Melyik volt az év legjobb használt tesztautója? Íme a kedvencek!
Mutatjuk, mely használtteszt-alanyok jöttek be a legjobban 2022-ben, és azt is, hogy miért!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy használt autóról talán még nehezebb tárgyilagosan írni, mint egy új modellről, hiszen annak története van, esetenként valakinek a szeme fénye. Éppen ezért még nehezebb személyes kedvenceket választani, mégis megtettük mindhárman. Íme a lista!
Az újak után a használtak következnek, alább láthatjátok az Autónavigátor szerzőinek kedvenc idei használtteszt-alanyait
Nehéz dolgom volt ezzel a válogatással, konkrétan a bőség zavara miatt: az idei 43 használtteszt közül 30 az én tollamból született, ennek elsődleges oka pedig, hogy ez a kedvenc műfajom. Világ életemben jobban szerettem ugyanis minden nyűgjükkel és bajukkal együtt is az idősebb, újkori áruk töredékéért beszerezhető, ám sokszor használati értékükből alig vesztett autókat, illetve attól sem riadtam vissza, ha össze kellett olajoznom a kezeimet. Ennek fényében valószínűleg nem lesz meglepő a kedvenceim listája. [BANNER type="2"]
1. Opel Astra Bertone, 1994
Tipikusan egy kedvemre való használt autó volt ez a kabrió Astra: érdekes, olcsó, vászontetővel még különleges is, ráadásul ebben az átlagosnak mondható állapotban konkrétan gombokért dobják utánad. Szívómotorja nem erős, de egy kabrió nem is száguldozni való. Csak leengeded a tetőt és finoman végig gurulsz vele a nyári melegtől izzadó városon - lehet ezt tízmilliók helyett néhány százezerből is, ráadásul szerintem ezerszer stílusosabb így.
Egyszerre szokásos és különleges, hiszen az alapjait mindenki ismeri, ám ritka belőle a vászontetős
Beltere maga a '90-es évek, még így, rogyásig extrázva is nosztalgikus
Aligha lehetne ennél nagyobb a kontraszt, pedig igazából ugyanazért szerettem ezt a Mercit is, amiért az Astrát. Ez az S-osztály ugyanis az újkori árának töredékéért kínál szinte mindent, amit annak idején nyújtott. Olyan extrákkal rendelkezik, amiről egyes hazai újautó-tulajok azt sem tudják, hogy létezik, persze a kockázat is jóval nagyobb, mintha ugyanennyiért kihoznál egy új Daciát a szalonból.
Még ma is utánafordul az ember, főleg ha meghallja mellé, ahogy felbőg a V12
A beltere a tökéletes luxus, kívül viszont az AMG bodykit csak megtévesztés
Hogy mit is takar ez a bizonyos kockázat: Jól szemlélteti az év elején, a makói hóesésben tesztelt E-osztály is, amelyre 3,2 millió forintos vételára mellé szinte azonnal további 2,5 milliót kellett "rálocsolni". Ám a végeredmény azóta is hibátlanul működik, és valóban tökéletes utazóautóként szolgál, erejéhez képest csekély fogyasztással és még ma is tekintélyt parancsoló formavilággal.
A német prémiumgyártó triumvirátus bármely hasonló termékére igaz, hogy tökéletes utazóautó: éppen ezért mindegyiket egyformán imádom
Hozzá kell viszont tenni, hogy akinek van pénze majomra, annak legyen banánra is, ezek a gépek ugyanis akár milliókat is kérhetnek, ha nagy a baj
Ez a fekete Outlander csak első ránézésre hétköznapi, a lemezek alatt ugyanis valami nagyon különleges lapul. Ez nem más, mint a korabeli Lancer EVO turbómotorja, ami egyenesen zseniálissá teszi ezt a nagy, praktikus, ám meglepően disszonáns hatást keltő SUV-ot. Ez tényleg egy olyan autó, amit ki kell próbálni, hogy megérthessük a varázsát.
Fütyülő turbó, ülésbe préselő nyomaték, eszméletlen adrenalinlöket, mindezt egy SUV-ban: ennek a tesztnek minden percét élveztem, pedig nem szeretem a megemelt modelleket
Bent jól áll az utólagos EVO kormány, szerencsére kint gyárilag is vadítottak az Outlander-formán
Most biztos egy személyként ordítja billentyűzetéből ontott nagybetűkkel az összes kommentelő, hogy nekem még a szívem helyén is egy "stuttgarti csirkeláb" dobog, pedig valóban pusztán a véletlen műve, hogy három Mercedes-Benz is felkerült a listámra. Egyáltalán nincs szerepe a márkának vagy a típusnak abban, hogy bekerült a kedvenceim közé ez a C-osztály, sőt, konkrétan az egyik legrosszabb állapotú autó ez, amit valaha vezettem. Ellenben a sztori, ami mögötte van: néhány fiatal jóbarát összedobta a 200 ezer forintot erre a V6-os benzinzabálóra, amit saját kézzel szeretnének feltámasztani, hobbiból, szórakozásból. Maradjunk annyiban, hogy kemény fába vágták a fejszét, és ebben éppen ez a szép - hajrá srácok, csak így tovább!
A barátság és az összefogás erejével tervezi megmenteni néhány fiatal ezt a Mercedest, ezért került a listára
Az állapot katasztrofális, ez kívül és belül is jól látszik: ilyen kihívást elfogadni bátor döntés volt
Horváth András
Álomautót használtan is lehet találni. Ám az álmok itt már arról is szólnak, hogy a négykerekű lehetőleg olyan hű társ legyen, aki nem hozakodik elő minden második nap valami újabb nyűggel. Akkor sem, ha már öreg, ha sokat futott. Idén három ilyen masinával találkoztam.
1.Mazda MX-5 NA, 1991 Ínyenc MX-5 rajongók nagy kedvence az első generációs típus. Ami egyre drágább. Idén volt szerencsém kipróbálni egyet és bár van vele még dolog, hogy hibátlan legyen, valóban magával ragadó élmény vezetni.
Bukólámpáival igazán üde színfoltja az utcaképnek
Nem csak a beltere, az egész autó látványosan egyszerű, de ettől olyan nagyszerű
22 éves, de még nincs benne 130 ezer kilométer. Nagyon kellemes meglepetés volt az Almera az 1,5 literes, 90 lovas szívó benzinmotorral. Két évtized után is nagyon egyben van.
Ilyen az, amikor egy autóra vigyáznak: hiába idős, jó állapotban van
A belterén is látszik a törődés
Hagyott némi nyomot ezen a G Astrán is az idő, ami egyáltalán nem meglepetés egy egykori slágermodellnél, mondhatni népautónál. Közel 300 ezer kilométerrel és 17 év után azonban még mindig egy igazán szerethető autó.
Már nem nálunk gyártották, de sikeres volt a G Astra is a hazai piacon
Nagy a kínálat belőle a használttpiacon
Nyilván érdekes minden új autó, de még érdekesebb - számunkra is -, hogy mit tud az adott modell használtan, hiszen a magyar vásárlók leginkább csak ilyet tudnak vásárolni (lásd az import alakulásáról szóló cikkünkben). Viszont ezek között is találhatók már hibrid és elektromos modellek is! [BANNER type="6"]
1. Lexus NX 300h, 2015
Remek autó az aktuális, második generációs Lexus NX, de még érdekesebb volt az első egy hétesztendős példánya, amit egy barátom egész szép állapotban és egész jó áron kaparintott meg az év elején. Külön érdekessé tette, hogy a teszt után néhány nappal előjött a legsúlyosabb probléma, ami adódhat egy hibriddel: az akkuhiba. Mit lehet tenni? A kereskedő is korrekt volt, adott némi pénzt vissza, az importőr is, hogy a nem végig vezetett szervizkönyves autónál is adott alkatrészkedvezményt, illetve a márkaszerviz is, amelyik intézte. A hiba orvosolva lett, ahogyan a prémiumautókhoz szokott cimborám mondja, egy kuplung-kettős tömegű lendkerék párosnál szerényebb költséggel.
Hét évesen is jól tartja magát ez a Lexus NX
Nem olyan modern, mint az új, de ugyanazt az irányvonalat képviseli kívül és belül is
18 évnyi parkolás után saját magam húztam elő egy garázsból a híres Ferrari motoros Lanciát. Még úgy is hatalmas élmény volt a történelmi ereklye, hogy egyértelmű volt: tilos beindítani. Kicsit dohos volt, kicsit poros is, de benne volt a kilencvenes évek hangulata, gyerekkorom világa. Naná, hogy imádtam!
Egy igazi különlegesség, egy letűnt kor emléke
Csak a hozzáértők látják, hogy ez bizony egy nagyon különleges autó
Kereken 10 évesen, Hollandiában próbálhattam ki azt a Prius Plug-in Hybridet, amit egy barátom halászott a használt autók tengeréből. A cikkben leírtam, hogy mivel és miért tud többet, mint a többi Prius, ahogyan azt is, hogy ennek bizony van felára, ám aki tudja töltögetni, annak mindenképp megéri, de aki csak ritkán lát erre lehetőséget, még annak is.
Zöld rendszámával kényelmesen felülmúlja a korábbi Priusokat
Beltere és formája a fehér rendszámos, harmadik generációs, frissítés utáni modellekkel azonos
Fiatal, de attól még használt: alig egy éves ez az autó
A beltérben és az autó külsején is feltűnnek a sportos csomag részletei
5.Citroën C-Zero, 2012 Sokan csak várják az elérhető villanyautókat, viszont a piac furcsa fricskát tett a várakozókkal: a Citroën C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn nem mutatott lényegi árcsökkenést az elmúlt 6-7 évben, amióta kvázi elfogadható áron elcsíphető már. Ennek az autónak a tulaja is az elsők között csapott le az elektromos miniautóra, miután kipróbálta - első - iOnunkat. Annyit spórolt vele, hogy idén simán tudott váltani egy bő kétszeres árú, háromszoros hatótávú, nagyobbik akkus Renault Zoéra.
Különleges, kissé esetlen forma, ám méreteihez képest funkcionalitás terén kiemelkedő
A beltér kissé szűkös, ám a kompromisszumait kényelmesen visszahozza minimális fenntartási költségével
Ha tetszett ez a kis gyűjtemény, akkor mindenképp ajánljuk figyelmedbe az idén nálunk járt tesztautókról készült, hasonló összefoglalónkat