Menekülőautók 300 ezer forint alatt? Íme a magyar valóság!
Mutatunk néhány lehetséges menekülőautót, amivel olcsón lehet kereket oldani
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Aprópénzből nehéz olyan autót találni, ami egy hajszában is megállja a helyet, de a napokban több filléres modellel is megpróbáltak kereket oldani. Nézzük, mit kaphatunk 300 ezer forint alatt, ha menekülőre fognánk!
300 ezer forintért manapság nagyon mélyre kell bukni a használt autók tengerében.
Az erős jelzőt itt érdemes képzeletben idézőjelek közé tenni, 300 ezer forint alatt nincs kétszáz lóerőnél erősebb autó, maximum a 140-170 lóerős kategóriában tudunk keresni. A választék minimális, csak 20 autót dobott fel a kereső, amelyek egy része motorgondokkal küzd, így menekülésre kevéssé optimális. Prémiumból egyetlen akad, egy E39-es 5-ös BMW-t kínálnak 2,5 literes, 170 lóerős motorral és automata sebességváltóval - a képzeletbeli keretünk maximumáért. A találati listát darabszám tekintetében a Renault vezeti, három második generációs Lagunát is hirdetnek 300 000 forint alatt, mindegyik kétliteres, 140 lovas motorral és a francia kényelem ígéretével. Az ínyenc franciákra vágyóknak két különleges Renault-t is tartogat a lista, egy 163 lovas Safrane és a 170 lovas Vel Satis is választható. Volvóból is akad a listában, az első generációs S40/V40 kelleti magát kétliteres blokkal, amit szívó és turbós kivitelben is hazavihetünk.
A nagyobb tömeg jól jöhet egy ütközés vagy egy akadály áttörése esetén. A rendelkezésre álló keret egy terepjáróhoz kevés, de egyterű már belefér. A kínálat itt sem nagy, csupán néhány darabból válogathatunk. A dinamikát érdemes elengedni, ha egy 75 lovas Nissan Vanette Cargóra esik a választásuk, ám a tartósság kétségtelen előnye a típusnak, bár ez most nem szempont. Ha szerencsések vagyunk, a Ford Galaxy-Volkswagen Sharan-SEAT Alhambra trióból is becsúszhat egy-egy példány, a cikk írásakor kettőt kínálnak a típusból 300 ezer forint alatt, talán az sem lesz probléma, hogy a koros típus rozsdásodásra hajlamos. Az Eurovan első generációjából (Fiat Ulysse/Peugeot 806/Citroën Evasion/Lancia Zeta) egyetlen példányt hirdetnek, ezen kívül a Kia Carnival lehet alternatíva, itt már 130-140 lóerő jár a nagy testhez.
Menekülés közben nem árt olyan autóba ülni, amiből rengeteg fut az utakon, így könnyebb elbújni a forgalomban.
Az egyik legjobb megoldás a régi Swift, amiből 300 ezer alatt közel 170 autót hirdetnek. Az egyliteres háromhengeres kiviteleket - a felhasználási területet figyelembe véve - érdemes kerülni, szerencsére itt már nincs árkülönbség a különböző erőforrások között, a négyajtós változatból akár 1,6 liter liternyi köbcentit is haza lehet vinni. Alternatíva lehet az Opel Astra F is, ami szintén filléres és gyakori. A kínálat széles, közel 100 darabot hirdetnek 300 ezer forint alatt. Gázolajosból kevés van, az 1,4 és 1,6 literes benzinesek többféle teljesítményben is elérhetőek, minimum 60, maximum 101 lóerőt vehetünk ennyi pénzből. Ötajtós ferdehátú, négyajtós szedán és kombi is választható, az Ecotec erőforrás esetén fontos, hogy maximumra töltsük az olajszintet a menekülés előtt.Olyan típust sem rossz ötlet választani, aminek még nagy eséllyel a márkáját sem tudja megmondani egy átlagos járókelő, így nehezebben azonosítható.
Ilyen szempontból jó döntés lehet egy Lancia Y, az olasz gyár termékeiből alig akad itthon, a forgalmazás már rég megszűnt. A kínálat csak 1,2 literesekből áll, itt minimum 60, maximum 86 lóerőt vásárolhatunk. Az angol Rover sem épp tömegtermék, itthon alig fut ilyen autó az utakon. A 200-as sorozat néhány példánya becsúszik a 300 ezres határ alá, mindegyik orrában 1,4 literes benzines dolgozik. Ha sok holmira számítunk, akkor egy szedán lehet a jó választás, a Daihatsuk közül az Applause ajánlható erre a célra, már amennyiben nem porladt még szét az alja. A japán négyajtós nem csak ritka és alig ismert, hanem egyszerű formája miatt könnyen bele is olvad a forgalomba. A kínálat minden tagja 1,6-os, a 90-105 lóerő közötti teljesítmény nem is olyan kevés egy 980 kilós autóba, a japán megbízhatóság pedig grátisz.Természetesen senkit sem buzdítunk arra, hogy bármilyen okból is autóval menekülnie kelljen, a fenti példák az olcsó(bb) autót keresőknek is érdekesek lehetnek, igaz, a hosszabb használhatóság kapcsán akadnak - részint említett - hiányosságaik.