Jövőre várható a Ford Ranger új generációjának debütálása, addig pedig friss limitált szériákkal is naprakészen tartják a gyáriak a még mindig népszerű mostanit
Már rég nem titok, hogy a következő generációs Ford Ranger és Volkswagen Amarok közös modellként érkezik (lásd
itt), míg azonban a Volkswagen már le is állította az Amarok gyártását, a Ford még ráhúz egyet, s a 2015-ben megjelent, a hazai piacra 2016-ban érkezett és a szegmensében (hazánkban és Európában) az idei eladásokat is vezető Rangerből kihozott még 4 egyedi, limitált szériát. A jövő évi eladások több mint 10 százalékát ezektől várják, így összesen 600 példány jut a hazai piacra a Stormtrak, Wolftrak, MS-RT és Raptor SE, azaz Special Edition szériákból, amelyeket a Hungaroring Off-Road Centrumban, illetve annak környékén ki is próbálhattunk.
Mindegyik limitált Ranger jellemzője a kapcsolható összkerékhajtás és a felezőváltó, na meg a hosszú rugóutas futómű
Kezdjük azonban egy kis Ranger gyorstalpalóval: pick-up rövid, nyújtott és dupla kabinnal, valamint szimpla kabinos alvázként is kapható, nem mellesleg pedig egy klasszikus létraalvázas, alapesetben hátul hajtó, zárható összkerékhajtású, de központi differenciálmű nélküli, tehát összkerékhajtással csakis laza talajon használható munkagép, aminek tereptudását felező (valójában inkább harmadoló) áttétel és zárható hátsó differenciálmű is segíti. 2,0 literes turbódízelmotorja 130, 170, illetve két turbóval 213 lóerővel választható, a 170 lóerőshöz opció, a 213 lovashoz alapáras a Mustangból is ismerős 10 fokozatú automata váltó.
A Wolftrak a legkevésbé cicomázott, szürke igásló, inkább praktikus, mint csicsás felszereltséggel
Szövet kárpit, gumiszőnyegek és persze az elmaradhatatlan logó a Wolftrakben
Az új limitált szériák közül ár és az alapból adott kiegészítők sora kapcsán is belépő a Wolftrak, ami a Ranger második, XLT felszereltségére épül, a 2,0 literes dízel 170 lóerős változatával. Felára közel 2 millió forint, legkevesebb bruttó 13,728 millió forintért adják (bruttó, áfás áron). Bár gyártják manuális és automata váltóval is, hozzánk csakis utóbbival érkezik, hiszen a hazai piacon jellemzően két Ranger népszerű: a full alap a flották esetén és a jól felszerelt, szinte kivétel nélkül automata váltóval. A Wolftrak a gyári elképzelések szerint a befutott mezőgazdasági, erdészeti vállalkozók, na meg persze a valóban aktív életmódot kedvelők és élők autója lehet. Ennek megfelelően ezzel mentünk a leginkább kemény terepen, a Hungaroring Off-Road Centrum erdejében Katona Csaba vezető instruktor irányításával, nem ritkán olyan szűk helyeken, ahol az 5,28 méter hosszú, 1,87 széles és 1,81 magas, de 23 centis hasmagasságú pick-up éppen csak elfért. A terepjárást a hajtásláncon túl 265/65 R17 méretű, azaz kellemesen ballonos és nem utolsó sorban AT (all-terrain) mintázatú abroncsok segítik a Wolftrak esetében, na meg persze a dízel 420 Nm nyomatéka. A Wolftrak kétféle szürke színben készül, a plató fölött bukókerettel, oldalán rögzítőszemekkel, de a strapabíró gumiszőnyegek és persze az első ajtókra és a platóajtóra, na meg a műszerfalra rakott logók is alapárasak hozzá.
Bordó fényezés, fekete oldalcsík és fényes fekete, 18 colos alufelnik jellemzik a Stormtrak szériát
Fekete bőr ülések, piros cérnás varrás és persze Stormtrak felirat a műszerfalon
Igényesen bőrbe varrott a műszerfal, a széria neve az ülésekre is felkerült,
A Stormtrak legnagyobb különlegessége az elektromos platóroló és a bélésen túl a tologatható szeparáló
A Wolftrak fölött mindhárom másik limitált széria már a kétturbós, 213 lóerős dízelt kapja, természetesen a 10 fokozatú automatával. A Stormtrak a Wildtrakre épül, s bár ebből létezik nyújtott kabinos is, ugyancsak a piaci igények miatt csakis duplakabinosként jön hozzánk. Bruttó 16,459 millió forintos alapára mintegy 2,5 millió forintos felár a Wildtrakhez mérten. Az 1 tonna platóterhelhetőségű, 3,5 tonna vontatási kapacitású, megybordó színű pick-up egyik legnagyobb különlegessége az akadályérzékelős, elektromos platóroló, de kap még sínen tologatható raktérelválasztót is, hogy megakadályozhassuk a bő 1,5 méteres platón a kisebb tárgyak csúszkálását. Bár ár alapján nem ez a csúcs, a piros cérnával varrott fekete bőr beltér talán a leginkább exkluzív. A fekete/piros kombináció a hűtőmaszkon is visszaköszön, továbbá a Stormtrak esetén a 18 colos alufelnik és a külső tükrök, továbbá még a plató vállai is lakkfeketék. Fekete hátterűek a LED fényszórók, a küszöbborítások pedig piros fénnyel vetítik a modellnevet. Könnyű rájönni, ez a széria leginkább az exkluzív megjelenésről szól, de természetesen megvan benne mindaz a - komoly - tereptudás, amit egy Rangertől megszokhattunk, erről az Off-Road Centrum épített tereppályáján győződhettünk meg.
Speciális, a többi Rangernél 5 centivel nagyobb hasmagasságú, 15 centivel nagyobb nyomtávú, elektronikusan vezérelt Fox lengéscsillapítós futóművet kap a Raptor, aminek Special Edition szériája megjelenésével és felszereltségével ad többet
Terepre hegyezett és egyben sportos a Raptor SE
Az új Ranger csúcsváltozat egyértelműen a Raptor SE, igaz árban van feljebb, de arról később. A Raptor ugye eleve a legpotensebb az állítható menetmódjaival, speciális futóművével, elektronikus vezérlésű Fox lengéscsillapítóival, 15 centivel növelt nyomtávjával és 5,1 centivel növelt hasmagasságával jelentősen eltér az alapváltozattól. Ezt fejeli még meg a Special Edition egyedi 17 colos felnikkel, piros szegélyezésű versenycsíkokkal a gépháztetőn, a platóajtón és az oldalelemeken is, de a sportülések és a műszerfal bőrborítása is piros cérnával varrott. Kormánykerekén nem csak a cérna, hanem a középjelző is piros, továbbá egy Raptor logó is jutott oda is, hogy tudjuk, miben ülünk. Persze ha a menetmódválasztót Baja állásba toljuk, s olyan terepen mehetünk, mint az Off-Road Centrum Cross pályája, akkor nem fogjuk elfelejteni. Az elöl két piros vonószemes Raptor Special Edition egyértelműen a terepen élményautózásról szól, ő abban erős, 545 kilogrammos terhelhetőségével és 2,5 tonnás vontatási kapacitásával azonban elmarad testvéreitől.
Terepen egyértelműen a Raptor SE a legjobb, ez a legkeményebb Ranger
Bár egyértelműen a Raptor SE a legkeményebb Ranger, 18 249 900 forintos alapárával még nem a legdrágább, az ugyanis az MS-RT változat, ami a közúti csúcsverzió, egyben talán a leginkább Amerikát idéző. Nagyvárosi hangulat, erőtől duzzadó formák - mondja a Ford, persze ezt is leginkább földutakon próbáltuk, ott is sokat tud, de 20 colos OZ alufelniket kap, közúti abroncsokkal. Kívülről leginkább karbonaszálas borítást idéző tükörházakkal, aerodinamikus küszöbborításokkal teszik egyedivé, amiket az egyedi lökhárítóhoz és az MS-RT logókhoz hasonlóan kézzel tesznek fel az M-Sport részlegénél, ahol a márka WRC autói is készültek korábban. Ez a verzió fehér, szürke és fekete színben is kérhető, és bizony ezért kell a legtöbbet fizetni: 20 millió forintról indul, több mint a duplája egy alap Rangernek. Persze exkluzivitása nem elvitatható, ahogy terepképességei sem. Egy viszont biztos: a limitált Rangereket választóknak alighanem mindkettő fontos, a Ford pedig azzal számol, hogy a jelenlegi, kissé kínálat-ínséges piacon bőven meglesznek a vevők a speciális Rangerekhez.
Sportos pick-up a Ranger MS-RT, első lökhárítójával, küszöbtoldataival és 20 colos alufelnijeivel is egyedi
A többi Rangertől eltérően az MS-RT házon kívül, az M-Sport részlegnél, számozottan készül, plakettjei is utalnak erre
Köszi, nem.
A munkagép és pick up = Toyota Hilux
A fordocska a ratyiknak való akik utcán menőzni akarnak és nem dolgozni.
Pick-upot messze nem csak melóra vesznek, hanem – ahogy írtad – menőzni is: vagyis életstílus-autónak. Az a jó, ha egy gyártó ezt felismeri, mert piacot nyer vele: a Toyota pl. erre későn ébredt rá, a VW az Amarokkal meg valamiért a pick-uppal valóban dolgozni kívánókat nem veszi célba, az X-Merci meg meg is bukott…
Szerintem is Toyota Hilux….
Csak annyit mondok Toyota War. Ennyit erről 🙂