Lehet egy autó ilyen szép, mint a Peugeot RCZ, mégsem talál gazdára egy olyan gazdasági helyzetben, mint amilyen mostanság van és egy olyan piacon, mint a miénk
Járt nálunk nem is olyan rég egy olyan
tesztautó, amelynek kapcsán eszünkbe jutott: nem egy, s nem két viszonylag friss modell tengődik úgy a magyar piacon, hogy hónapok, sőt akár több mint egy év alatt is csak alig pár példányt tudtak belőlük értékesíteni. A
"láthatatlan" autók - szubjektív - listázása után pedig magas labda volt, hogy megnézzük, kaphatók-e használtan, s ha igen, mennyiért, milyen érték
tartássalvesztéssel vagy kedvezménnyel - az újakhoz viszonyítva.
A Freemont nekünk tetszett, idővel talán vevőket is talál magának
Az ötletgazda kocsi a
Fiat Freemont volt, egy amerikai-olasz családi batár 7 üléssel, gazdagon felszerelve, kétliteres, 140 vagy 170 lóerős dízelmotorral és jutányos áron (az Urban kivitel akciós listaára 140 lóval 7 340 000, 170-nel 7 550 000 forint). Nos, a
Hasznaltauto.hu oldalon a cikk írásakor
8 darabot találtunk, a legkorosabb tavaly augusztusi forgalomba helyezésű, van nullkilométeres is, a többi néhány ezer kilométert futott - szintén Urban csomagos - demóautó 6,7 és 7,7 millió forint közötti áron. Szóval a Freemont még tényleg fehér holló, valódi használt autó nem igen létezik belőle, így azt sem tudjuk felelősséggel kijelenteni, hogy érdemes nem szalonból venni, s úgy igazán jó üzletet csinálni vele.
Hatványozottan igaz ez a már több mint egy éve kapható
Suzuki Kizashira, amiből nemes egyszerűséggel nincsen a használt piacon. Drága is (közel 9 millióba fáj), összkerekes is, automata is, kizárólag torkos benzinesként kelleti magát - tán néhány Suzuki-kereskedésben.
A Suzuki Kizashi elsőkerekesen, manuális váltóval, dízelmotorral és olcsóbban biztosan népszerűbb lenne, míg a Lancia Thema igazából esélytelen ott, ahol a tehetős vásárlóréteg esküszik a német prémiumtrióra
A
Lancia Thema szép nagy dög, amerikai-olasz, mint a Freemont, háromliteres, V6-os dízelmotorral és (csak 5 sebességes) automata váltóval 14,2 millió forint az újkori listaára. Ez sem megvetendő ajánlat az Audik, BMW-k, Mercedesek bekerülési költségéhez képest, de
használtan, kemény 1 km-rel az órájában 12,8 millióért is hirdetik.
Listánkon a 107 és két rokona kapható a legrégebben, de érthető, hogy nem fogynak, amikor eggyel nagyobb autókat is kapni az árukért
Az
Aygo/C1/107 városi minitrión mostanság frissítettek, újonnan - 5 ajtósan és klímával - 2,5 millió forint alatt nem guríthatók haza. Használtan és hasonlóan (praktikusabb 5 ajtósként és légkondival) hármójukból összesen
46 darabot dobott ki a kereső 1,1 millió körüli indulóval (még 2006-ból), míg ha valaki elfogadja, hogy a forgalmiban például 2010-es dátum, az órában viszont legfeljebb néhány ezer km szerepel, 2 millió alatt már kap egy majdnem olyat, mint amit most újként árulnak, legalább 15 százalékkal drágábban.
A jópofa, kétüléses
Renault Wind nyitható tetejű élményautó újkori alapára 4,7 millió forint a remek 1,2 literes, 100 lóerős turbómotorral és Dynamique felszereltséggel, ugyanakkor
használtan 2010-ből vagy 2011-ből 10-14 ezer km-rel 3,7 millióból megvan ugyanez. Egymilliót megér a tökéletes
újszag hiánya, nem?
Rétegautó a DS4 és a Wind is, de attól még lehetnének kelendőbbek
A prémiumos
Citroën DS4-ért listán minimum 5,8 milliót remélnek, az 1.6 VTi 120 Design kombót
használtan, 2012-esként 5 millióért láttuk hirdetni. Több is van már 1.6 HDi-ként vagy e-HDi mikrohibridként és gazdagabb Style felszereltséggel (2011-esként) 5,2 milliótól - újonnan ez bizony 7 millió forint. Szép pénz pár kattintásnyira.
20-24 ezer km sok? Ugye, hogy nem? Ilyen futással kínálnak 1,6 literes, 200 lóerős
Peugeot RCZ sportkupékat 2010-es évjárattal
7 millió forint környékén, miközben az Audi TT konkurensét újonnan több mint 9 millióért kéne, hogy vegyék, de nem veszik a népek.
A Scirocco "indokoltan", az Exeo indokolatlanul, ráadásul öregesen drága. Használtan persze jó vételek lehetnek, mint a többi ritka modell is
A múltkori listán "előkelő" harmadik helyezett
Exeo voltaképp megtestesíti a témát, mert eleve olyan - viszonylag - új modell, ami nem új, hiszen a korábbi Audi A4 SEAT-jelvényes változata. Újként kvázi eladhatatlan (kétliteres dízelmotorral legkevesebb 7,5 millió forint az ára), míg
használtan 2009-ből vagy 2010-ből már 3,5 millióért árulnak nem is egyet. Az értékvesztés iskolapéldája - különben egész jó autó, csak elrobogott felette az idő.
Kissé meglepődve konstatáltuk, hogy finoman szólva nem fogy a Volkswagen Scirocco, nos a látványos és VW, ergo vonzó és vágyott kis kupé újonnan 7,1 milliótól kapható 122 lovas 1.4 TSi-ként. És
használtan? 2010-ből, mondjuk alig 22 ezer km-rel az órájában? Kijön akár 4,8 millióból!
Ön már hallott a elektromos kocsikról, mert autós érdeklődésű, de rengetegen vannak, akiknek fogalmuk sincs a létezésükről. Pár (?) év, és változhat a helyzet itthon is
Láthatatlansági versenyünket a C-Zero/i-MiEV/iOn
elektromos triumvirátus "nyerte", na nem mintha arra komoly esély látszana, hogy a következő években el tudnának terjedni csekély hatótávolságuk, relatíve magas áruk, az infrastruktúra hiánya és a tömegek számára ismeretlenségük, szokatlanságuk okán. Egy-egy példányt
Citroënből és Mitsubishiből is találtunk a Használtautó.hu oldalon, de persze egyáltalán nem olcsóbban, arra még aludnunk kell párat, hogy meggyőzzék az autós társadalmat létjogosultságukról. Addig is ajánljuk a többi fehér hollót legalábbis megfontolásra, mert aki nem akar az árral sodródni, s hosszú távra tervez, a sokak fejében meg sem forduló modellek közül - főként fiatal használt példányt - választva csinos összegeket takaríthat meg. Amivel számolnia kell, az a szomszédok/ismerősök értetlenkedése, illetve ami ennél fontosabb, a nyilvánvalóan nehéz újraeladhatóság.
Semmi. Ez a marketing resze. Mivel tisztäban voltak vele, hogy a piacon hatalmas ertekvesztese lesz, igy ujonnan drägän adtäk el, mert tudtäk, hogy lesz pär hülye aki megveszi igy is. 😀
Komolyan mondom, nem értem, mi kerül 7 millába egy Exeon? Átvették az Audi technológiát, fejlesztésre nem kellett költeni, szinte csak emblémacsere volt. Akkor mi a frászért olyan drága?
A mazda demio velemenyem szerint igen jo kis kocsi annak ellenere hogy elkepesztöen unalmas, kompenzälja a megbizhatosäga.
Hiányolom pl. a Daihatsu Siriont, vagy a Gran Move-t,vagy a Mazda demiot.
Ezekre is kíváncsi lennék.
Az Exeonak 3 ev elteltevel felezödött az ära, szerintem 2 ev mulva masfelert szo szerint utänad fogjäk dobni, tehät ha valaki ilyet akar, akkor szerintem värjon vele, persze ha tele van loveval akkor hajrä, amugy meg kell värni, hogy elveszitse az ertekenek nagy reszet, mert rövid idön belül ketsegtelen hogy el fogja, majd akkor kihaläszni ket milla körül egy jol felszerelt szebb darabot.
Szerintem.
Hát igen „Seat” exeo mindenféleképpen átgondolandó kategória használtan!