MG3: a kínai bevándorló
A briteknél készül az európai piacra szánt MG3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még idén megkezdődik a kínai kézben lévő Rover-MG második európai modelljének számító MG3 kisautó európai forgalmazása.
Az MG3 alapjait a MG Zero tanulmányautó határozza meg, a kínai SAIC törekvése volt, hogy fiatalos, főleg a britek körében népszerű formanyelvet alkossanak. A Birminghamban áttervezett kisautót az MG6-hoz hasonlóan helyben gyártják, így versenyképes áron tud majd harcba szállni a fiatal vásárlók kegyeiért. A kocsi egyik vonzereje a manapság divatos testre szabhatóság lesz.
Orrészének meghatározó eleme a hokibot alakú LED-füzér, de a fekete hűtőmaszk és a fekete első tetőoszlopok sem mutatnak rosszul. A színezett oldalsó kötények optikailag közelebb lopják az MG3-at az úttesthez, a felnik kettős fényezéssel is rendelhetők. A kocsi fara kifejezetten sportosra sikerült, a kipufogóvég egyedi. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros torziós tengellyel.
Az ötajtós MG3 hossza 4,02, szélessége 1,73, magassága 1,52 méter, tengelytávolsága 2,52 m. A forgalmazás kezdetén változó szelepvezérléses, négyhengeres 105 lóerős VTi-TECH benzinmotorral és ötsebességes kézi váltóval szerelik, később turbós benzines és dízelmotorok bővítik a kínálatot. Árakról és további műszaki adatokról az év második felére ígér több információt a gyártó.