Mérsékelten csökkentek csak a Porsche eladásai

5%-ot csökkentek a Porsche-eladások 2020 első negyedévében, ami bőven jobb eredmény a piac átlagánál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autóiparban senki sem kerülheti el a koronavírus járvány negatív hatásait, a Porsche mégis egészen jól átvészelte az év első negyedévét és mindössze 5%-kal csökkentek az eladásaik.

Hirdetés
A Porsche közzétette a 2020-as első negyedévi eredményeit, amelyeket látva nem nagyon lehet okuk panaszra. Mindössze 5%-kal csökkent az értékesítésük az előző év hasonló időszakához képest, ami igen szép eredmény annak ismeretében, hogy sok gyártó még a járvány kitörése előtt, 2019 utolsó negyedévében is ennél jóval nagyobb visszaesésről adott hírt. 2020 januárja és márciusa között a német gyártó összesen 53 125 autót adott el világszerte, csupán 2575-tel kevesebbet mint a tavalyi év első negyedévben. Az autók 40%-a Amerikában és Kínában talált gazdára, míg másik 40% körül vásároltak az ázsiai, afrikai és közel-keleti megrendelők. Úgy tűnik, hogy a világon mindenhol csökkent a kereslet a stuttgarti modellek iránt, viszont az öreg kontinensen majdnem 20%-kal többet sikerült eladni, 16 787 autót szemben az előző évi 14 004 darabbal.
Hirdetés

Az emelkedő európai tendencia annak fényében még érdekesebb, hogy a hazai piacnak számító Németországban is 6%-kal csökkent a kereslet. Detlen von Platen a Porsche értékesítési- és marketing vezetője elmondta, hogy bár a számok nem rosszak, ők is komolyan megérzik a koronavírus járvány hatásait, de minden erejükkel azon dolgoznak, hogy az üzleti partnereikkel együtt át tudják vészelni ezt az időszakot.
Hirdetés
A kihívásokkal teli első negyedév után most a gyártás újraindítása az elsődleges feladat. A legfontosabb szempont természetesen a mind munkavállaóiknak, mind partnereiknek és vásárlóik egészségének a megőrzése. ezen felül igen biztatóak a jövőbeni kilátások is. A kínai piacon mind a a 4 Porsche Centert már újra tudták nyitni, és a kínai gazdaság is gyorsan visszaállni látszik a korábbi termelésre.
A legkelendőbb modell 2020 elején is a Cayenne volt 18 417 eladott autóval, de szorosan követi a Macan is 15 547 példánnyal. Meglepő módon a 911 sokkal több megrendelést hozott, mint számították, 16 százalékkal adtak el belőle többet, mint 2019 első három hónapjában. A Taycan, a Porsche teljesen elektromos modellje 1391 garázsba gördülhetett be, ami nem is rossz érték egy új modelltől egy teljesen új hajtáslánccal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.04.25. at 14:06
    Permalink

    Annyiban hamis a statisztika, hogy ezek valójában az átadott autókról szólnak, amiket még többnyire tavaly rendeltek meg – ha 3 hónapos várakozási idő van, akkor a decemberben leadott igény februárban fog eljutni a könyvelésbe. Ez csak annyit jelent, hogy a vásárlók nem mondták vissza tömegesen a megrendelt autóikat, meglássuk majd Q2/Q3/Q4 mit hoz a prémium gyártóknak (gyanítom nem sok jót).

Vélemény, hozzászólás?