Menne, de 300-nál nem mehet többet a Jaguar F-Type
V8-as motorral közel 500 lóerős a Jaguar F-Type roadster
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Párizsi Autószalonon bemutatkozott az új Jaguar F-Type roadster. Kupé és manuális váltó csak később lesz.
Míg korábban csak néhány képen láthattuk az új F-Type sportkocsit, a Párizsi Autószalonon a legendás E-Type szellemi örökösének is tekinthető, bár semmiképp sem retrós kis orrmotoros, hátsókerekes roadsterről már majdnem mindent elárult a Jaguar. Az F-Type először (50 km/h-ig 12 mp alatt) nyitható vászontetővel érkezik valamikor 2013 derekán, a kupéra aztán vélhetően még egy évet kell várni.
Amit Ratan Tata csapata még nem árult el a szerintük 1+1 személyes, magyarul nyilván vezetőközpontú gépről, az az autó pontos tömege. Ismert viszont, hogy ahol lehetett, alumíniumot használtak a súlycsökkentés céljával, valamint a merevség fokozásának érdekében, hogy a súlyeloszlás 50/50, s hogy a 3,0 literes, V6-os bázismodell teljesítménye 340, a Type-F S-é 380, a szintúgy kompresszoros, elektronikus differenciálművel és nagyobb fékekkel operáló 5,0 literes V8 S csúcsmodellé pedig ütős 495 LE (625 Nm-es nyomatékkal párosítva). Százra gyorsulásuk sorrendben 5,1; 4,9; 4,3 mp. A V8-as ragadozó végsebességét elektronika korlátozza 300 km/h-s tempónál... Fogyasztás? Nem mintha fontos lenne, de 9-11 l/100 km gyárilag. Tehát 15-20.
A váltó minden esetben 8 okozatú Quickshift automata (manuális később várható), a felfüggesztés elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, felárért állítható csillapítású. A sebességtől függően kiemelkedő és elbújó hátsó szárny nem dísz, állítólag 120 kilóval növeli a leszorítóerőt. Az F-Type már rendelhető is, alapára 23 millió forint körül alakul.