Melyik típushoz mennyi az ESP?
Népszerű modellek ESP-vel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Novembertől már csakis ESP-vel szerelt autó helyezhetők forgalomba. Megnéztük, hogy a piac legnépszerűbb modelljeinél alapárasnak számít-e ezen felszerelés, amennyiben nem, mennyiért érhető el.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének idei (első két havi) értékesítési adatai alapján a legtöbb autót az alsó-középkategóriából vásárolják. Itt már, főként a közeledő kötelezettség alapján, elvárható lenne az alapáron adott ESP, ám a piac legnépszerűbbjének számító Skoda Octaviánál nem az, az alapverzió 167 500 forintért egészíthető ki az eltúlzott tempójú kanyarban vagy hirtelen manővernél (például vészhelyzeti kikerüléskor) az autót a kerekek egyenkénti fékezésével stabilizáló elektronikával.
Jó pont írható ugyanakkor az Opelnek, mely a piac második legkelendőbb modelljéhez, a ma Astra Classic III néven futó Astra H-hoz a csábítóan alacsony, 3 599 000 forintos alapárért is adja az ESP-t. Noha olcsónak épp sem a Volkswagen Golf, sem a Polo nem nevezhető, ESP-jük legalább csakúgy alapáras, mint a méretéhez képest kifejezetten jól árasított Renault Fluence, illetve a friss Ford Focus esetében. A SEAT Ibiza 2 798 500 forintos ára fillérre egyezik az azonos motorral szerelt és padlólemezével is rokon Skoda Fabiáéval, ám ESP-je kicsivel drágább, 117, helyet 121 ezer forint. A januári, februári adatok alapján a top10-be egyetlen középkategóriásként került Opel Insignia esetében természetesen alap az ESP, ám a Renault Megane-nál, listánkból egyedüliként, alapverziójához nem is rendelhető. Ott a bázisnál 200 ezer forinttal drágább Generation Authentique-nél jelenik csak meg az ESP, 100 ezer forintért, így az ötajtós Mégane ESP-vel pont annyiért kapható, mint a nagyobb tengelytávú, tágasabb Fluence ESP-s alapverziója.
Népszerű modellek ESP-vel
Modell | Alapár [Ft] | Legolcsóbb ESP-s verzió ára [Ft] |
Skoda Octavia | 4 093 500 | 4 261 000 |
Opel Astra H | 3 599 000 | 3 599 000 |
Volkswagen Golf | 4 709 250 | 4 709 250 |
Volkswagen Polo | 3 374 750 | 3 374 750 |
Renault Fluence | 3 590 000 | 3 590 000 |
Ford Focus | 4 750 000 | 4 750 000 |
SEAT Ibiza | 2 798 500 | 2 919 500 |
Opel Insginia | 6 190 000 | 6 190 000 |
Renault Megane | 3 290 000 | 3 590 000 |
Skoda Fabia | 2 798 500 | 2 913 500 |
Lobbiznak az autógyártók keményen. Az esp legnagyobb hibája, hogy nem küszöböli ki a figyelmetlen vezetés okozta baleseteket, továbbá nem akadályozza meg az ittas vezető beszállását az autóba, sem azét aki nem aludta ki magát. Megakadályozza viszont a balesetek 0,01%-át,( télen mondjuk legyen 0,02%). Ezért Európa minden autósa leperkál többszázezer Forintot. Méghogy biztonság, röhög a vakbelem.PPÉÉNNZZ!!
Pár év és gps vezérelte robotpilóta nélkül nem lehet majd autót eladni.