Menő elektromos terepkoncepció a Suzukitól
Varázsgömb a Suzuki e-Survivor koncepcióban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Futurisztikus külső és belső, négy villanymotor adta összkerékhajtás, mégis klasszikus terepjáró-karakter a Suzuki e-Survivorban.
Közeleg a Tokiói Autószalon, amire természetesen a Suzuki is nagy erőkkel készül, például néhány kei-autóval és az egyterűsebb, gombócosabb Ignis hatású Xbee-vel. Sokkal érdekesebb viszont e-Survivor koncepciójuk, ami nem csak futurisztikus dizájnt, de valódi terepjáró karaktert is ígér, némi alternatív hajtással fűszerezve. A szimmetrikus kialakítás ellenére is felismerhetően Suzuki a kétüléses élményautó formaterve, de a japános szeleburdiság csak jót tesz neki. Elképesztően menő a kabrió kialakítás és az üvegbetétes ajtók is. Tökre el tudom képzelni, ahogy egy tengerparton úszónadrágban csapatnak vele a lebarnult helyi erők, tűző napsütésben.
Beltere valódi tanulmány, számtalan képernyővel és egy varázsgömbbel. Digitális képet ad a szélvédő alsó része és a kormány közepe is, utasunk híreket olvashat menet közben. Legfuturisztikusabb részlete mégis az ülések közepében elhelyezett érintőfelületű klímavezérlő és a valószínűleg vetített földgömb, aminek jó eséllyel terepezés közben lesz jelentősége.
Technikai fronton a Suzuki jövőképe félig-meddig konzervatív. (Szerencsére?) Terveik szerint marad a létravázas felépítmény, tehát a tereptudást szerencsére továbbra sem bíznák a véletlenre. Azonban az összkerékhajtást már kerekenkénti villanymotorral érnék el. Tervezett teljesítményadatokat egyelőre nem közölt a Suzuki, pedig kíváncsiak lennénk rá, hogy az elektromos hajtást miként vezetnék át a terepezés világába, és milyen jövőt képzelnek el a Jimny után.
Difi = hajtásban van szerepe.
A 4 emotor csak segít…
Én azt nem értem, hogy miért nem tört be előbb a villany a terep hajtásokra, akár a hibrideknél is.
Elvileg sokkal egyszerűbb, hely, és súlytakarékosabb megoldásokat lehet alkalmazni, és akár az Unimognál alkalmazott véglehajtás is egyszerűbben alkalmazható lenne a hasmagasság növelése céljából. Ésnyomatékosabb is .
Amit nem értek: ha 4 külön motor van, akkor minek a difi? Hogy kéken világítson?