Merész crossovert vennél a japánoktól? Nagyok az árkülönbségek!

Fizetett hirdetés

Vagányok és japánok, de vajon melyik a jobb bolt? Nissan Juke vs. Toyota C-HR

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Attraktív és japán (eredetű) crossovert keresve kétségkívül vagy a Nissan Juke, vagy a Toyota C-HR lesz a választásunk. A két modell bár hasonló méretű, jelentős árkülönbséget mutat.

Ahogyan a Nissan Qashqai a kompakt kategóriát alaposan felforgatta és elvitte a keresletet és a kínálatot a SUV/crossover modellek felé, mérföldkő volt az autótörténelemben a meghökkentő formájú Nissan Juke 2010-es debütálása is. A Toyota C-HR 2016-ban követte, de a Nissan erre is kontrázott 2019-ben a Juke második generációjával - így már csak 18 centivel rövidebb, de csomagtere például nagyobb, az 1,8-as Hybrid C-HR-nél 43, a 2,0 literesnél 62 literrel.
Nissan Juke vs. Toyota C-HR - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Nissan Juke 4210 1800 1595 2636 422-1305
Toyota C-HR 4390 1795 1555 2640 377-1164
Hirdetés
A Juke ráadásul nem csak csomagterének alap, hanem bővített méretével is nagyobb. Megdöbbentő hely van benne. Esetében a két szintben is elhelyezhető raktérpadlóval sík, nem mellesleg csaknem 1,5 méteres felületet alakíthatunk ki. Ez bútor- vagy akár kerékpárszállításnál is komoly előny - szemben az 1,8-as C-HR bővítve szinteltéréses rakterével. Talán sokan nem is gondolnák a Juke kapcsán, de egy felnőttkerékpár gond nélkül belefér, némi sakkozással kettő is. Nem mellesleg csomagterén túl szélességével, magasságával és tengelytávjával, meg persze a hátsó átlós és a második sori kilátással is lepipálja a C-HR-t. És akkor a hazai vevőknek leginkább számító kérdésről, az árról még nem is beszéltem. Míg ugyanis a Nissan Juke alapára 6 500 000 Ft, a Toyota C-HR-é 9 540 000 Ft. Oké, a Toyotánál van tetemes árkedvezmény is, így 8 840 000 forintos belépőt 10 185 000 forint helyett 9 285 000 forintért, ráadásul téli-nyári gumival adott Style verzió is említhető. Meg persze mindenképp automataváltós kényelmet és kedvezőbb fogyasztást kapunk azáltal a C-HR-től, hogy már az 1,8-as Hybrid az alapváltozat, de mégiscsak bő 2 millió forinttal magasabbról indul a nagyjából azonos méretű autó, mint a Juke.
Hirdetés
Komoly vízválasztó a műszakiság is, nem csak az ár, de a Juke belépője sem használhatatlan, sőt. Egységes, hogy a Juke és a C-HR motorja is a legfrissebb, Euro6d emissziós normát teljesíti, s bár a Juke csak egyliteres, háromhengeres benzinest ad, mivel az turbós, 200 Nm nyomatékával simán lepipálja a C-HR 1,8-asának 142 newtonméterét, igaz utóbbinál még a villanymotor 72 lóereje és 163 Nm nyomatéka is említhető. Hogy a Juke 1,0 literes motorját nem kell lenézni, azt bizonyítja, hogy kézi váltóval jobb 100-as sprintet és végsebességet hoz, mint a belépő C-HR, igaz ha az automata (CVT-s) Juke-ot tesszük a C-HR mellé, már utóbbi lesz a fürgébb. Meg persze a takarékosabb is, utóbbi elvitathatatlan a C-HR-től, hibrid hajtásláncával mindenképp aszkétább a Juke-nál. Kérdés, hogy kitermeli-e a felárát, ami az alap Juke-hoz mérten messze nem biztos. Ha a jelenlegi üzemanyagárakat nézzük, s nem kell a C-HR adta jobb felszereltség, akkor a gyári fogyasztási értékek szerint a C-HR felára (még az akciós is!) beláthatatlanul magas, több mint 400 ezer kilométeres futás alatt térül meg, amennyiben nem számolunk a jobb értéktartásával.
Nissan Juke DIG-T 114 vs. Toyota C-HR 1.8 Hybrid - műszaki adatok, árak
Nissan Juke DIG-T 114 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
Emissziós norma Euro 6d Euro 6d
Hengerűrtartalom [cm3] 999 1798
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Teljesítmény [LE/(1/min)] 114/(5000) 98/(5200)
Rendszerteljesítmény] 114 LE 122 LE
Nyomaték [Nm/(1/min)] 200/(3000) 142/(3600)
Váltófajta/-fokozat manuális/6 e-CVT
Gyorsulás 0-100 km/h 10,7 11,0
Végsebesség [km/h] 180 170
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,9-6,3 4,8-5,2
CO2-kibocsátás [g/km] 140 109-118
Saját tömeg [kg] 1186 1420-1460
Megengedett össztömeg [kg] 1700 1860
Alapár [Ft] 6 500 000 9 540 000
(akciósan 8 840 000 Ft)
Hirdetés
Persze kérdés az is, hogy mit kapunk az alapváltozatoktól, s ebben ismét a Toyota az erősebb, azzal a jelentős különbséggel, hogy ott mindenképpen egy bő 8,8, listaáron 9,5 milliós autót kell megfizetni. A fontosabb extrafelszereléseket, pl. légkondicionáló, elektromos ablakok és tükrök, központi zár, gyalogos- és kerékpárosfelismerős vészfékrendszer, LED fényszóró automata reflektorral, tempomat, táblafelismerő, Bluetooth-kapcsolatos hifi már az alap Juke is megadja, de tény, hogy a C-HR nem csak motorból, extrából is mindenképp többet ad. Például 17 colos alufelnit (az alap Juke 16 colos acélkerekével szemben), kétzónás automata (és elektromos) légkondicionálót a hagyományos manuálissal szemben, e-CVT váltót alapáron, távolságtartós tempomatot, 8 colos érintőképernyőt és tolatókamerát. Nem csak a sofőrnél, hanem minden ablaknál egyérintéses ablakemelőt, 4 helyett 6 hangszórós hifit és MyT okostelefonos applikációt, okoskulcsot és nyomógombos motorindítást, valamint Nappa bőr borítású kormányt, míg a Nissan esetén a sima bőrborítás is csak a harmadik, már 7,56 milliós N-Connecta felszereltségi szinttől szerepel, persze már sok más mellett. A Nissan kapcsán nem csak a kedvezőbb alapár, hanem a többféle módon, többféle csomaggal variálható felszereltség, a több külső és belső szín adta személyreszabhatóság is feltétlenül említendő, felármentes színe a piros, míg a Toyotáé a fehér. Ráadásul a Nissan új húzása, hogy fóliázással bármilyen színkombinációt, köztük hazai hírességek összeállításait is kínálja. Garancia terén nagyon hasonló a két márka, az általános mindkettőnél 3 év/100 000 km, a Toyota a hibridrendszer elemeire 5 év/100 000 km-t ad. Összességében elmondható, hogy ha vágyunk a C-HR által mindenképp adott és esetében mindenképp megfizetendő extrákra és az automataváltós kényelemre, akkor takarékossága miatt a C-HR megkerülhetetlen, ha viszont olcsóbban szeretnénk egy legalább annyira vagány és nem mellesleg jobb kilátást adó modellt, akkor a Juke nagyon jó alternatíva. Háromhengeres motorjától nem kell félni, lényegében ugyanez gond nélkül mozgatja a Dacia Dustert is, de például a Ford vagy a PSA hasonló méretű blokkjai is évek óta szolgálnak már temérdek cégautóban.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.09.14. at 13:32
    Permalink

    Sajnos ez 1 értelmetlen összehasonlítás nissan elfogulsággal feltóltve.
    Két teljesen más kávéház, B vs C szegmens .
    Ha már akrta volna a cikkíró hasonlítani ,még a kínálatban szereplő 1,2 turbós , manuális váltós kivitellel kellett volna összerakni . Az 1,2 turbós vételára, lista szerint 7,3 milla , amiből kedveznénnyel rögtön 6,6 milla lesz, már rögtön kukázza a juke háromhengeres botmixerét :-))
    Biztosan nem próbált ilyet,mert a c-hr futóműve , féke , vátója ülései nem budget faktor mint…
    Fogyasztás ?? Azt is valós tapasztalat nélkül jegyezzük :-))
    És a lényeg : a Toyota bármikor partner a vásárlóval a garancián túl is , nem szégyell egy visszahívási kampány során elnézést kérni mé 10 éves autónál sem !
    A nap vicce : ( Mogács is fetrengene )
    “Háromhengeres motorjától nem kell félni, lényegében ugyanez gond nélkül mozgatja a Dacia Dustert is, de például a Ford vagy a PSA hasonló …..” törölheted XDDDD

    • 2021.09.14. at 15:15
      Permalink

      Irreleváns vélemény ,mert a szépség fogalma az szubjektív :-))
      De lehet te szebbet rajzoltál a betonra vizelés közben a kocsmából hazamenet XDDDD

      • 2021.09.14. at 16:51
        Permalink

        1. Nem járok kocsmába. (de legalább tudok helyesen írni)
        2. Közel sem állunk egy szinten. (a mellékhelyiséget szoktam használni, ha ismerős a kifejezés)
        3. Bocs. de ez b.szott ronda!
        4. Szép napot.

        • 2021.09.14. at 17:22
          Permalink

          Lemegyek a te szintedre tudod :-)))
          Ízlésről felesleges vitázni ( főleg ha nem rendelkezel vele) : ” tervező be volt drogozva, vagy rúgva, vagy mindkettő” loser dumával hozzászólni , ez szánalom !
          Látom nem kíméled magad ,égsz mint a rongy XDD
          Ha a cikk tartalmához nem tudsz mit hozzáböfögni , inkább hallgass !
          qq = ez a kuka nick viszont illik rád XDDDD

          • 2021.09.23. at 19:00
            Permalink

            Mindenki magából indul ki.
            Amúgy benézed, itt nincs szutyuki!
            Keress már egy jó pszichiátert, vagy egy román ribit keményen b.szd meg!
            Szánalmas vagy a ezzel az állandó románozással. (miközben pár típust nem is ők raknak össze)
            NA, EZ A TE SZINTED, CSAK EZT ÉRTED!
            Érted?

  • 2021.09.14. at 19:53
    Permalink

    Valójában az átlag kis suv vásárló gondolkodhat a 2 japán közt mert nekik a kinézet meg a név a fontos. A Nissannak is van tudomásom szerint valani hibrid féle technikája japánban, csak ott a benzinmotor talán hatótáv növelő szerepet tölt be.
    Az 1.2-es turbos Toyota ha nem olyan érzékeny mint a szívó 1.33-as amibe 0-20-as olaj jó csak akkor akár jó is lehet.
    Én azért nem írnám le a Nissan/Renault 1.0-át sem az a 900-as továbbfejlesztése, sőt a 100, majd újból 90 lovas továbbfejlesztése ha minden igaz. bár a 140g/km co2 nem túl bíztató.

  • 2021.09.14. at 21:50
    Permalink

    Ezt így kár volt megírni. Értem Én hogy fizetett hirdetés, de ezzel a Nissannak – aki nyilván fizette a hirdetést – több kára keletkezett mint haszna. Ezek után aki ezt elolvasta tuti nem megy Nissant Juke-t venni. Ha mindenképpen a Toyotával akarnak kardoskodni akkor Yaris Crosst kellett volna maguknak kinézni és az újságíró is felhívhatta volna erre a figyelmüket.
    Mondjuk sok vizet ez a Juke nem zavar a piacon a Toyotánál tuti röhögnek ezen a fizetett tartalmon.

  • 2021.09.22. at 17:56
    Permalink

    A nissannal az a baj, hogy túl sok benne a francia tech.

    A Toyotát meg azonnal vinném haza, bár a Vitarám nem cserélném le rá, egy Rav4-es ért már annál inkább.

Vélemény, hozzászólás?