Menetpróbán az új Ford Ka+
Ford Ka+ hazai menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ez a Ka, már nem az a Ka. Az új Ford Ka+ 5 ajtósan, a jellegzetes Ka-vonalakat elhagyva érkezett Európába. Rövid menetpróbán vallott.
Felcseperedett. A Ford évzáró eseményen volt szerencsénk kipróbálni a hazai palettán még nagyon friss új Ford Ka+ kisautót, vagy ahogy egy kolléga nevezi a KaMeget. Elődjeivel ellentétben a harmadik generáció már 5 ajtós és dizájnban is elfelejtette a cuki jelzőt. A forma nagyon indiai, a beltér nagyon Ford, viszont közel 4 méter hosszú, így már-már kilép a miniautó kategóriából és kisautó lett. Motorpalettája egyetlen 1,2-es, vagyis elnézést 1,19 literes erőforrást kínál, 70 és 85 lóerővel, nálunk csak utóbbit kínálják. Ez a Fiesta 1,25 literes erőforrásának utódja, tehát nem egy mai konstrukció, mégis többet tudott vele a Ka+, mint amit elsőre vártam. Sallangmentes, funkcionális társ lehet a mindennapokban.
Ford Ka+ - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
3929 | 1695 | 1521 | 2489 | 270-849 |
Négyhengeres. Motorjának karakterét, a legendásan örökéletű Swift 1,3-as motorokhoz tudnám hasonlítani. A 85 lóerős benzinmotor ugyanolyan egyenletes gyorsulást biztosít, érzésre tökéletes egyenest írhatna le teljesítmény-leadásban. Nagyon egyszerű használni, 40-nél a negyediket, 50-nél az ötödiket kéri. Ennyi. A gyorsulásra sosem lehet panasz, nincs késlekedés, folyamatosan adja, amit tud. Azért a gázt egy bizonyos pontnál tovább nem érdemes nyomni, nem fog jobban menni. De ami a legfontosabb, hogy négyhengeres. Ilyen kicsi autóba ülve az ember ma már várja a háromhengeres rezonanciát, ellenben rádöbbenünk, hogy milyen csendben, nyugalomban utazunk. A hangja nagyobb fordulaton sem lesz fájó.
Ford Ka+ - adatok
1.19 Ti-VCT 85 LE | |
Emissziós norma | Euro 6 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1196 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 |
Teljesítmény [LE] | 85 |
Nyomaték [Nm] | 112 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,6 |
Végsebesség [km/h] | 168 |
Fogyasztás - városon kívül/város/vegyes [l/100 km] | 6,6/4,0/5,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 114 |
Saját tömeg [kg] | 1055 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1500 |
Alapár [Ft] | 3 649 000 |
Városi autó. Városi kisautó szerepét gond nélkül betölti, városon kívül viszont elférne a hatodik fokozat azon a kéziváltón, 110-nél már 3000 fordulat/percen pörög a motor az egyébként hibátlan, pontosan kapcsolható váltóval. Tipikus fordos váltó, hála Istennek ezt nem spórolták el. Külön piros pont a futóműért. Komfortos és szintén pozitív csalódás volt. Körforgalomban próbálva nagyon simán tartott, sem az eleje, sem a hátulja nem akart elszökni.
Átgondolt beltér. Rögtön szembetűnik, hogy az előző generációs Fiesta kormányát kapta, ám nagyobb rokonjával ellentétben a Ka+ gombjainak elrendezése logikusabb lett. Ez az átgondoltság egyébként az indiai gyártás ellenére az egész autóra igaz. Legjobb példa rá, hogy a pohártartóba telefontartó gumikat is raktak, mert rájöttek, mindenki ott tartja a telefonját, ha nem tudja máshol. Pedig itt lenne hely neki máshol is, a középkonzolon nagyszerű telefontartó is helyet kapott. A kesztyűtartó szintén jó nagy, az ülések teljesen egyszerűek, semmiképp sem mondahatóak a klasszikus értelemben kényeztetőnek, de saját kategóriájában szupernek mondanám őket. Elektromos ablakemelés nem csak előre juthat, felárért hátra is. A térérzet a szürkés belső ellenére is megfelelő, kategória-első fejteret ad, és két felnőtt (akár férfi is, a Ka+ nem csak nőknek szól) gond nélkül elutazik egymás mellett. Hátul is teljesen rendben van helyfronton, ennél nagyobb lábteret nem igazán lehet kicsikarni ebben a kategóriában. A kerekek sarokba szorításával, így is mindent megtettek a minél nagyobb beltérért. Passzentosan fértem be magam mögé, de nem kényelmetlenül.
Hifi alapáron. A műszerfal közepén mini multimédia figyel, kormányról is vezérelhető telefon-kihangosítóval, rádióval, valamint MyKey funkcióval. A kormányról egyébként a 90 000 Ft felárért mért tempomatot is kezelhetjük. Feláras még a parkolóradar, a riasztóberendezés, az automata klíma, az első ülésfűtés+kartámasz kombó, a sötétített üvegezés a B-oszloptól hátrafelé, vagy épp a hátsó elektromos ablakemelő is. Vicces részlete a multimédiát is körülölelő zongoralakk műanyagozás, ami konkrétan fólia vékonyságú. Hát most na, szerintem sokkal komolyabb probléma, hogy elveszett a karakter a beltérből. Az egyen Ford műszerfal nem biztos, hogy a jó irány ebben a szegmensben.
nagyon műanyag belül: az a kormány, műszerfal, ajtók, ülések… az óracsoport is baromi réginek hat, és az a hátsó kiálló ablak tekerő.. inkább egy dacia, az ugyanilyen, de vagy olcsóbb, vagy nagyobb. ennyiért a terepjáró is belefér.
Egy Ford képviselő mondja már el nekem, hogy mi a halál értelme volt egy ekkora batár nagy „kiskocsinak”? 4 méter hosszú, kínai anyagminőség, stb. Hasonló méretben és ennyiért van Jazz, elől-hátul nagyobb, csomagtere csekély 100 literrel. Árban/felszereltségben és még minőségben is lenyeli egy Baleno. Ráadásul 10%+-ért meg már lehet mini suv-k között válogatni (Vitara, 2008, stb.) ugyanilyen külső méretben csak ezerszer nagyobb belsővel…
annyi történt, hogy ráhúzták a ford egyen-designt. ez valakinek tetszhet, valakinek nem, számomra semleges. egy kisautónak nem muszáj kreténül kinéznie, csak azért mert „kicsi”, sztem az egy tévút. persze, mivel ficamosak mindig vannak, így sok kretén modellnek lesz vásárlója. csak a nagyon csúnyáknak nem….de olykor azoknak is (multipla) :D:D:D:D ott persze a másik oldalon a praktikusság vonzó, de azért kutyagumiba csomagolva egy szerszámosládát ki vesz meg…jaj, na mind1.
a belseje kisautó, gagyi, kínai, de az a focusban is az, interiorhoz nagyon nem értenek a fordosak.
Erről még azt sem tudom elképzelni, hogy a hölgyek körében sikert arasson. Egykor a Twingo és a Ka egymás kemény ellenfelei voltak, ugyanazon az ösvényen haladtak, viszont a Ford szépen, fokozatosan taposott ki magának egy új utat a Kának, ami nem biztos, hogy a jó irány. A Twingo viszont – bár egy kisebb kisiklásnak nevezhetjük a 2. generációt – megtartotta a meghökkentő, vidám, karakteres, bohókás arculatát a mai napig.
Ha valaki azt mondaná, hogy vágjam rá milyen autó ez, azt mondanám új Fiesta…. Egyáltalán nem örökölt semmit sem a KA-ból.