Mennyi egy Skoda élettartama? 500 ezer kilométer?
500 ezret futott Octavia, 1 millió fölötti Fabia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alaposan megvizsgálta a Skoda egyik ügyfele 500 ezer kilométert megtett második generációs Octaviáját. Legalább ugyanennyit mehetett volna még.
Skoda Octavia 500 ezer kilométeres szerviznapló
10 400 km | 1 liter Aral 0W-30 motorolaj utántöltése. Ez ismétlődik egyszer vagy kétszer az egyes szervizek között (ami max. 0,11 liter/1000 km átlagos olajfogyasztást jelent) |
30 230 km | Első időszakos szerviz |
49 259 km | Futómű ellenőrzése, ablaktörlőlapátok cseréje |
82 023 km | Első meghibásodás: fékellenőrző lámpa kigyulladt a harmadik féklámpa hibája miatt |
120 020 km | Vízpumpa csőcsonk cseréje (az eredeti gyári vízpumpán) |
151 164 km | Fékbetétek cseréje (első alkalom) |
185 210 km | Gömbcsukló cseréje és féltengely gumiharangok megelőző cseréje |
222 178 km | Tengelykapcsoló és sebességváltó olaj cseréje |
252 658 km | Égéskimaradás a 4. hengerben, befecskendezők kábelezésének cseréje |
292 365 km | Eredeti gyári akkumulátor meghibásodása miatt annak cseréje |
294 160 km | Motorteljesítmény csökkenése, légtömegmérő cseréje |
316 587 km | Kopog a motor, vezérműtengely-csapágyak cseréje |
332 951 km | Nyomtávrudak és féktárcsák cseréje |
367 141 km | Vezérműszíj cseréje (vízpumpával együtt), első fékbetétek és az egyik légkondicionáló szervomotor cseréje |
384 328 km | Első lengéscsillapítók cseréje (első alkalom) |
396 204 km | Hátsó fékbetétek cseréje (első alkalom) |
430 938 km | Első tengely gumiszilentek cseréje |
463 730 km | Féltengely gumiharangok cseréje, a légkondicionáló feltöltése (első alkalom) |
495 525 km | Utolsó időszakos szerviz |
508 471 km | Az autó szétszerelése és átvizsgálása |
Mindezek és főleg a szétszerelt Octavia remek állapota alapján elmondható, hogy korántsem sok 500 ezer kilométer egy Skoda, de vélhetően bármely mai, korrektül karbantartott autó életében. Messze nem ért még el teljesítőképessége határára az autó, vagyis az 500 ezredik kilométer nem jelentette volna élettartama végét, ha nem szerelik szét. Ehhez persze szükséges az, hogy az autót használó szeresse járművét, figyelemmel kezelje vezetés közben, és minden szükséges karbantartást időben elvégezzenek rajta. E Skoda alapján elmondható, hogy nagyon is van jelentősége a márkaszervizes karbantartásnak. Ez márkától függetlenül, minden autóra igaz, akárcsak a karosszériajavítás kapcsán korábban leírtak. Korántsem biztos, hogy ilyen állapotnak örvendene ez az Octavia, ha nem olyan szervizben - ráadásul ugyanott - látták volna viszont minden alkalommal, ahol a legjobban ismerik e típus minden rezdülését és esetleges típushibáját. Valójában a hazai autópark állapota is alátámasztani látszik mindezt.
Skoda Fabia 1 250 000 kilométeres szerviznapló-kivonat
28 125 km | Első kötelező szerviz |
165 300 km | Akkumulátor és ablaktörlőlapátok cseréje (első alkalom) |
443 939 km | Légkondicionáló karbantartás |
473 898 km | Szélvédőcsere |
525 125 km | Tömítéscsere |
695 425 km | Futóműállítás, hűtőberendezés javítása, üzemanyagcső-csere |
737 100 km | Hátsó féktárcsa és fékbetét cseréje |
898 716 km | Váltómű javítása |
991 507 km | Turbófeltöltő cseréje |
1 071 000 km | Kuplung javítása |
1 082 000 km | Hengerfejtömítés cseréje |
1 218 000 km | Szelepemelő cseréje |
Sokan hivatkoznak arra, hogy nem engedhetik meg maguknak a márkaszervizek árszintjét, ám a későbbi meghibásodásokból adódó javítások gyakran többe kerülnek az előírt karbantartási teendők márkaszervizes költségénél. Ráadásul így az esetleges visszahívásokról is értesülhet az autó használója. Nem csak a biztonságot szolgáló, általában széles nyilvánosságot élvező visszahívásokról, hanem azokról is, amelyek esetleg több százezer forintos megtakarítást jelentenek valamely gyári hibás alkatrész ingyenes cseréje jóvoltából. Ráadásul több márka, így a Skoda is jelentős, 20-40 százalékos kedvezményt ad a négy évnél idősebb autók szervizeltetéséhez. Így olcsóbban, ráadásul 2 éves garanciával és akár közúti segítségnyújtási szolgáltatással kiegészítve szerezhetők be az alkatrészek. Hosszútávon biztosan megéri folyamatosan jó állapotban tartani autónkat, nem beszélve arról, hogy ez a biztonságos közlekedéshez is elengedhetetlen.
Arról viszont nem találtam semmi utalást: mit kapott a tulaj cserébe ezért a jó kis reklámért :-))? Mert biztosan nem csak az autó és a márka szeretete miatt vállalta az egész filmet a mérnök úr ;-))))!
Csak egy kérdés. Írod, az AAA Auto visszateker. Úgy tudom, amióta ismét „visszatértek” Magyarországra, nincs ilyen panasz rájuk. Tudsz róla? Jelent meg valami ilyen infó az utóbbi két évben, hogy valaki eladta X kilométerrel és viszontlátta X-Y kilométerrel? Gondolkodtam egy ottani vásárláson.
Akkor ezek szerint sosem volt olajcsere, csak rátöltögettek? Meg a szűrők sem lettek cserélve?
Ne már!
396 204 km Hátsó fékbetétek cseréje -> ez is kamu
222.000 Tengelykapcsoló és sebességváltó olaj cseréje ->> még jó hogy a videóban 120.000-at mond a szakértő 🙂
367.000 Vezérműszíj cseréje (vízpumpával együtt) ->> ezt nem hiszem el, ez kamu
396.000 Vezérműszíj cseréje (vízpumpával együtt) ->> Hát persze…………….
Skoda Roomsterem van. Újonnan vásároltam. Egy litániát írhatnék most ide, hogy mennyire hamis ez a cikk, de elég lesz pár megjegyzés.
– Márkaszervízbe (Fáy u., Derzbach) jártam én is az elején. Mivel a garanciális javításokat nagyon nehezen tudtam kiverni belőlük és egy fékproblémámat 45ezer km alatt sem tudták orvosolni, váltottam. A fékprobléma azonnal megoldódott egy független szervízben.
– A tartósságról csak annyit, hogy 60ezer (!!!) km-nél meghalt a váltóm (pont a gari lejárta után). Max a szerelés költségét lehetet volna kinyomni a Skodából, az új váltó félmilliós költségét nekem kellett volna finanszírozni.
– A kormány 6 év és 100ezer km után úgy néz ki, mint más autókban 20 év és millió km után.
A skoda, de írhatnám VW group más márkáit is (sajnos erről is van tapasztalatom) se nem tartós, se nem megbízható. Az assistance szolgáltatásokat meg ideje lenne már letesztelnie az autós médiumoknak, mert kiderülne végre, hogy csak papíron léteznek…
VAG konszern – ráadásul dízel párti – vagyok de a nyavalyás 2.0PD motorokért egy büdös vasat nem adnék.
Kiválóan megírt márkaszervíz-reklám.
Nekem is Skodám van, eddig345e km-nél járunk.
Tapasztalatom szerint (ez ugyan csak egy márkaszervízre vonatkozik, másutt nem voltam, jó ideje már ott sem), Nemhogy „a legjobban ismerik e típus minden rezdülését és esetleges típushibáját”, de sok esetben lövésük sincs, mi lehet a baja az autónak, amennyiben a műszer nem mutatja (mert pl mechanikus probléma), mindent azonnal cserélnének, sok esetben holtfeleslegesen és bizony előfordult olyan is, hogy az akciós olajcserénél hozzá se nyúltak a szűrőházhoz.
Nos, ezt én sem engedhetem meg magamnak, de legfőképpen nekik nem.
Hozzáértő, lelkiismeretes szerelőhöz járok, aki szereti is azt, amit csinál, pláne az autókat. Nyilván az azonban nem előny, hogy csak olyankor, amikor „már megvan a baj”.
Hát ez egy kicsit hihetetlen nekem is. 150 ezer uzán fékcsere a Fábiánál meg a többszöröse úgy, hogy nem pályán használták. A dízelek sem a hosszú városi használatról híresek. Volt ott több minden cserélve jóval sűrübben. Ez csak reklám a Skodának!
Nekem az első két évben ment 120.000 km a vadonatúj Vw 1.9 pdtdi Jetta ami szinte teljesen azonos a cikkben szereplő Octaviaval . 140.000 km körül lett cserélve az első féktárcsa a hátsó fékbetét is ekkor lett cserélve az első fékbetét a 90.000 km-es szerviznél … most van az autóban 305.XXX km az első féktárcsa az ugyan az amit betettek 140.000 km nél fékbetétben első fékbetétben kb most 120.000 km van a hátsó féktárcsa még gyári !!! >>> a titok pusztán annyi hogy az autó a megtett km-ekből kb 1/3 át töltötte városban a maradékot közúton és ismerni kell a motorféket !!!! A kuplung és a kettős tömegű lendkerék még gyári egy több mint 305.000 km et futott autóban !!! ” igaz már hallani hangján hogy végét járja ” … a lényege az hogy a kettős tömegű lendkerekes autókkal nem szabad úgy parkolni hogy sebességbe teszik parkoláskor mert a folyamatos erőhatások kinyírják a lendkerékben lévő rugókat ezért halnak meg 90-130.000 km el az így parkoló autók és szidják a technikát . Pedig valójában tudatlan a tulajdonos é ső teszi tönkre a saját autóját . A turbó gyári de már kb új kora óta van egy jellegzetes hangja ami mára már felerősödött szóval szerintem azt is cserélni kellene már … Összeszámoltam ha minden szir-szart kicserélek rajta kb 800.000 ft-t költök az amúgy 1-1.200.000 ft érő autóra … de ha ráköltöm akkor se fog 2 milliót érni hanem mondjuk 1.4 et max … tehát a sorsa az lesz idővel hogy betolom az AAA Cseh autókereskedésbe ott visszatekerik az órát kb 180.000 km re aztán ráírnak 1.5 milliót és majd valaki aki ” jól jár vele ” kicseréli ha akarja … egyébként az autó hozzá öregedett a futásteljesítményhez mert most 10 éves szóval évi átlag km 30.500 km lett … ami megfelel a Magyar átlagos évi futásnak … De én nem hiszem hogy az az autó és ez a motor kibírna még 200.000 km et mondom ezt úgy hogy márkaszervizes a kocsi és nem 30.000 lm enként hanem 15.000 km enként volt olajcsere !!!! Szóval a cikk erősen reklám szagú !!!!
1 perc 8 mp.
Végignéztem a videot, és az a tárcsa ami benne van, na az biztosan nem annyit futott mint amit írnak (170ezer). Az kizárt.
Lehet úgy volt ez a dolog, hogy az első 1 centi kopás után hirtelen baromi tartós lett a fékbetét, és az az utolsó fél centi alig akart egyszerűen elkopni és onnantól valamiért a tárcsa kezdett el fogyni. 😀
Én el tudom képzelni, hogy vannak olyan körülmények (vezető, bocsánat tulajdonos és környezet), ami alapján akár ennyi hibával elmehet egy autó.
De a lista akkor is furcsa. Azt mondja: „332 951 km: Nyomtávrudak és féktárcsák cseréje. 367 141 km: … első fékbetétek … cseréje. 396 204 km: Hátsó fékbetétek cseréje (első alkalom).”
Miért nem cseréltek a tárcsával együtt betétet?
Rengeteg dolgot cseréltek benne. Az idétlen vicc jut eszembe: van egy fejszém, amit még a nagyapámtól örököltem, a nyelét 3x a fejét 2 x cseréltem. Imádom, mert régi szép emlék.
Én nem mondom, hogy nincs ilyen, de azért ezek elég nehezen hihető dolgok főleg ha mondjuk a kiváló brembo tárcsákból indulok ki amik sokszor 30 ezret nem bírnak ki… És az a tárcsa, aminek elvileg a betétnél többet kéne kibírnia….. Tényleg nehéz elképzelni, hogy 500 ezren keresztül kibírja, amikor sokszor 100 ezernél már olyan rozsdásodás tud megindulni egy tárcsa széléről befele amit nem lehet megállítani és a betét soha nem szedi már le róla. Számtalan ilyet látni. És ahhoz hogy ennyit elmenjen tényleg kímélve kell használni, szóval ha valamilyen korrózió megindul a felületén az kevesebb eséllyel is fog onnan lekopni. Télen meg a sótól ez sokkal fokozottabban megjelenik rajta. Nem mondom, hogy nincs, de tárcsánál nehéz elhinni na. Kicsit talán hihetőbb lenne a dolog dobfékkel. (az Octavian viszont tuti nem dob volt) Érdemes egyébként nézegetni az utcán az autók féktárcsáit, 5 autóból 2-nek szemmel láthatóan nem megfelelő már. (válla van és kopott, rozsdás és nem teljes felületen fog (különösen a hátsó tárcsák ahol alacsonyabb a terhelés), rendellenesen kopott a felület)
Tényleg tévedtem, nem feleannyi alkatrészből hanem még kevesebből :)))
Megint jót mulatunk rajtad. :)))
Most komolyan valaki elhiszi azt, hogy hátsó fékbetétet először!!! Hangsúlyozom először 400 ezernél cseréltek??!! Valaki itt nagyon hazudik…..
Egy rakás 2.0 TDI szivattúproblémás. Esetleg a VW-tól, Bosch-tól számon lehetne kérni, hogy miért nem ismerik el. Még garanciában is az ügyfélre hárítják. A német fórumokon sokat siránkoznak e miatt. Egy német kollégám 2 hónapja járt pórul, a Transporterje 4 éve 45 ezerbe került!!!
„Amikor majd eljön és megjelenik a cikk…”
Már évekkel korábban eljöttek ezek a cikkek… Remélem, most az összes nickneved egy emberként nyúl zsebkendőért:)
[url]http://vilagnezet.blog.hu/2015/09/22/vw_tsi_motor_lancfeszitese_a_masik_csalas[/url]
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/baj_lehet_a_tsi_tfsi_motorokkal-14572[/url]
[url]http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/[/url]
[url]http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/12/03/volkswagen_tsi/[/url]
Tovább is van, mondjam még?:)
Ja, jut eszembe: Kempi, megvan még a platós Saab-od?:)))
[i]„Na de biztos az sem véletlen, hogy nem a Tsi „tartósságával” dicsekszik a Skoda… Ott már egy kissé más lenne a leányzó fekvése:)”
[/i]
Nem jött még el a 10 év. Amikor majd eljön és megjelenik a cikk, akkor te szépen összekapaszkodsz encore cimboráddal és megcsináljátok egymást. Mi pedig hányva végignézzük az undorító előadásotokat.
Taps! OK? Megtalállak, ne aggódj.
Akkor olvass…
Ja, túlértékeltelek. Kérdezz meg valakit, aki tud olvasni, ha van ilyen a környezetedben.
Pedig amikor még 5 éves voltál, akkor a kollégáid mennyit köpködték ezt a motort.
Ők akkor voltak olyan „okosak”, mint most te. Nyilván a fotelből.
Ez ugyebár nem igaz.
Ugyanez egy japán benzines autónál, csak fele ennyi cserélt alkatrésszel.
Dehogyis, félreértesz. De azért mégis csak az autó „szíve”. Én is felhoztam már sokszor azt, hogy „a jó motor köré jó autót is kell építeni” – ami végső soron ugyanaz, amire te is utaltál.
Az 1.9 TDI egy híresen jó motor, ezt én is elismerem, bár németautó-ellenes vagyok. A VW túlmisztifikáltságához alapjaiban járult hozzá.(Érdekes egyébként, hogy az 1.9 dízel szinte minden gyártónál jó, ahol van ilyen: a PSA-ét is dicsérik, a Fiatét szintén.)
Na de biztos az sem véletlen, hogy nem a Tsi „tartósságával” dicsekszik a Skoda… Ott már egy kissé más lenne a leányzó fekvése:)
Még egy dolog: csak 360e után cseréltek szíjat és vízpumpát? Bátor dolog vagy tényleg ennyi az intervalluma? A 30e olajcsereperiódus tudom jól mutat a flottaüzemeltetők statisztikáiban, de nekem fura, hogy néha kellett utántölteni, néha nem. Szerintem önszorgalomból is került bele, nemcsak a szakszervizben 😉
Tényleg nem akarok kötözködni, de a darabokra szedett „motor” képen éppen a váltó van elemeire szedve.
Szép a teljesítmény a géptől és a tulajtól is. Csehországban kifejezetten jók a főutak, pont hogy a Brno-Prága autópálya volt félelmetes állapotban (folyamatosan aszfaltozzák újra), mindenképpen jobbak, mint az átlag magyar egy-kétszámjegyűek.
Ez amúgy PR-cikk vagy tényleg csak technikai érdekeségképpen mutattátok be?
Lehet én nem vagyok eléggé felvilágosult a témában, de nem értem a feltételes mód múlt idejét a jövőbeli futás kérdésében. Miért nem rakják össze újból?