Mennyit adnál Senna utolsó McLaren versenyautójáért?
Hamarosan árverésen értékesítik a McLaren MP4/8A versenyautót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Monacóban nagyszabású árverés kezdődött, amelyen több versenyautó között Ayrton Senna utolsó McLarenje is új gazdát keres.
Mielőtt 1994-ben a Williams istállóhoz igazolt az akkor már háromszoros világbajnok Ayrton Senna, a McLaren MP4/8A versenyautóval aratott sikereket 1993-ban. Az árverésre bocsátott gép a hatodik kasztni, ami abban az évben készült, és ezzel nyerte hatodik Monacói Nagydíját a brazil versenyző. Azóta egyetlen versenyző sem tudott ilyen sokszor nyerni a szűk utcákon rendezett versenyen, úgyhogy még ez a tény is emeli kicsit a versenyautó ázsióját.
Azonban nem ez volt az utolsó győzelme, hiszen a szezon utolsó két versenyén is ő állhatott a dobogó tetején, köszönhetően a tehetsége mellett az MP4/8A versenyautónak és az abban dolgozó V8-as Ford/Cosworth motornak. Az „A” betű a modell jelölésében arra utal, hogy az év későbbi szakaszában elkészítették a B-változatot is, amelybe már a Lamborghini V12-es motorját szerelték. Viszont azt soha nem küldték versenyre. Az 1994-es szezonban pedig már egy Peugeot V10 dübörgött az MP4/9-ben, majd még egy évvel később következett a hosszú ideig fennálló Mercedes-Benz házasság.
Az ikonikus fényezésű MP4/8 versenyautó árverése a napokban kezdődött és egy hónapig lehet rá licitálni. A Bonhams egyelőre nem árult el pontos adatokat, annyit súgtak csak meg, hogy valószínűleg ötmillió dollár felett viszik majd el, ami körülbelül 1,3 milliárd forintnak felel meg.
Egyébként a legdrágább versenyautó, amely egy árverésen kelt el, a Mercedes-Benz W196. Az 1954-es masináért közel 30 millió dollárt fizettek egy 2013-as árverésen. A legdrágább modern F1-es versenyautó pedig Michael Schumacher 2001-es Ferrarija volt, amelyet 7,5 millió dollárért (1,9 milliárd forintért) árvereztek el tavaly egy New York-i aukción. A napokban indult monacói árverés listáján azonban Senna pályafutásának egy másik, szintén híres versenyautója, a Toleman-Hart TG184 is szerepel, amellyel először indult Monaco utcáin 1984-ben. Ennek a versenyautónak az ára 230 millió forintról indul.
Istenem, mennyivel szebbek ezek, mint a mostani “műanyag halmok”!
A kedvencem: https://www.google.hu/search?q=lotus+1986&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiK16Pa37TaAhXHa5oKHaIXBWoQ_AUICigB&biw=1347&bih=628#imgrc=7ih4axpFLFKhVM:
Gyönyörű ez a Lotus! Az egyik kedvenc fényezésem az 1980-as évekből. 🙂
Azt hiszem sokan voltunk ezzel így! 😀
Egymásnak ellentmondó dolgokat írtok le, ami ráadásul még hülyeség is!
Első mondatban még utolsó versenygépe szerepel a McLaren. Második mondatban, pedig már a Williams előtti gépként említitek.
Könyörgöm, mielőtt kiadtok egy írást a kezetek közül ELLENŐRIZZÉTEK LE!
Valóban, ahogy a címben is szerepel az utolsó McLaren, amiben ült. A bevezető javítva, köszönöm, hogy szóltál!
Nem hiszem, hogy egy vagyon lenne, tavaly a Spa Classicsen ( http://autossagok.blog.hu/2017/05/24/spa_classics ) Schumacher és Piquet Benettonját árulták (mellesleg fél milla euró alatt), nem kelt el.
Mellesleg ez volt az autó ami a(z addigi) legnagyobb pofára esés volt Sennának. Kitúrta Prostot majd kapott egy gyengélkedő Mekit, miközben Porst egy francia motorral porig alázta, sőt a nem túl acélos másodpilóta Hill is majdnem beérte. Hovatovább, egy zöldfülű német egy noname csapatban azonos motorral is rendszeresen eléje férkőzött a szezon közepe felé.
Nem hiszem hogy ez az autó lenne a Senna rajongók kedvence.
Igen, jó a gondolatmeneted, de az árát növelő tényező, hogy mégiscsak ez a McLaren az utolsó, amellyel versenyzett.
Mondjuk az azt követő év még neccesebb volt, ez is igaz… Imola előtt is minden versenyre egy rémálom lehetett. Pole-ból kezdett és mégis csak szenvedett, két versneyből 0 pont. Az biztos zavarhatta, hogy dobta a mekit és a előző évi bajnokcsapat verdájával semmit sem tudott elérni.
Így van, bár a Williamsben több potenciál volt, ha az emlékeim nem csalnak Damon Hill és Villeneuve alatt is jól teljesített néhány évvel később.
Senna mindig oda lőtt ahol korábban volt a tudás. És pont ezért mindig széllel szemben ment.
Még egy apróság, Senna egy korszak hőse volt (a tudásán felül talán azért is mert mindig megszívta a technikai oldalon). Talán ezért a fenti okért lett a “nép hőse”, pedig sem származása, sem karaktere, sem cselekedei nem indokolták.
Uyganakkor Senna nem abban a rétegben volt népszerű, akik (euróóban) félmilla feletti összeget költenek régi versenyautókra.
Idézek az írásból:
“…valószínűleg ötmillió euró felett viszik majd el, ami körülbelül 1,3 milliárd forintnak felel meg…”
Milyen árfolyamon? Az euro mostanában 300 fölött van, de csak 330-zal számolva is 1,5 milliárd.
És én is elírom. 😀 300-zal akart lenni.