Mérsékelten csökkentek csak a Porsche eladásai
5%-ot csökkentek a Porsche-eladások 2020 első negyedévében, ami bőven jobb eredmény a piac átlagánál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az autóiparban senki sem kerülheti el a koronavírus járvány negatív hatásait, a Porsche mégis egészen jól átvészelte az év első negyedévét és mindössze 5%-kal csökkentek az eladásaik.
Az emelkedő európai tendencia annak fényében még érdekesebb, hogy a hazai piacnak számító Németországban is 6%-kal csökkent a kereslet. Detlen von Platen a Porsche értékesítési- és marketing vezetője elmondta, hogy bár a számok nem rosszak, ők is komolyan megérzik a koronavírus járvány hatásait, de minden erejükkel azon dolgoznak, hogy az üzleti partnereikkel együtt át tudják vészelni ezt az időszakot.
A legkelendőbb modell 2020 elején is a Cayenne volt 18 417 eladott autóval, de szorosan követi a Macan is 15 547 példánnyal. Meglepő módon a 911 sokkal több megrendelést hozott, mint számították, 16 százalékkal adtak el belőle többet, mint 2019 első három hónapjában. A Taycan, a Porsche teljesen elektromos modellje 1391 garázsba gördülhetett be, ami nem is rossz érték egy új modelltől egy teljesen új hajtáslánccal.
Annyiban hamis a statisztika, hogy ezek valójában az átadott autókról szólnak, amiket még többnyire tavaly rendeltek meg – ha 3 hónapos várakozási idő van, akkor a decemberben leadott igény februárban fog eljutni a könyvelésbe. Ez csak annyit jelent, hogy a vásárlók nem mondták vissza tömegesen a megrendelt autóikat, meglássuk majd Q2/Q3/Q4 mit hoz a prémium gyártóknak (gyanítom nem sok jót).