Szinte szalonállapotban maradt fent az 1984-es évjáratú Audi Sport Quattro (fotó: RM Sotheby's)
Az Audi Sport Quattro a márka egyik, ha nem a legnagyobb kultusszal rendelkező modellje, hiszen az 1980-as években a ralisport egyik meghatározó szereplője volt. Az akkori szabályváltozások lehetővé tették, hogy a korábbi évadokkal ellentétben már összkerekes versenyautóval is rajthoz álljanak a csapatok, a Quattro pedig sorra nyerte a versenyeket. A modell már akkoriban is ritkaságszámba ment, hiszen mindössze 214-et gyártottak belőle, ám ebből csupán 160-at értékesítettek közúti autóként. Ezek egyikét kínálja most megvételre az RM Sotheby's aukciós oldal.
Néhány apró sérülés már akad rajta, de egy 39 éves autóhoz képest így is remek állapotnak örvend (fotó: RM Sotheby's)
A motorháztető alatt egy 2,1 literes, öthengeres motor lapul (fotó: RM Sotheby's)
Az aukciós oldal információ alapján ez az egyetlen Sport Quattro, amelyet Japánba szállítottak (fotó: RM Sotheby's)
Időközben haladni kellett a korral, így utólag került bele egy színes kijelző, de a hirdetés szerint ez minden nyom nélkül eltüntethető az antennákkal együtt (fotó: RM Sotheby's)
Az utastérben is látni, hogy vigyázott rá mindkét tulajdonosa (fotó: RM Sotheby's)
A konkrét Quattro árát a ritkasága mellett az is növeli, hogy a rendelkezésre álló adatok szerint ez volt az egyetlen példány, amelyet a gyártó Japánba szállított, méghozzá nem is akárkinek, hanem a helyi autógyűjtőnek, Yoshikuni Okamotónak. Természetesen az autót nem kínozta a végtelenségig, ezt bizonyítja a futásteljesítmény is, hiszen mindössze 8806 kilométert mutat az óra. Az aukció leírása szerint a fényezés és az utastér is a gyári állapotban maradt fent az elmúlt szűk 40 esztendőben, ráadásul Okamoto még egy kijelzőt is telepített az autójába. A jelenlegi tulajdonosa viszont mégsem a japán, hanem egy korábbi amerikai raliversenyző, akinek kilétét nem hozták nyilvánosságra, de annyit elárultak, hogy csupán 600 kilométert tett az autóba, ezt is egy klímavezérelt létesítményben, a volt csapata egykori létesítményében. Az RM Sotheby's kalkulációja szerint a végső vételár valahol 575 ezer (198 millió) és 700 ezer dollár között alakulhat, vagyis akár 243 millió forintnál is többet adhatnak érte.
Akár 243 millió forintnak megfelelő amerikai dollárt is adhatnak érte (fotó: RM Sotheby's)
Igen, az elit gyűjtői autóknál ilyen árakat látok az aukciókon, millió euró körül érnek össze az ilyen régi ritkaságok és a viszonylag friss szupersportkocsik. Nyilván a klasszikus Ferrari más liga (2-5 millió euró egy 275 GTB vagy 250 SWB), háború előtti Alfák is szép áron kelletik magukat (bár egy 8C pár éve 16 millió euró felett kelt el).
Akinek van pénze rá, hajrá, én is többre nézem azt aki ilyenbe fektet, mint valami hülyegyerek sportkocsit bőget a körúton, vagy videózza ahogy keresztbe áll a pályán mert ahhoz is hülye.