A Panamericana hűtőrácsot a legkisebb AMG is megkapta, a kétliteres négyhengeres akár 416 lóerős is lehet (Forrás: motor1.com)
Az A-osztály tekintetében koncepcióváltásra volt szükség ahhoz, hogy AMG verzió születhessen belőle. Az első két generáció magas építéssel és egyterűs kinézettel igyekezett meghódítani a piacot, ám talán a felépítéséből is adódóan AMG verzió nem készült belőlük. A sportos kivitelre egészen 2013-ig kellett várni, ugyanis előtte egy évvel debütált az A-osztály harmadik generációja, mely szakított az elődök felépítésével. A
jelenlegi negyedik generáción alapuló A 45 AMG is megtartotta kétliteres turbómotorját, mely 416 lóerő leadásra lesz képes.
Az elődökhöz képest laposabb és szélesebb felépítés jó alap a sportmodellhez (Forrás: motor1.com)
A hírek szerint az S modell alatt álló A 45 AMG „csupán” 383 lóerővel érkezik, ám ezeken kívül is létezik AMG verzió az A-osztályból, mégpedig
A 35 AMG néven, mely az idén került a szalonokba 306 lóerővel. Várhatóan a két legerősebb sportváltozat is megkapja az A 35 AMG díszítését, már ami a belsőt illeti: lapított sportkormányra, alumínium pedálokra és bőrülésre lehet számítani a 45 AMG esetén is. Az A 35 AMG-vel ellentétben az A 45 AMG nyolcfokozatú duplakuplungos váltót kap az összkerékhajtás mellé. A legerősebb változat azonban másban is különleges lesz: az autó elektronikája drift módot is ismer, amellyel az összes nyomaték a hátsó tengelyre küldhető, mint a
BMW M5 esetében. A Mercedes-AMG A 45 ősszel mutatkozik be a Frankfurti Autószalonon és várhatóan még az év vége előtt a szalonokba kerül az eddigi legerősebb A-osztály.
Nehéz lesz összekeverni egy A 160-nal, a négy kipufogóvég és a spoiler árulkodó (Forrás: motor1.com)