Melyik típushoz mennyi az ESP?

Népszerű modellek ESP-vel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Novembertől már csakis ESP-vel szerelt autó helyezhetők forgalomba. Megnéztük, hogy a piac legnépszerűbb modelljeinél alapárasnak számít-e ezen felszerelés, amennyiben nem, mennyiért érhető el.


A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének idei (első két havi) értékesítési adatai alapján a legtöbb autót az alsó-középkategóriából vásárolják. Itt már, főként a közeledő kötelezettség alapján, elvárható lenne az alapáron adott ESP, ám a piac legnépszerűbbjének számító Skoda Octaviánál nem az, az alapverzió 167 500 forintért egészíthető ki az eltúlzott tempójú kanyarban vagy hirtelen manővernél (például vészhelyzeti kikerüléskor) az autót a kerekek egyenkénti fékezésével stabilizáló elektronikával.

Jó pont írható ugyanakkor az Opelnek, mely a piac második legkelendőbb modelljéhez, a ma Astra Classic III néven futó Astra H-hoz a csábítóan alacsony, 3 599 000 forintos alapárért is adja az ESP-t. Noha olcsónak épp sem a Volkswagen Golf, sem a Polo nem nevezhető, ESP-jük legalább csakúgy alapáras, mint a méretéhez képest kifejezetten jól árasított Renault Fluence, illetve a friss Ford Focus esetében. A SEAT Ibiza 2 798 500 forintos ára fillérre egyezik az azonos motorral szerelt és padlólemezével is rokon Skoda Fabiáéval, ám ESP-je kicsivel drágább, 117, helyet 121 ezer forint. A januári, februári adatok alapján a top10-be egyetlen középkategóriásként került Opel Insignia esetében természetesen alap az ESP, ám a Renault Megane-nál, listánkból egyedüliként, alapverziójához nem is rendelhető. Ott a bázisnál 200 ezer forinttal drágább Generation Authentique-nél jelenik csak meg az ESP, 100 ezer forintért, így az ötajtós Mégane ESP-vel pont annyiért kapható, mint a nagyobb tengelytávú, tágasabb Fluence ESP-s alapverziója.
Noha a gyártók árban is komoly versenyben vannak, az ESP beszerelésére nem csak az Európai Unió direktívája, a független biztonságtechnikai labor, azaz Euro NCAP is kötelezi őket. Nehezen elhagyható tétel az ESP, azon autók, melyeknél nem szerepel alapáron, komoly büntetőpontot kapnak – például semmiképp sem érdemelhetik ki a legjobbnak számító, 5 csillagos utasvédelmi minősítést. A legtöbb autómárka így már ma alapként adja ezen felszerelést, s bő fél év múlva elvileg egyik modellnél sem lesz elspórolható ezen tétel.
Népszerű modellek ESP-vel
Modell Alapár [Ft] Legolcsóbb ESP-s verzió ára [Ft]
Skoda Octavia 4 093 500 4 261 000
Opel Astra H 3 599 000 3 599 000
Volkswagen Golf 4 709 250 4 709 250
Volkswagen Polo 3 374 750 3 374 750
Renault Fluence 3 590 000 3 590 000
Ford Focus 4 750 000 4 750 000
SEAT Ibiza 2 798 500 2 919 500
Opel Insginia 6 190 000 6 190 000
Renault Megane 3 290 000 3 590 000
Skoda Fabia 2 798 500 2 913 500
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 17:52
    Permalink

    Lobbiznak az autógyártók keményen. Az esp legnagyobb hibája, hogy nem küszöböli ki a figyelmetlen vezetés okozta baleseteket, továbbá nem akadályozza meg az ittas vezető beszállását az autóba, sem azét aki nem aludta ki magát. Megakadályozza viszont a balesetek 0,01%-át,( télen mondjuk legyen 0,02%). Ezért Európa minden autósa leperkál többszázezer Forintot. Méghogy biztonság, röhög a vakbelem.PPÉÉNNZZ!!
    Pár év és gps vezérelte robotpilóta nélkül nem lehet majd autót eladni.

Vélemény, hozzászólás?