Merevebb és könnyebb a kabrió Huayra
Teljesen átdolgozták a Huayra alapokat, így lehet a Roadster könnyebb
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olyat csinált a Pagani a Huayrával, ami sokaknak nem megy, vagy nem engedhetik meg maguknak. Lecsapták a tetőt, amitől logikusan nehezebbnek kéne lennie, viszont épp könnyebb.
Ledobja a tetőt az új Pagani Huayra Roadster, de nem magától. Van üvegbetétes karbonszálas teteje, ami mellé a kocsiba is elrakható vászontetőt is kap
Tető mínusz, némi erősítés a vázon itt, egy kevés ott, kis plusz lóerő, hogy dinamikában a keménytetőst utolérhesse. Nem, a Paganinál nem gondolkodnak ennyire egyszerűen, a Huayra Roadster nem csupán a paletta kiszélesítését jelenti. Felfoghatjuk különálló modellként, mivel bár külsőre szinte egyezik vele, mégis teljesen más, mint a kupé. A tető lekerült, ennek fejében a vázszerkezet torziós merevségén javítaniuk kellett, de hála a továbbfejlesztett technológiának, a Roadster 80 kilóval könnyebb a keménytetősnél. Mindezt úgy, hogy a váz alapvető merevségén erősítettek, nem plusz erősítésekkel támogatták meg. A Huayra Roadster így mindössze 1280 kilót nyom.
A futómű is változott, a könnyűfém szerkezet ráadásul 25 százalékkal kevesebbet nyom az alap Huayra megoldásánál. Tetőből kétfélét kap a vásárló, egy szénszálas vázú üvegtetőt és egy a kocsiba is elcsomagolható vászontetőt. A Brembo fékek elöl hat-, hátul négydugattyúsak, a motort pedig az AMG szállítja. A hatliteres V12-es 764 lóerőt és a Pagani által csak 1000 Nm felettiként aposztrofált nyomatékot teljesít. A Huayra Roadster első példánya csodás kék, átlátszó lakkréteget kapott, így a karbonból sütött karosszéria minden porcikáján látszik a nyersanyag. 100 darab készül belőle egyenként 2,28 millió eurós áron, és az összes elkelt, már a bemutató előtt.