Mérnökpornó: érkezik az első fronthajtásos Porsche!
Boncasztalon a Porsche 918 hibrid szupersportkocsi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Körülbelül 800 ezer euróba, azaz 240 millió forintba fog kerülni a Porsche 2013-ban érkező hibrid szuperautója, a 918 Spyder.
Még elég szedett-vedett állapotban van a prototípus, leginkább Carrera karosszéria-elemeket visel, az ajtókat külön ehhez készítették
Még úgy néz ki, mint egy félkész ház, a Vissza a jövőbe Deloreanja szeméthajtásra történő átalakítás után, vagy mint egy félig megtaposott cserebogár, mégis minden rendes autóbuzinakbolondnak megizzad a tenyere, ha arra gondol, hogy kap egy-két kört az egyelőre még csak félgőzzel muzsikáló prototípussal.
Olyan széles az autó, hogy a 911-es hátsó lökhárítója csak kettévágva, középen körülbelül 30 cm széles lyukat hagyva fért el. A hátulján található dobozba dugták a diagnosztikai műszereket, a mellette látható, szirénaszerű kupak pedig az adatokat továbbító antenna
Várhatóan 2013-ban lép piacra a körülbelül 800 ezer eurós autó, mely az első igazi hibrid lehet kategóriájában. A Porsche most meg is hívta a nemzetközi autós sajtó krémjét - az Autónavigátor meghívóját nyilván elkeverte a titkárnő -, nézzék meg, hogy állnak a fejlesztésekkel. A szerencsések videót is készítettek, amit átemelni nem tudunk, de ezen a linken megtekinthetik az EVO magazin főszerkesztője, Harry Metcalfe által készített kisfilmet.
Karbonszálas műanyagból épített monocoque utascella
A címben megígértük az elsőkerék-hajtású Porschét, és lőn: az első tengelyre épített 80 kW-os (109 lóerős) villanymotor kímélő üzemben csak az első kerekeket forgatja, ily módon 20-25 km-t lehet majd megtenni a 918-assal. A vezetőfülke mögé tolták az 570 lóerős, 4,6 literes V8-ast, és még a hátsó tengelyre is került egy villanymotor 90 kW-os (122 LE) teljesítménnyel, tehát a rendszer összteljesítménye 800 lóerő körül alakul.
Egyelőre inkább mozgó laboratórium, mintsem sportkocsi, a kipufogókat tényleg a tetőn keresztül fogják kivezetni
Az összes 50 kg-nál nehezebb szerkezeti elemet igyekeztek a lehető legmélyebbre tömni a a világ legkívánatosabb csótányának karosszériájában. Így az akkumulátorokat is, a padlóba épített áramtárolók kiszerelése csak alulról, körülbelül negyedórás bontási folyamatot követően lehetséges