Mesés autót ígér Esztergomból a Suzuki
Fejleszti esztergomi üzemét, autót is tervez itthon a Suzuki
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén befejeződött a Swift gyártása Esztergomban, az üzem azonban tovább fejlődik, a cég pedig egy új olcsón fenntartható modell hazai fejlesztését ígéri.
Ahogyan arról korábban írtunk, a hazánkban 25 éve jelen lévő Suzuki egyetlen európai gyárában, az esztergomi üzemben idén decemberben készültek az utolsó Swiftek. A karácsony előtti napokban befejeződött a 2010-ben debütált generáció gyártása, az mostantól csak a raktárkészletek erejéig érhető el. Az új jövő évben, várhatóan a Genfi Autószalonon fog bemutatkozni. A közeljövőben a nagyobb modellek, az SX4 S-Cross és a Vitara gyártására összpontosít hazánkban a Suzuki, a távolabbi jövő azonban további érdekességeket is ígér.
Miként azt a cég az MTI-vel közölte, négyéves kutatási, fejlesztési és innovációs (K+F+I) projekt indult a Magyar Suzuki Zrt. vezetésével. Az 5,3 milliárd forint értékű munkával továbbfejlesztik az üzem gyártási és logisztikai rendszerét, és minden eddiginél korszerűbb prototípust fejlesztenek. A projekt megvalósításához 2,712 milliárd forint saját forrás áll rendelkezésre, amit az Európai Unió 2,596 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással dupláz meg. A fejlesztéssel az autógyárból, egyetemekből, non-profit kutatóhelyből és beszállítókból innovációs hálózat jön létre.
A megvalósítás során a tervek szerint az esztergomi autógyárban hálózatba kapcsolják a hegesztőrobotokat, hatékonyabbá teszik a gyáron belüli, illetve a gyárat és a beszállítókat összekapcsoló logisztikai rendszert, előkészítik a lézerhegesztés bevezetését, valamint új, kiváló műszaki tulajdonságú, költségtakarékos polimereket fejlesztenek a gyártáshoz.
Mesés új autót is ígérnek!
A fejlesztések eredményeként a gyár korszerű, versenyképes, biztonságos és helyben tesztelt prototípust állít elő, amelynek súlya kicsi, fogyasztása és környezetterhelése csekély, karbantartási és javítási igénye minimális, széleskörű kényelmi és egyéb szolgáltatásokat nyújt a vezető és az utasok számára, továbbá a benne felhasznált anyagok 95 százaléka újrahasznosítható.
A támogatási szerződést aláíró konzorcium tagjai a Magyar Suzuki Zrt. mellett a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a PEMÜ Műanyagipari Zrt., valamint a Pázmány Péter Katolikus Egyetem. Korábbi tájékoztatása szerint a Magyar Suzuki Zrt. 2015-ben 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. Az export-értékesítés 2015-ben 1,854 milliárd euró volt. A Suzuki az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe.
autómágus ott a pont!!! Rengeteg ember hiányolja nálunk a sedan, klasszikus ötajtóst is, szerintem, kombit temérdeket vet piacra már-már rapid futó szalagról a többi gyártó. De egyetértek.
„olcsón fenntartható modell hazai ”
elektromotoros roller?
Szerintem a Suzukinak kéne gyártani egy normális alsó-középkategóriás autót,autócsaládot(kombi,ferdehátú,sedan) és nem csak kisautókat,suv-ket kéne gyártaniuk
Felesleges a pénzpocsékolás…egyszerűen gyártsák itthon a Baleno-t!
Így a EU-n belüli gyártással megszabadulnának az importvámtól,bőven 3 millió alatt adhatnák a kocsit.
Még szinte új típus,mutatós,korszerű,tágas,jól felszerelhető.
Celerio,új Swift,új Ignis,Baleno…kicsit sok típust kinálnak majd ,kb ugyanabban a szegmensben,hiányolom a márkától megszokott ésszerűséget!