Megjelenésében sem mindennapi a V6-os Clio (fotó:RM Sotheby's)
Mindössze 1309 példány készült abból a különleges Renault Clióból, amelyet az RM Sotheby's árverésre bocsát a január 31-én esedékes párizsi aukcióján. A 252 lóerős, 2,9 literes, V6-os motorral felszerelt autó a hagyományostól eltérően nem a motorháztető alatt rejtegeti az erőforrását, hanem az első üléssor mögött, a hátsó helyén. Az akkor népszerű hot hatch-ekre rálicitáló Clio 2004. szeptember 13-án hagyta el a gyárat, így már az úgynevezett "phase 2" családhoz tartozik, amelyet 2003. és 2005. között gyártottak. Az elődhöz képest ez már 80 lóerővel nagyobb teljesítményre volt képes, így a százas sprintet álló helyzetből 5,9 másodperc alatt futotta, a végsebessége pedig 246 km/óra volt az akkori mérések szerint.
Az üzemanyag töltőnyílás sem a megszokott helyre került (fotó:RM Sotheby's)
Az utastér sem a szokványos, bőr és alcantara anyaggal készült ülésekkel tervezték (fotó:RM Sotheby's)
6 fokozatú manuális váltót építettek bele (fotó:RM Sotheby's)
A 2000-es évek elején ezek a számok elég meggyőzőek voltak, ám a modell igazi értékét többek között az adja, hogy mindössze 1309 készült belőle, a fotókon szereplő konkét példány az 1034. a sorban. Az első tulajdonos Franciaországban vásárolta meg, majd 2007-ben továbbadta egy Renault márkakereskedésnek, akik mint a futásteljesítményből is kitűnik, nem igazán használták. Aztán egy rövid ideig egy alig 20 ezer főt számláló francia kisvárosban tűnt fel, a mostani tulajdonosa pedig 2020-ban vásárolta meg egy Ferrari-kereskedőtől. Az aukcióban szereplő adatok szerint mindössze 28 223 kilométert tett meg élete során a Clio, többek között ennek is köszönhető, hogy az aukciós oldal 70 és 110 ezer euró közötti vételárat saccol rá, ami forintban kifejezve 27 millió és 43 millió között alakulhat.
)'>
A hátsó ülés helyén a V6-os motor kapott helyet (fotó:RM Sotheby's)