Mi (ki) várható 2011-ben a Formula–1-ben?
Majdnem teljes a Formula–1-es rajtlista
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négy ülés még kiadó a Formula–1-ben, de a húsz elkelt helyre is jut három újonc. A nagy csapatok azonban nem változtattak felállásukon.
Utóbbi csapatnál érdemes megjegyezni, hogy ezúttal Hamilton kapta a kisebb rajtszámot (tavaly Button a világbajnoknak kijáró egyessel versenyzett), ami akár a csapaton belüli erősorrendet is jelentheti.
Szintén a McLaren körüli pletyka, hogy a csapat a Mercedes ezüst színét szeretné elhagyni, és 2011-re már fekete csapatruházatot rendeltek.
Nincs változás a Ferrarinál sem, ahol Fernando Alonso és Felipe Massa vezetik majd a két autót. A Mercedesnél szintén maradt Michael Schumacher és Nico Rosberg. Bár tavaly Rosberg szerepelt jobban az idén is Schumacher viszi a kisebb rajtszámot.
A Renault-nál – amely az idén Lotus–Renault néven versenyez – Robert Kubica helye nem volt kérdéses, de Vitalij Petrov csak hetekkel ezelőtt kötött kétéves szerződést a csapattal. Igaz, ebben jelentős szerephez jutott Vlagyimir Putyin, aki személyesen járt közben orosz szponzoroknál, hogy honfitársa a Formula–1-ben maradhasson.
Ha a rajtszámok sorrendjét követjük, akkor most a Force India következne. Ez a csapat azonban egyelőre nem jelentette be két idei versenyzőjét. Ennek oka az, hogy Adrian Sutil mellett a DTM sztárját és a Mercedes védencét Paul di Restát akarják szerződtetni, csakhogy Vitantonio Liuzzival is érvényes szerződésük van. Az olaszt pedig nem tehetik ki csak úgy a csapatból, csak ha megfelelő kondíciókkal kivásárolják őt a szerződéséből. Ez azonban valószínűleg Liuzzi F1-es versenyzői pályafutása végét jelentené, vagyis az olasz foggal-körömmel ragaszkodik üléséhez. Ha sikerülne a Sutil, di Resta duót versenyeztetni, akkor a Williams tavalyi versenyzője, Nico Hülkenberg lenne a tartalék pilótájuk.
A Saubernél az idén is láthatjuk a szűk szemkivágása miatt vakmerő előzésekre képes Kamui Kobayashit (ő maga indokolta ezzel népszerű manővereit). Csapattársa azonban újonc versenyző lesz, Sergio Perez személyében. A húsz éves mexikói versenyző Maldonado mögött tavaly második lett a GP2-ben és szintén komoly szponzori háttérrel rendelkezik.
Nincs változás a Toro Rosso-csapatban, ahol Sébastien Buemi és Jaime Alguersuari lesznek jövőre is a versenyzők. A Toro Rossóról azonban újra felreppent a hír, hogy eladó, amelyet most is cáfoltak, de hát nem zörög a haraszt…
A HRT-csapat körül egyelőre sok a kérdőjel. Egyesek szerint új autót sem tudnak építeni 2011-re, de a legtöbb vélemény szerint is rezeg alattuk a léc. Versenyzőt éppen ezért nem jelentettek be 2011-re.
A tavalyi harmadik újonc csapat, a Virgin viszont dolgozik új kocsiján, amelyet a mezőnyben igen sokra értékelt Timo Glock és egy újonc, Jérome d’Ambrosio fognak vezetni. A belga versenyző tavaly már négy futamon ott volt a Virgin színeiben, mint tesztpilóta. Korábban Formula Master bajnokságot nyert, tavaly viszont csak 12. lett a GP2-es bajnokságban, igaz, hogy a monacói futamot megnyerte.
2011-es Formula–1-es rajtlista
- Sebastian Vettel, Red Bull–Renault
- Mark Webber, Red Bull–Renault
- Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes
- Jenson Button, McLaren–Mercedes
- Fernando Alonso, Ferrari
- Felipe Massa, Ferrari
- Michael Schumacher, Mercedes
- Nico Rosberg, Mercedes
- Robert Kubica, Renault
- Vitalij Petrov, Renault
- Rubens Barrichello, Williams–Cosworth
- Pastor Maldonado, Williams–Cosworth
- nem adják ki
- ?, Force India–Mercedes
- ?, Force India–Mercedes
- Kamui Kobayashi, Sauber–Ferrari
- Sergio Perez, Sauber–Ferrari
- Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari
- Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari
- Jarno Trulli, Lotus–Renault
- Heikki Kovalainen, Lotus–Renault
- ?, HRT–Cosvorth
- ?, HRT–Cosvorth
- Timo Glock, Virgin–Cosworth
- Jérome d’Ambrosio, Virgin–Cosworth