Teljesítményben nincs olyan közel a két autó egymáshoz, ami versenypályán látványos, közúton elhanyagolható differenciát eredményez
Az Audinál hagyománya van a kigyúrt kombiknak, az RS2 1994-es megjelenése óta mindig van legalább egy szélvészgyors puttonyos a kínálatban. A BMW M divíziója sokáig kerülte a jól pakolható modelleket, amit a hármas esetében sikerült legtovább húzni, az első M3 bemutatása után röpke 34 év telt el a kombi érkezéséig.
Az M GmbH 50. születésnapjára készült el az M3 kombi, amire évtizedeket kellett várni
Az RS4 és az M3 ugyanannak a közönségnek szól, de más a tálalás. Az Audi konzervatívabb megjelenésű, kevésbé hivalkodó módon adja a világ tudtára, hogy ő bizony egy csúcsmodell. Az M3 nem szerénykedik, a mezei hármas normál méretű veséi helyett hódfogak szippantják be a levegőt, a toldatok eltérő színűek, a “lyukas” tükör legújabb reinkarnációjától sem tudott elszakadni az M divízió. Mindkét modell összkerekes és hathengeres, amit két turbó táplál, a váltó nyolcfokozatú automata. A BMW sorba rendezi a dugattyúkat, a lökettérfogat három liter, a teljesítmény 510 lóerő. Az Audit V6-os hajtja, a 2,9 literes blokk 450 lovas. A tömeg szinte egyforma, mindkét autó 1830 kiló körüli.
A verseny nem mondható szorosnak, a 60 lóerő és az 50 Nm többlet a BMW felé billenti a mérleg nyelvét. Ránézésre nagyon elveri az M3 az RS4-et, azonban a különbség időben mérve nem olyan egetrengető, az egy kilométeres távot 1,5 másodperccel gyorsabban teljesíti a bajor kombi.