Mi a fene az az AdBlue? Jó ez nekünk?
Új autóban gondolkodik? Lehet, hogy mást is kell majd tankolnia a gázolajon kívül
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A haszonjárművek után egyre több személyautónál vezetik be az AdBlue adalékot. Főleg a dízeleknél, de a benzineseknél is fel-felüti a fejét. Csokorban a legfontosabb tudnivalók.
[kepallojobb=347124]Folyamatosan látni, mikor kell utántölteni. De akkor aztán muszáj[/kepallojobb] Az AdBlue kipufogógázba fecskendezéséből és a teljes folyamatból a sofőr természetesen semmit nem észlel (se erősebb, se gyengébb, se gazdaságosabb nem lesz tőle a motor), csupán azt, hogy fogy a cucc. A 20 liter körüli térfogatú tartályban lévő folyadék mennyiségét a rendszer ellenőrzi, s időről időre figyelmezteti a vezetőt a szükséges utántöltésre. Amit mindenképp tudni kell, hogy az AdBlue-s motorok AdBlue nélkül nem indulnak be. Ha kifogy az adalék, hívhatjuk a trélerest, hogy szállítsa el a kocsit egy márkaszervizbe, vagy elbattyoghatunk a legközelebbi benzinkúthoz, ahol jó eséllyel ugyancsak vásárolhatunk AdBlue-t. A kamiono(so)kat is kiszolgáló töltőállomásokon feltétlen.
De a normál üzemanyagnál nem pont így van? Ha kifogy, megszívtuk. Ezért hát az AdBlue-t még ne kárhoztassuk. Azért inkább, hogy pluszpénzbe kerül, nem is kevésbe. Érdeklődtünk a Porsche Hungariánál, a Wallisnál és a Pappasnál is, és 2680-3075 Ft közti árakat hallottunk a "majdnem" 2 literes, 1890 milliliteres kiszerelésre. A Pappasnál 10 literes is van literárban olcsóbban, 5320 forintért - ezek mind gyári termékek. De találni a weben 100 Ft/l-nél is kedvezőbb árú AdBlue-t - most akkor ez hogy is van? Félelmetes a differencia. A veszprémi Bakonytruck Kft. például 65 forintért forgalmazza az AdBlue literjét. A mezei személyautósnak is akár, de persze zömében nagyobb mennyiségben és fuvarozóknak. Engedéllyel, számlával, zárt rendszerű tankolást is biztosítva, nem pancsolva.
[kepallobal=347130]Egyes kutakon kútfejről tankolható is, az autósok meg ugyanúgy megvehetik ezt a bizonyos majdnem 2 literes kiszerelést akár vésztartaléknak, 4-500 forintos literáron[/kepallobal]
Bizony, mások mint minden egyébbel, az AdBlue-val, vagy legalábbis az annak hívott löttyel is trükköznek, de aki nem szeretne több százezres vagy milliós kárt szenvedni, csakis igazolt eredetű adalékot vegyen licenszes forgalmazótól. Olyat hallottunk, hogy egy 1000 literes nem AdBlue, de annak adott valami több teherautóban összesen több mint 30 millió forintos kárt csinált, s folyik a pereskedés...
Az AdBlue tárolási-szállítási szempontból nem veszélyes anyag, nem gyúlékony, nem mérgező, egy (20-25 literes) tartálynyi folyadék átlag 15 ezer km-re elég. Akkor az árán kívül nem kell félni tőle? Papp László, a Porsche Hungaria műszaki oktatásvezetője szerint azoknál az autóknál nem, ahol a betöltőnyílás az üzemanyagé mellett, a tanksapka alatt van. De a csomagtérpadló alattiaknál nem árt az óvatosság, mert ha elektromos vezetékkel érintkezik, a vezérlőegységet is károsíthatja. Amire figyelni kell még, hogy mínusz 11 fok alatt megfagy, s hogy mindig tiszta maradjon. Felvizezve, de olajosan szennyeződve is ugye óriási galibákat okozhat a katalizátorban, valamint a vezérlésben. "Magától" elromolhat a rendszer? Nyilván, de nem tudni sok meghibásodásról.
Végül AdBlue=dízel? Nem biztos, egy-két (kettős befecskendezésű) benzines modell is van, ami ezzel, így felel meg az emissziós előírásnak. Ha ön új autót vásárol a közeljövőben, inkább nagy autót, s inkább dízelt, mint benzinest, akkor nagy valószínűséggel AdBlue-s lesz már. Ha tartalékolaj szokott lenni a csomagtartóban, a tartalékadalékos flakon is elfér. A betöltés értelemszerű, vagy majd a márkaszervizben elvégzik a pótlást, khm, egy kicsit drágábban.
JÓL BESZÉLTÉL, BÁRKI IS VAGY!
A DÍZELMOTOR MAX. HAJÓBA ÉS MOZDONYBA VALÓ, DE ODA IS A KÉTÜEMŰ.
én egy CNG üzemű 2107-es LADÁRA vágyom. Amíg az összejön, addig hajtom a jó kis harapós SUZUKI 1.0 GL-t 🙂
Ez az euro szäz normakövetelmeny is egy fennkölt elkepzeles kapitalista megvalositäsban, magyarän elbujtatjuk a profitszerzest „egy nemesebb cel erdekeben” marketingfogäs mögött… hänynom kell komolyan mondom. Persze a papir mindent elbir, olyan ez is mint az öt eves terv.
Egy auto kärosanyagkibocsätäsät a 0-rol valo megepitestöl a 0-ra valo lebontäsig kellene szämolni, csak abba sok embernek belefäjdulna a feje, mert lehet, kiderülne, hogy egy mai bluetökömtudjaminek összessegeben több a kärosanyag kibocsätäsa mint egy 601 es trabinak.
A lenyeg, hogy ezzel a környezetbaromsäggal minden hülyenek el lehet adni 5 evesen eldobhato autot, aztän fogja magät es beül egy uj, ugyanolyan szarba miközben bukott min. 5 millät, a gazdasäg meg dübörög.
Amig megfizethetö äron nem lehet kapni valami ertelmes EV-t addig maradok en is a „jo kis tdi”-nel.
Külföldön az Ad blue-nak literje az max 60Eurocent / liter
http://www.as24.com/as24/as24-website.nsf/VS_SWIPUC/6A5769B44C585711C125783E00303024?OpenDocument&UNI=6715209DC422C922C12577F300514D26&LG=HU&
Amit önök ” löttynek neveznek az nem más mint az ammóniumnak a 80%-os vizes oldata. Meghibásodni a teherautóknál leggyakrabban az Ad Blue szivattyú szokott. Akkor az új teherautóknak számítógépe letilt. A Mercedes Actros 4. generációja az olyan ilyenkor, hogy ha azt érzékeli, hogy a motor az euró norma alatt teljesít akkor nem engedi a váltót Direktbe tenni és max 60 km/h-óráig engedi a teherautót gyorsítani.
„se erősebb, se gyengébb, se gazdaságosabb nem lesz tőle a motor”
Ugyanmár, nálunk a buszokban több éve van, és sokkal gyengébb papíron is, mint az elődje, az EURO III-as ugyanis papíron kevesebbet eszik, mert nem kell bele ez a trutyi is +-ba, és több milliós km-nél ez sokat számít egy cégnek.
Ez is ugyanúgy füstöl 6000 ccm felett.
3000 Ft/liter?
Most még. Aztán ha terjed, majd jön a jövedéki adó, ilyen-olyan hozzájárulás, stb.
Ahogy Hofi mondta a villanyra: ahogy bevezették az emberek a cserépkályhába, rögtön felemelték az árát.
Nem mintha már nagyon régóta nem lett volna nyilvánvaló, de remélhetőleg egyre többeknek esik le a tantusz, hogy a dízeles hülyeség úgy halott ahogy van. Az európai koromokádó tajigákat erőltető halálgyárak pedig szépen lehúzhatják a rolót (hiszen sehol máshol a világon egy 10 méteres bottal sem piszkálnak hozzá a dízeles dinoszauruszokhoz, ha személygépjárműről van szó csak a dízelkoromtól fuldokló Európában).
AdBlue ide vagy oda nekem nem igazan jon ez igy be.
Mivel mas gyarto ilyen cucc nelkul is meg tudja csinalni nekem elegge penz szaga van.
Valkinek a valkijenek a szomszedja jol kereshet ebbol.
Meg tobb fejlesztes meg bonyolultabb auto meg tobb hiba meg kevesebb tartossag.
De a PlugIn-ek viszont kezdenek erdekelnek szerintem elheto megoldas
de annak is gondolom van sotet oldala
Es nem ertem miert nem szabnak hatarokat 1es gyartoknal mint pl TVR
Istenem milyen autokat gyartottak,ma voltam klub talalkozon eszmeletlen mik voltak…
Mikor fog személyi igazolvány kapni az cucc? Ha nem érted, gondolkozz el azon, miért használsz személyes névmást tárgy, dolog esetén!
piacgazdaság, fogyasztótársadalom.undorító.
.
Szép dolog az egyik oldalt ismertetni úgy, hogy az árnyoldalakról hallgat mindenki mint a fába szorult féreg 🙁
Az adblue előállítása több környezeti ártalommal jár, mint a vélelmezett haszon.
A fagyás meg van oldva, ezek az autók fel vannak szerelve egy automata melegítő rendszerrel. A tartály szgk.-nál nem 20literes, hanem 7-10 csak, és ez általában 10000-15000km-re elegendő. Az Opelnél 5 liter kerül háromezer párszáz forintba és az autó amikor először jelez, akkor bele is fér ez az 5 liter.
Ez a -11 fokos fagyás érdekes. Osztrák Alpokban azért van -20 is. Lesznek ezzel gondok, de nem félek, hogy ne lenne megoldás. Valami kínai kütyü, ami kicsit felülírja az elektronikát, érzékelőt. EGR szelepek és a DPF-k is ki vannak iktatva.
Sose volt dízelem, de leeht egy jó kis tdi-t betárazok a garázsba, h legyen mivel vinni az ADBlue-t :).
Így korrekt, kimaradt valóban, köszönöm.
Pl a mazda 6 új dízele is , ha jól tudom, teljesíti az euo 6-ot, AdBlue nélkül. Azt gondolom, hogy mások is meg fogják tudni oldani , ha akarják.
Ezzel fogják rákényszeríteni az embereket az elektromos autókra, ahogy kihalnak az AdBlue nélküli autók, szépen áttérünk az elektromos hajtásra, vagy pöfögünk jó drágán… Alapvetően szerintem nincs ezzel baj, mivel ez az AdBlue, csak egy ideiglenes technológia. Valamint ez az anyag, olyannyira agresszív, hogy mindenféle elektronikát képes hazavágni, és olyan folyékony, hogy egy elektromos vezeték belsejében (a szigetelés és a réz között!) is el tud jutni például a vezérlőegységhez, amiben a nyomtatott áramköröket megeszi.
Nem szép a cikk írójától, hogy nyitva hagyta a „mi történik -11 fok alatti megfagyással”, de kis keresgélés után van rá válasz: „Az AdBlue a járművek tartályaiba történő áttöltése után, ha a tehergépkocsi hosszabb ideig nagy hidegben parkol megfagyhat ugyan, ám a motor beindítását követően felmelegszik és felenged, ugyanis az AdBlue tárolása – az SCR rendszerhez kapcsolódó – fűtött tartályban történik. A rendszer megbízhatósága érdekében a tömlők és a csatlakozók is fűtöttek. Fontos, hogy mindez semmilyen módon sem befolyásolja a motor indíthatóságát.” /http://atakacskft.hu/adblue-adalek.html/
A dízel autó már elveszti az előnyét az AdBlueval. Plusz költség (~+500Ft/100km > 1liter üzemanyag) és újabb rizikó üzemeltetésben. Ezt a -11 fok alatti megfagyással mit kezdenek!? Leállunk és várjuk a tavaszt.
Éljenek az EV-k 🙂
A Lidl-ben 10 euro a 10 literes kiszerelés azaz 31 ft plusz/ 100 km azért még így is kb 700 000 ft mínusz a tankolási költség 150 Ekm- en
Lehet ha kifogy az AdBlue és belepisálsz a tartályba, akkor ideiglenesen elviszi az autót a vizeletben lévő karbamid is.
Most kell bevásárolni 2-3 darabot. 😀
a „jókis” tdi-k is elfogynak egyszer a ahsználtpiacról. Mi lesz akkor a magyarokkal?
Na ilyenem nekem nem lesz. Még remélem kibír a jó öreg tdi 10 évet.
Amúgy a mostani modern dízelek sem „dízelbüdösek”, hanem én a szagukról a propán-bután-ra tudok asszociálni. Utáltam is az enyémben, meg a kb 500 ezer forintos árajánlatot is a porlasztók cseréjére. Na akkor tértem vissza a „jókis” 1,9 tdi-re.
A Lidl-ben 10 euro a 10 literes kiszerelés azaz 31 ft plusz/ 100 km azért még így is kb 700 000 ft mínusz a tankolási költség 150 Ekm- en
Hali! Szerintem érdekes cikk volt, de tökre megértem a hozzászólókat, hogy azért sokmindent kihagytak belőle. Én itt olvastam még az alapvető adblue-val kapcsolatos dolgokról: https://aciswash.hu/adblue/
Na szóval jelenleg 6db adblu-s autóm van kb 0.2litert fogyasztanak 100-km re 1 liter jelenleg helyi kúton 155-ft semmivel nem bonyolultabb mint tankolni. Az pontossan 31-ft/100km tehát 3forint 10 fillér/km. Miröl beszéltek?????? És a -30c sem probléma mert az adblu tartály gumi betétes ezért tud tágulni ha meg már jár a motor úgy is kienged.