Melyik volt az év legjobb használt tesztautója? Íme a kedvencek!
Mutatjuk, mely használtteszt-alanyok jöttek be a legjobban 2022-ben, és azt is, hogy miért!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy használt autóról talán még nehezebb tárgyilagosan írni, mint egy új modellről, hiszen annak története van, esetenként valakinek a szeme fénye. Éppen ezért még nehezebb személyes kedvenceket választani, mégis megtettük mindhárman. Íme a lista!
Nehéz dolgom volt ezzel a válogatással, konkrétan a bőség zavara miatt: az idei 43 használtteszt közül 30 az én tollamból született, ennek elsődleges oka pedig, hogy ez a kedvenc műfajom. Világ életemben jobban szerettem ugyanis minden nyűgjükkel és bajukkal együtt is az idősebb, újkori áruk töredékéért beszerezhető, ám sokszor használati értékükből alig vesztett autókat, illetve attól sem riadtam vissza, ha össze kellett olajoznom a kezeimet. Ennek fényében valószínűleg nem lesz meglepő a kedvenceim listája.
1. Opel Astra Bertone, 1994
Tipikusan egy kedvemre való használt autó volt ez a kabrió Astra: érdekes, olcsó, vászontetővel még különleges is, ráadásul ebben az átlagosnak mondható állapotban konkrétan gombokért dobják utánad. Szívómotorja nem erős, de egy kabrió nem is száguldozni való. Csak leengeded a tetőt és finoman végig gurulsz vele a nyári melegtől izzadó városon - lehet ezt tízmilliók helyett néhány százezerből is, ráadásul szerintem ezerszer stílusosabb így.
Aligha lehetne ennél nagyobb a kontraszt, pedig igazából ugyanazért szerettem ezt a Mercit is, amiért az Astrát. Ez az S-osztály ugyanis az újkori árának töredékéért kínál szinte mindent, amit annak idején nyújtott. Olyan extrákkal rendelkezik, amiről egyes hazai újautó-tulajok azt sem tudják, hogy létezik, persze a kockázat is jóval nagyobb, mintha ugyanennyiért kihoznál egy új Daciát a szalonból.
Hogy mit is takar ez a bizonyos kockázat: Jól szemlélteti az év elején, a makói hóesésben tesztelt E-osztály is, amelyre 3,2 millió forintos vételára mellé szinte azonnal további 2,5 milliót kellett "rálocsolni". Ám a végeredmény azóta is hibátlanul működik, és valóban tökéletes utazóautóként szolgál, erejéhez képest csekély fogyasztással és még ma is tekintélyt parancsoló formavilággal.
Ez a fekete Outlander csak első ránézésre hétköznapi, a lemezek alatt ugyanis valami nagyon különleges lapul. Ez nem más, mint a korabeli Lancer EVO turbómotorja, ami egyenesen zseniálissá teszi ezt a nagy, praktikus, ám meglepően disszonáns hatást keltő SUV-ot. Ez tényleg egy olyan autó, amit ki kell próbálni, hogy megérthessük a varázsát.
Most biztos egy személyként ordítja billentyűzetéből ontott nagybetűkkel az összes kommentelő, hogy nekem még a szívem helyén is egy "stuttgarti csirkeláb" dobog, pedig valóban pusztán a véletlen műve, hogy három Mercedes-Benz is felkerült a listámra. Egyáltalán nincs szerepe a márkának vagy a típusnak abban, hogy bekerült a kedvenceim közé ez a C-osztály, sőt, konkrétan az egyik legrosszabb állapotú autó ez, amit valaha vezettem. Ellenben a sztori, ami mögötte van: néhány fiatal jóbarát összedobta a 200 ezer forintot erre a V6-os benzinzabálóra, amit saját kézzel szeretnének feltámasztani, hobbiból, szórakozásból. Maradjunk annyiban, hogy kemény fába vágták a fejszét, és ebben éppen ez a szép - hajrá srácok, csak így tovább!
Horváth András
Álomautót használtan is lehet találni. Ám az álmok itt már arról is szólnak, hogy a négykerekű lehetőleg olyan hű társ legyen, aki nem hozakodik elő minden második nap valami újabb nyűggel. Akkor sem, ha már öreg, ha sokat futott. Idén három ilyen masinával találkoztam.
1.Mazda MX-5 NA, 1991 Ínyenc MX-5 rajongók nagy kedvence az első generációs típus. Ami egyre drágább. Idén volt szerencsém kipróbálni egyet és bár van vele még dolog, hogy hibátlan legyen, valóban magával ragadó élmény vezetni.
22 éves, de még nincs benne 130 ezer kilométer. Nagyon kellemes meglepetés volt az Almera az 1,5 literes, 90 lovas szívó benzinmotorral. Két évtized után is nagyon egyben van.
Hagyott némi nyomot ezen a G Astrán is az idő, ami egyáltalán nem meglepetés egy egykori slágermodellnél, mondhatni népautónál. Közel 300 ezer kilométerrel és 17 év után azonban még mindig egy igazán szerethető autó.
Nyilván érdekes minden új autó, de még érdekesebb - számunkra is -, hogy mit tud az adott modell használtan, hiszen a magyar vásárlók leginkább csak ilyet tudnak vásárolni (lásd az import alakulásáról szóló cikkünkben). Viszont ezek között is találhatók már hibrid és elektromos modellek is!
1. Lexus NX 300h, 2015
Remek autó az aktuális, második generációs Lexus NX, de még érdekesebb volt az első egy hétesztendős példánya, amit egy barátom egész szép állapotban és egész jó áron kaparintott meg az év elején. Külön érdekessé tette, hogy a teszt után néhány nappal előjött a legsúlyosabb probléma, ami adódhat egy hibriddel: az akkuhiba. Mit lehet tenni? A kereskedő is korrekt volt, adott némi pénzt vissza, az importőr is, hogy a nem végig vezetett szervizkönyves autónál is adott alkatrészkedvezményt, illetve a márkaszerviz is, amelyik intézte. A hiba orvosolva lett, ahogyan a prémiumautókhoz szokott cimborám mondja, egy kuplung-kettős tömegű lendkerék párosnál szerényebb költséggel.
18 évnyi parkolás után saját magam húztam elő egy garázsból a híres Ferrari motoros Lanciát. Még úgy is hatalmas élmény volt a történelmi ereklye, hogy egyértelmű volt: tilos beindítani. Kicsit dohos volt, kicsit poros is, de benne volt a kilencvenes évek hangulata, gyerekkorom világa. Naná, hogy imádtam!
Kereken 10 évesen, Hollandiában próbálhattam ki azt a Prius Plug-in Hybridet, amit egy barátom halászott a használt autók tengeréből. A cikkben leírtam, hogy mivel és miért tud többet, mint a többi Prius, ahogyan azt is, hogy ennek bizony van felára, ám aki tudja töltögetni, annak mindenképp megéri, de aki csak ritkán lát erre lehetőséget, még annak is.
5.Citroën C-Zero, 2012 Sokan csak várják az elérhető villanyautókat, viszont a piac furcsa fricskát tett a várakozókkal: a Citroën C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn nem mutatott lényegi árcsökkenést az elmúlt 6-7 évben, amióta kvázi elfogadható áron elcsíphető már. Ennek az autónak a tulaja is az elsők között csapott le az elektromos miniautóra, miután kipróbálta - első - iOnunkat. Annyit spórolt vele, hogy idén simán tudott váltani egy bő kétszeres árú, háromszoros hatótávú, nagyobbik akkus Renault Zoéra.