SUV, pickup és sportkocsi keveréke az Italdesign legújabb elképzelése, ami inkább látványos mint szép
Stílusos kalandorokra gondolhatott az Italdesign csapata, amikor megrajzolták a Quintessenza Concept vonalait. Az autó karosszériája alapvetően lapos és áramvonalas, de magasra emelték, mivel a felhasználás jellege főként a természetjárás. A formavilág letisztult és minimalista, a méretek óriásiak. A hosszúság 5,64, a tengelytáv 3,24 méter, a kétajtós jármű négyszemélyes, a hátsó ülések mögött óriási a hely, ami nevezhető platónak vagy csomagtartónak, ez a használat jellegétől függ.
Gyanútlan kirándulók rémisztgetésére is alkalmas Quintessenza, a kerekek 24 colosak, a hasmagasság 20 és 28 centi között változtatható
Nagyon úgy fest, hogy a szalonban álló autók kezdik utolérni a koncepciómodelleket, a Quintessenza ökörszarv kormánya a Tesla, a Lexus és a Toyota kínálatában már megjelent. Az utastérben nincsenek hagyományos gombok és kapcsolók, minden képernyőről vezérelt, amitől már szintén nem illik hasra esni. Az Italdesign azért tud újat mutatni, a hátsó rész teteje leszerelhető, ezáltal platóssá válik a Quintessenza. A második sor megfordítható, a kardánbox pedig kitolható, így a platón sütkérezve lehet kivenni a hűtött rekeszből az italokat.
Semmi sallang, csak a lényeg, ez az uralkodó koncepció manapság. Elől egy, hátul két villanymotor dolgozik
A platós sportkocsiban egyetlen hengert sem érdemes keresni, ellenben villanymotorból három is akad. Az akku kapacitása 150 kWh, a lóerők száma 789, ezzel a 0-100 három másodpercig sem tart. Az Italdesign a Pekingi Autószalonra is elviszi az elképzelését, a látványos és egyedi megoldásokat felvonultató Quintessenza szériagyártására vajmi kevés esély mutatkozik.
A plató akár napozóterasz is lehet, de ekkor a hatalmas tetőt otthon kell hagyni, cserébe az autóval összeépíthető sátrat is terveztek az olaszok