A duplakabinos pickupok népszerűbbek, mint valaha. Praktikusak, elfér bennük a család is, de csupán a azért mert hátra is lehet ülni, még nem jelenti azt, hogy elég biztonságos is. Az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) új kutatása pedig ezeknek az autóknak a biztonságát vizsgálta. Mikról is van pontosan szó? Nos, a Ford F-150, a Chevrolet Silverado, a RAM 1500 és a Toyota Tundra vizsgázott.
"Közepes átfedéses", illetve oldalütközés teszteket végeztek. Utóbbin mindegyik modell jó minősítést kapott, kivéve a Silveradót, ami csak elfogadható eredményt szerzett. A frontális ütközésnél a Toyota szerepelt a legjobban, míg az amerikai modellek viszont gyenge minősítést kaptak, ugyanis a hátsó utasok védelmét nem találták megfelelőnek. Ám a Toyota esetében is megfigyelhető volt hogy a 12 éves gyereknek megfelelő bábu előre és lefelé mozdul, ami elég veszélyes, szóval a Tundra is épp csak határeset az IIHS szerint.
Bár a tesztek nem túl jók, nem csak a platósok szenvednek az IIHS frissített tesztjében. Korábban a szervezet (és mások is) igazán komolyan csak az első ülések biztonságát vizsgálta, ugyanakkor a legújabb kutatások során megállapították, hogy miközben az első ülések biztonsága sokat javult, a hátsóké lemaradt. Ezért mostantól olyan törésteszteket és értékeléseket végeznek, amelyek a jármű első és második sorát is figyelembe veszik. Azonban az IIHS arra figyelmeztet, hogy a tesztek eredményei ellenére a hátsó ülés még mindig a legbiztonságosabb hely a gyerekülésben utazó kicsik számára.