A veszteségesen működő olaszországi gyárakban a vezetés a munkabeosztást szervezné át, a szakszervezetek sztrájkra buzdítják a dolgozókat
A múlt héten jelentette be a Fiat Csoport elnöke, Sergio Marchionne azt, hogy szeretnék elérni, hogy Észak-Amerika legyen az Alfa Romeo legfontosabb piaca. Majd pár napra rá nyilatkozta, hogy 2011 első kilenc hónapja komoly gondokat okozott a cégnél. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy az adott időszak alatt a cég eladásai 12 százalékkal csökkentek 2010 azonos időszakához képest, aminek köszönhetően a korábbi 8,2 százalékos európai piaci részesedés 7,3 százalékra esett vissza. Még a cég legfontosabb bástyájának és hazájának számító Olaszországban is az elmúlt húsz év leggyengébb eladásait produkálták. Marchionne elmondta, hogy 2008 óta hétszázezer példánnyal csökkentek a hazai eladások, ebből a Fiat részesedése 210 ezer autó. Emiatt aztán jelenleg nem is gondolkodnak új modellekben.
A jelenlegi európai helyzetben a cégvezető a tengerentúli piacokra számít, hogy kiegyenlítse az európai veszteségeket. Jelenleg a Fiat-Chrysler szövetség fő piacai az USA és Brazília, de azért arról nincs szó, hogy a Fiat kitelepülne Olaszországból. Jelenleg mind az öt hazai gyáruk veszteséges, a vezetőség szeretne rugalmasabb munkaszerződéseket kötni és növelni a termelékenységet, de a szakszervezetek sztrájkkal válaszoltak ezekre a tervekre. Marchionne szerint ez igen rossz ötlet volt, mivel ilyen úton nem lehet bátorítani a befektetőket Olaszországban.
Annak ellenére, hogy a cég részvényeinek értéke körülbelül 30 százalékkal csökkent az év első kilenc hónapjában, Marchionne nem aggódik: “
Szerencsére van elég tőkénk, hogy átvészeljük ezt az időszakot. A jó hír, hogy a cég egyik fele jó helyzetben van, és profitot termel. Csak Európa miatt aggódunk.”