Mennyibe kerül a luxusautók fenntartása?
Luxusautók fenntartási költségei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megvizsgáltuk, mik azok a tételek, és a rájuk jellemző minimális összegek, amelyekkel kalkulálni szükséges egy használt luxusautó megvásárlásakor.
Teljesítményadó [Ft/év]
Audi A8 3.3 TDI, 2000 | Audi A8 4.2 V8, 2004 | BMW 745i, 2003 | BMW 740d, 2002 | Jaguar XJR S/C, 1997 | Jaguar XJ V8 S/C, 2004 | Mercedes S 320 CDI, 2001 | Mercedes S 400 CDI, 2003 | VW Phaeton 3.2 V6, 2003 |
37950 | 73800 | 57000 | 56350 | 43475 | 87300 | 45000 | 42320 | 53100 |
Amint a név is árulkodik, a kötelező biztosítás a fenti sarcokhoz hasonlóan szintén az autóhasználat kötelező eleme. Biztosítótársaságokból nincs hiány, így a Használtautó.hu oldaláról elérhető pba.hu kalkulátorával készítettünk ajánlatokat. Budapesti, 35 éves, férfi tulajdonosra vonatkoznak a díjak, csekkes, negyedéves fizetéssel, és a minél objektívebb eredmény érdekében eltekintettünk a különféle kedvezményektől.
Kötelező felelősségbiztosítás [Ft/negyedév]*
*: csekkes fizetéssel
Audi A8 3.3 TDI | Audi A8 4.2 V8 | BMW 740d | BMW 745i | Jaguar XJR S/C | Jaguar XJ V8 S/C | Mercedes S 320 CDI | Mercedes S 400 CDI | VW Phaeton 3.2 V6 | |
Min. díj | 10500 | 10900 | 10900 | 10900 | 10950 | 10900 | 10500 | 10900 | 10500 |
Max. díj | 37800 | 38200 | 37400 | 36700 | 35000 | 34400 | 34300 | 34000 | 34300 |
*: csekkes fizetéssel
Tetemes költségvonzatot eredményez továbbá a fogyasztás. A dízelmotoros változatok egyértelműen gazdaságosabbak, de a nagy benzinesek esetén nem érdemes csodálkozni a 20 literes, vagy ezt meghaladó városi étvágyon – átlagban véve két tonnát 250-400 lóerővel mozgatni takarékosan nem lehet, akkor sem, ha tojás kerül a gázpedál és a cipőtalp közé. Csokorba szedtük a gyárak által közölt vegyes, illetve városi fogyasztásértékeket, így könnyen, az egyedi igényekhez mérten forintra válható a futásteljesítményekhez igazodó üzemanyagköltség - halkan jegyezzük meg, a teszteken valahogy sosem sikerül a gyári mérések reprodukálása...
Gyári fogyasztási értékek [l/100 km]
Audi A8 3.3 TDI | Audi A8 4.2 V8 | BMW 740d | BMW 745i | Jaguar XJR S/C | Jaguar XJ V8 S/C | Mercedes S 320 CDI | Mercedes S 400 CDI | VW Phaeton 3.2 V6 | |
Vegyes | 9,7 | 11,9 | 9,7 | 10,9 | 12,0 | 12,1 | 7,7 | 9,6 | 12,1 |
Város | 13,8 | 17,5 | 13,8 | 15,5 | 19,8 | 17,9 | 11,0 | 14,2 | 17,4 |
Nagyon fontos kérdéskört vet fel a karbantartás, és ne feledjük, a luxusautók is el tudnak romlani, ezekben is elkopnak az alkatrészek, pláne, ha az előző tulajdonosok sokat hajtották és/vagy nem megfelelően karbantartották őket. Ugyan sok márkaszerviz árkedvezményekkel próbálja csábítani a régebbi autókkal rendelkező ügyfeleket a szakműhelybe, azért diszkont költségekre senki ne számítson - néha egyszerűnek tűnő javításokhoz is sok időre van szükség az összetett szerkezetek miatt, és ez növeli a rezsiköltséget. Az alábbiakban néhány jellemző, utángyártott alkatrészt gyűjtöttünk össze, a lehető legolcsóbb beszerzési árra törekedve.
Utángyártott alkatrészek árai [Ft]
Forrás: ZS+U Kft
Gyártmány, évjárat | Első fékbetét | Első féktárcsa | Hátsó kipufogódob | Első kerékcsapágy | Első futómű alsó lengőkar | Hátsó lengés- csillapító |
Audi A8 3.3 TDI quattro, 2000 | 19790 | 20478 | csak gyári kapható | 19782 | 7000-től | 22050 |
Audi A8 4.2 V8 quattro, 2004 | 17512 | 19980 | csak gyári kapható | 28056 | 7000-től | csak gyári kapható |
BMW 740d, 2003 | 14155 | 19414 | csak gyári kapható | 25382 | 17000-től | 20902 |
BMW 745i, 2002 | 12650 | 19414 | csak gyári kapható | 25382 | 17000-től | 20902 |
Jaguar XJR 4.0 S/C, 1997 | 9520 | 14140 | csak gyári kapható | 9695 | csak gyári kapható | 34312 |
Jaguar XJ 4.2 V8 S/C, 2004 | 25354 | 29201 | csak gyári kapható | 50417 | csak gyári kapható | csak gyári kapható |
Mercedes-Benz S 400 CDI, 2001 | 12814 | 15221 | csak gyári kapható | 9697 | 30126 | csak gyári kapható |
Mercedes-Benz S 320 CDI, 2003 | 11316 | 15221 | csak gyári kapható | 9697 | 30126 | csak gyári kapható |
Volkswagen Phaeton 3.2 V6 4MOTION, 2003 | 14630 | 20499 | csak gyári kapható | 28714 | 31537 | csak gyári kapható |
Forrás: ZS+U Kft
Végezetül egy rossz hír. Ha valaki esetleg úgy érzi, az ő költségvetésébe a fenti számok, és a saját kalkulációja alapján belefér, hogy Volkswagen Golf helyett Phaeton guruljon alatta, hiszen egy új kompakt wolfsburgi áráért 6-7 éves luxuslimuzint lehet vásárolni, azért ne feledje, a cikkünkben szereplő dolgok csak a jéghegy csúcsát jelentik, kvázi, ami kötelező. Azonban legyen szó akár kisebb koccanás okozta kár helyrehozásáról, komolyabb motorjavításról, netán speciális alkatrészek cseréjéről, hamar bele lehet rokkanni egy luxuskategóriás modell fenntartásába, pláne, ha sikerül belefutni egy szemre jónak tűnő, de valójában meghajtott és nem megfelelően karbantartott példányba.
Sajnos bármilyen autónál rá lehet szaladni a f@szra ha kifogsz egy szépnek tűnő, de beteg darabot, a különbség annyi, hogy a luxusnál elvileg többe fáj a javítás, de láttam én már karón varjút. Egy hölgy ismerősömnek van a cikkben szereplő 3.3 tdi a8 asa még az évjárat is stimmel, és a kötelezőkön kívül semmit se cserélt , de mindent időben megkapott és a minőség is szem előtt volt tartva, a legapróbb szarokat is írja egy kis a5 ös füzetbe még az illatosítót is és minden hónapban összegez, hogy mennyi ment bele a kocsiba. Sokan megirigyelnék a fenntartási költségeit még az alsó kategóriából is.
Ja, és vállalkozó, a kocsival meg 30 ezer fölött megy havonta, 500- nál több van a kocsiban, nem vasárnapi templomozásra van használva.
Nem értem miért kell ilyen cikkeket irni ! Az életben minden pénzbe kerül, és ,hogy a tiszteséges munkával megkeresett pénzt mire költ a „kuncsaft” az teljesen megánügy. A cigarettáról és
az alkohol fogyasztásról nem készülnek . gazdasságos számitáspl. Dolgozol 50 évig, felnevelsz 3 gyereket, veszel egy full exrás W220-a mercit, 10 éveset 3,5 millióárt, mész vele 10000 km/év és ezért közellenség vagy. Egy szemét Suzukit vagy egy légruggós 5 méter hosszú 300 lóerő feletti mercit vezeti ki kell próbálni, és e kell lhinni, hogy nem hülyék az emberek tudják mik a költségek, nem kell ide táblázat.
Semmirekelő politukosok miért nem járnak Suzukival ?
i
.
Egy motorizált esernyő vagy bádogbugyi nem alternatíva egy luxusautóval szemben. Üljön bele valaki egy 3.5 milliós új autóba vagy 8-10 éves luxuslimuzinba és érezni fogja, hogy a kettőt nem lehet egy napon em
íteni. A költségekkel való számolgatás emiatt teljesen felesleges. Az ember luxusautónál nem a praktikusságot nézi, hanem, hogy mibe ül bele, mit vezet. Aki állandóan attól fosik, hogy mi megy majd tönkre és ml lesz akkor, az sosem fogja a
t az élményt átélni az életében, amit egy ilyen autó nyújt és egész életében csak irigy lesz, pedig megtehette volna, csak inkább a kongó bádogbugyiba ült ugyanennyiért…
Az egész cikk sántít!
Nekem volt S8-as audim, a fogyasztás nem érte el az itt közölt adatokat, pedig az többet fogyaszt mint az A8.
Azonkívül az alkatrész árakból a legdrágábbakat ollózták ki (az általuk ajánlott oldalból kiindulva, kedvezmény nélkül) Továbbá, azért nem lehet hozzá utángyártott kipufogót venni, mert nem éri meg gyártani, mert nem megy tönkre.
z enyémben 441 000Km (A6) van és gyári rajt a kipu.
Sorolhatnám még, hogy hol sántít az egész cikk, de nem akarom részletezni, akit érdekel utána tud nézni. (ne ez alapján a cikk alapján döntsenek)
Kétségtelen, hogy a kisebb fiatalabb autókat olcsóbb fenntartani, de azért nem kell betojni ezektől se. Konkrétan az audikról tudok véleményt mondani, (nekem volt már több, most is az van) bár szerintem a többi német gyártmánnyal is ez a
elyzet.
Mert az a luxusadóval növel díjakat számolja. Most, bár nem érint, de 170LE felett van még luxusadó vagy eltörölték, mert ezzel nem vagyok tisztában?
Üdv,
Ezen oldalon található teljesítményadó kalkulátor alapján [url]http://kalkulatorlap.hu/teljesitmenyado_kalkulator.html[/url] az összegek nagyon nem stimmelnek!
Most akkor melyek a jó összegek?