Döbbenetes árkülönbség látható a Nissan Juke és a már csakis hibrid hajtáslánccal rendelhető Toyota C-HR között. Míg utóbbi listaáron 9,54, akciósan 8,84 millió forintról startol, a kívülről alig kisebb, ám nagyobb csomagterű Nissan Juke 6,5 millióról
Ahogyan a Nissan Qashqai a kompakt kategóriát alaposan felforgatta és elvitte a keresletet és a kínálatot a SUV/crossover modellek felé, mérföldkő volt az autótörténelemben a meghökkentő formájú
Nissan Juke 2010-es debütálása is. A Toyota C-HR 2016-ban követte, de a Nissan erre is kontrázott 2019-ben a Juke második generációjával - így már csak 18 centivel rövidebb, de csomagtere például nagyobb, az 1,8-as Hybrid C-HR-nél 43, a 2,0 literesnél 62 literrel.
Az alap Juke természetesen nem így néz ki, 16 colos (olcsóbban gumizható, jobb kényelmet adó) acélfelniket kap, ám a gyári fotógalériákban rendre a csúcsfelszereltek szerepelnek
A Juke ráadásul nem csak csomagterének alap, hanem bővített méretével is nagyobb. Megdöbbentő hely van benne. Esetében a két szintben is elhelyezhető raktérpadlóval sík, nem mellesleg csaknem 1,5 méteres felületet alakíthatunk ki. Ez bútor- vagy akár kerékpárszállításnál is komoly előny - szemben az 1,8-as C-HR bővítve szinteltéréses rakterével. Talán sokan nem is gondolnák a Juke kapcsán, de egy felnőttkerékpár gond nélkül belefér, némi sakkozással kettő is. Nem mellesleg csomagterén túl szélességével, magasságával és tengelytávjával, meg persze a hátsó átlós és a második sori kilátással is lepipálja a C-HR-t.
A C-HR-ből sem az alapverzió szerepel a képeken, de a Toyota alapfelszereltsége erősebb, mindenképp 17 colos alufelniken, Style szinttől már 18 colosakkal kapjuk a C-HR-t
És akkor a hazai vevőknek leginkább számító kérdésről, az árról még nem is beszéltem. Míg ugyanis a Nissan Juke alapára 6 500 000 Ft, a Toyota C-HR-é 9 540 000 Ft. Oké, a Toyotánál van tetemes árkedvezmény is, így 8 840 000 forintos belépőt 10 185 000 forint helyett 9 285 000 forintért, ráadásul téli-nyári gumival adott Style verzió is említhető. Meg persze mindenképp automataváltós kényelmet és kedvezőbb fogyasztást kapunk azáltal a C-HR-től, hogy már az 1,8-as Hybrid az alapváltozat, de mégiscsak bő 2 millió forinttal magasabbról indul a nagyjából azonos méretű autó, mint a Juke.
Kívül-belül színesebb, izgalmasabb lehet a Juke (balra)
A belterek térkínálatában nincs lényegi különbség, az átlós hátralátás a Juke esetében sokkal kedvezőbb
A C-HR magasabb övvonala és vaskosabb hátsó oszlopa egyaránt mérsékli a hátsó utasok oldalsó panorámáját
Komoly vízválasztó a műszakiság is, nem csak az ár, de a Juke belépője sem használhatatlan, sőt. Egységes, hogy a Juke és a C-HR motorja is a legfrissebb, Euro6d emissziós normát teljesíti, s bár a Juke csak egyliteres, háromhengeres benzinest ad, mivel az turbós, 200 Nm nyomatékával simán lepipálja a C-HR 1,8-asának 142 newtonméterét, igaz utóbbinál még a villanymotor 72 lóereje és 163 Nm nyomatéka is említhető. Hogy a Juke 1,0 literes motorját nem kell lenézni, azt bizonyítja, hogy kézi váltóval jobb 100-as sprintet és végsebességet hoz, mint a belépő C-HR, igaz ha az automata (CVT-s) Juke-ot tesszük a C-HR mellé, már utóbbi lesz a fürgébb. Meg persze a takarékosabb is, utóbbi elvitathatatlan a C-HR-től, hibrid hajtásláncával mindenképp aszkétább a Juke-nál. Kérdés, hogy kitermeli-e a felárát, ami az alap Juke-hoz mérten messze nem biztos. Ha a jelenlegi üzemanyagárakat nézzük, s nem kell a C-HR adta jobb felszereltség, akkor a gyári fogyasztási értékek szerint a C-HR felára (még az akciós is!) beláthatatlanul magas, több mint 400 ezer kilométeres futás alatt térül meg, amennyiben nem számolunk a jobb értéktartásával.
Az alap Juke fürgébb és magasabb végsebességű, gyári fogyasztási többlete 100 kilométerenként 1,1 liter, ha automataváltót is szeretnénk, már rosszabbak a Juke mutatói
A C-HR nem csak jóval nagyobb, ám szívó benzinmotort, hanem villanymotort is alkalmaz
Persze kérdés az is, hogy mit kapunk az alapváltozatoktól, s ebben ismét a Toyota az erősebb, azzal a jelentős különbséggel, hogy ott mindenképpen egy bő 8,8, listaáron 9,5 milliós autót kell megfizetni. A fontosabb extrafelszereléseket, pl. légkondicionáló, elektromos ablakok és tükrök, központi zár, gyalogos- és kerékpárosfelismerős vészfékrendszer, LED fényszóró automata reflektorral, tempomat, táblafelismerő, Bluetooth-kapcsolatos hifi már az alap Juke is megadja, de tény, hogy a C-HR nem csak motorból, extrából is mindenképp többet ad. Például 17 colos alufelnit (az alap Juke 16 colos acélkerekével szemben), kétzónás automata (és elektromos) légkondicionálót a hagyományos manuálissal szemben, e-CVT váltót alapáron, távolságtartós tempomatot, 8 colos érintőképernyőt és tolatókamerát. Nem csak a sofőrnél, hanem minden ablaknál egyérintéses ablakemelőt, 4 helyett 6 hangszórós hifit és MyT okostelefonos applikációt, okoskulcsot és nyomógombos motorindítást, valamint Nappa bőr borítású kormányt, míg a Nissan esetén a sima bőrborítás is csak a harmadik, már 7,56 milliós N-Connecta felszereltségi szinttől szerepel, persze már sok más mellett.
Balra a Juke (a padlórekesszel is számolva) alapból is nagyobb, jobbra a C-HR bővítve lépcsős padlójú csomagtere
A Nissan kapcsán nem csak a kedvezőbb alapár, hanem a többféle módon, többféle csomaggal variálható felszereltség, a több külső és belső szín adta személyreszabhatóság is feltétlenül említendő, felármentes színe a piros, míg a Toyotáé a fehér. Ráadásul a Nissan új húzása, hogy fóliázással bármilyen színkombinációt, köztük hazai hírességek összeállításait is kínálja. Garancia terén nagyon hasonló a két márka, az általános mindkettőnél 3 év/100 000 km, a Toyota a hibridrendszer elemeire 5 év/100 000 km-t ad. Összességében elmondható, hogy ha vágyunk a C-HR által mindenképp adott és esetében mindenképp megfizetendő extrákra és az automataváltós kényelemre, akkor takarékossága miatt a C-HR megkerülhetetlen, ha viszont olcsóbban szeretnénk egy legalább annyira vagány és nem mellesleg jobb kilátást adó modellt, akkor a Juke nagyon jó alternatíva. Háromhengeres motorjától nem kell félni, lényegében ugyanez gond nélkül mozgatja a Dacia Dustert is, de például a Ford vagy a PSA hasonló méretű blokkjai is évek óta szolgálnak már temérdek cégautóban.
Gyárilag is több színt kínál a Juke, de a hazai forgalmazó immár tetszőleges és hazai hírességek által összeállított kombinációkat is kínál fóliázással
A cím alatt kis betűvel: “Fizetett hirdetés”
Kár a portál hitelességét ilyen cikkel rombolni 🙁
Vannak PR cikkek, ezt mi jelezzük is. Mi is pénzből élünk. Ugyanakkor a cikk a valós piaci alapokon alapul, egy felkérés alapján.
1 kis mellékes kereset privátban , vagy tesztautó hat hónapra benzinkártyával 🙂
Te is tudnád a választ !
Sajnos ez 1 értelmetlen összehasonlítás nissan elfogulsággal feltóltve.
Két teljesen más kávéház, B vs C szegmens .
Ha már akrta volna a cikkíró hasonlítani ,még a kínálatban szereplő 1,2 turbós , manuális váltós kivitellel kellett volna összerakni . Az 1,2 turbós vételára, lista szerint 7,3 milla , amiből kedveznénnyel rögtön 6,6 milla lesz, már rögtön kukázza a juke háromhengeres botmixerét :-))
Biztosan nem próbált ilyet,mert a c-hr futóműve , féke , vátója ülései nem budget faktor mint…
Fogyasztás ?? Azt is valós tapasztalat nélkül jegyezzük :-))
És a lényeg : a Toyota bármikor partner a vásárlóval a garancián túl is , nem szégyell egy visszahívási kampány során elnézést kérni mé 10 éves autónál sem !
A nap vicce : ( Mogács is fetrengene )
“Háromhengeres motorjától nem kell félni, lényegében ugyanez gond nélkül mozgatja a Dacia Dustert is, de például a Ford vagy a PSA hasonló …..” törölheted XDDDD
Drágább + legalább bűn ronda!
A tervező be volt drogozva, vagy rúgva, vagy mindkettő!
Irreleváns vélemény ,mert a szépség fogalma az szubjektív :-))
De lehet te szebbet rajzoltál a betonra vizelés közben a kocsmából hazamenet XDDDD
1. Nem járok kocsmába. (de legalább tudok helyesen írni)
2. Közel sem állunk egy szinten. (a mellékhelyiséget szoktam használni, ha ismerős a kifejezés)
3. Bocs. de ez b.szott ronda!
4. Szép napot.
Lemegyek a te szintedre tudod :-)))
Ízlésről felesleges vitázni ( főleg ha nem rendelkezel vele) : ” tervező be volt drogozva, vagy rúgva, vagy mindkettő” loser dumával hozzászólni , ez szánalom !
Látom nem kíméled magad ,égsz mint a rongy XDD
Ha a cikk tartalmához nem tudsz mit hozzáböfögni , inkább hallgass !
qq = ez a kuka nick viszont illik rád XDDDD
qq!
Hihetetlen, hogy milyen primitív és ostoba kommenteket tudsz kiokádni magadból.
Mindenki magából indul ki.
Amúgy benézed, itt nincs szutyuki!
Keress már egy jó pszichiátert, vagy egy román ribit keményen b.szd meg!
Szánalmas vagy a ezzel az állandó románozással. (miközben pár típust nem is ők raknak össze)
NA, EZ A TE SZINTED, CSAK EZT ÉRTED!
Érted?
A Nissan Juke mikor kap 4 hengeres motort?
Soha.. miért kéne kapnia ?
Ezt direkt ilyen 3 hengeres ratyira tervezték.
Valójában az átlag kis suv vásárló gondolkodhat a 2 japán közt mert nekik a kinézet meg a név a fontos. A Nissannak is van tudomásom szerint valani hibrid féle technikája japánban, csak ott a benzinmotor talán hatótáv növelő szerepet tölt be.
Az 1.2-es turbos Toyota ha nem olyan érzékeny mint a szívó 1.33-as amibe 0-20-as olaj jó csak akkor akár jó is lehet.
Én azért nem írnám le a Nissan/Renault 1.0-át sem az a 900-as továbbfejlesztése, sőt a 100, majd újból 90 lovas továbbfejlesztése ha minden igaz. bár a 140g/km co2 nem túl bíztató.
És nemsokára jön a Yaris Cross, nem lesz nagy árkülönbség.
Ezt így kár volt megírni. Értem Én hogy fizetett hirdetés, de ezzel a Nissannak – aki nyilván fizette a hirdetést – több kára keletkezett mint haszna. Ezek után aki ezt elolvasta tuti nem megy Nissant Juke-t venni. Ha mindenképpen a Toyotával akarnak kardoskodni akkor Yaris Crosst kellett volna maguknak kinézni és az újságíró is felhívhatta volna erre a figyelmüket.
Mondjuk sok vizet ez a Juke nem zavar a piacon a Toyotánál tuti röhögnek ezen a fizetett tartalmon.
Egyetértek!
A nissannal az a baj, hogy túl sok benne a francia tech.
A Toyotát meg azonnal vinném haza, bár a Vitarám nem cserélném le rá, egy Rav4-es ért már annál inkább.