Métereket ugrat a Volkswagen Atlas versenyautó

Versenyautó készült a VW óriás SUV-jából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Némileg ellentmond a Volkswagen eddig híresztelt álláspontjával az Astlas Baja versenyautó, miszerint amit csak lehet, elektromosítanak, de erre is van egy magyarázatuk.

Versenyre készített egyedi autót a Volkswagen, méghozzá Amerika híres Baja 1000 versenyén fognak vele indulni. Az óriási Atlas SUV alapján készült el a versenyautó, bár az Atlas Cross Sport R a festett hűtőmaszkján és hátsó lámpáin kívül az ég világon semmiben nem egyezik a szériaautóval. A recept végtelenül egyszerű, készült egy teljesen egyedi acél csőváz, amire könnyű kompozitból készültek el a karosszéria idomai, a fejlesztésben pedig olyan figurák vettek részt, mint a jelenleg is Volkswagennel versenyző Tanner Foust, vagy a Baja 1000-et többször is megjárt Rhys Millen.
Hirdetés
A versenyautóhoz készült egy motor is, mely a vártakkal ellentétben nem V6-os, még csak nem is V8-as, hanem a Volkswagen saját négyhengeres benzinese. Ez a kétliteres motor először a Polo WRC versenyautóban szerepelt, az Atlas számára viszont rendesen átdolgozták és most 600 lóerőre képes. A verseny szempontjából sokkal fontosabb a harmonikus működés, mint a csúcsteljesítmény, így 480 lóerőre állították be a turbómotort. Némileg ellentmond a Volkswagen jelenlegi terveivel, miszerint minden lehetséges területen elektromosítják az autókat, de van jó magyarázatuk az Atlas Cross Sport R-re. Ha messze nem is tiszta üzemű, mégis kihozzák karbon-semlegesre az üzemet, miután a Baja verseny minden megtett kilométeréért valahol a világban ültetnek egy fát, vagyis 1000 facsemete teszi jóvá azt a légszennyezést, amit a versenyautó elkövet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?