés: feltehető-e? Egy esetleges balesetnél a biztosító nem fog-e éppen erre (az eltérő típusra) hivatkozva kihátrálni az akkori kártérítésből?
Kellemetlen helyzet, mert egy tengelyen valóban azonos mintázatú abroncs kell legyen, ezt nem csak a biztosító, a műszaki vizsga is elvárja. Így aztán valóban marad a párban csere. "Vigasztalja", hogy amennyiben már nem kapható modellről van szó, vélhetően olyan koros az abroncs, hogy már amúgy is ajánlott lenne a cseréje, ráadásul nem csak az adott tengelyen, hanem az egész autón.
Hirdetés

Az új autón 185/65 R15-ös méretű gumi van. A régi autóról maradt 175/65 R15 méretű gumit használhatom -e?
Bár ez a méret fizikailag megfelelő, csak akkor javasoljuk a használatát, ha az autó gépkönyvében váltóméretként szerepel ez az abroncs. Azon túl, hogy keskenyebb futófelületű, valamivel alacsonyabb is, így ad némi ültetést az autónak. Továbbá érdemes megvizsgálni a korábbi autóról megmaradt abroncs állapotát. Általánosságban elmondható, hogy egy gumiabroncs élettartama a gyártásától számított 10 év. Ugyanakkor 7-8 éves nyári gumit, téliből pedig már 5-6 éveset sem ajánlott használni, az ugyanis túlzottan kompromisszumos.
A gumiabroncsok kapcsán felmerülő kérdéseket továbbra is várjuk a [email protected] címre!
Cikkünket a gumi.hu webáruházat üzemeltető Abroncs Kereskedőház támogatta.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?