Melyik olcsó egyterűvel legolcsóbb utazni?
Keressük a legolcsóbb üzemű olcsó egyterűt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Dacia Lodgy kapcsán megnéztük, hogy valóban az számít-e a legolcsóbb egyterűnek. Fölényesen nyert, most nézzük, az olcsók közül melyik utaztat legolcsóbban?
Az életszerűség kedvéért légkondicionálós és a bővített családi használhatóság érdekében hétüléses verziókat választottunk vagy konfiguráltunk össze; táblázatunk ezek, további extrák nélküli alapárát összesíti. Természetesen a felszereltségekben komoly eltérések tapasztalhatók. Függönylégzsákot például kizárólag a Chevrolet Orlando ad alapáron, ESP pedig rajta kívül csupán a Renault Grand Scénic bázisverziójába jut. A kakukktojásnak számító - nem egyterű, hanem kombi, de kiváló hétüléses - Dacia Logan MCV, és a haszonjármű alapú egyterű Citroën Berlingo oldallégzsákot sem ad. Jelentős szórás látható az árakban is - a legolcsóbb hétüléses Dacia Logan MCV benzinesének ára van egyedül – jócskán – 3 millió forint alatt. Dízelként már az is 3,15 millió forintba kerül, s a két leginkább klasszikus, de egyben az olcsók között legdrágább – és legjobban felszerelt, leginkább személyautós egyterű, azaz a Chevrolet Orlando és a Renault Grand Scénic dízelként már az 5 millió forinton is túlnyújtózik.
Modell | Vegyes fogyasztás (l/100 km) |
Üzemanyag- költség (Ft/100 km) |
CO2 (g/km) |
Csomagtér (l) | Alapár (Ft)* |
Chevrolet Orlando 1.8 LS+ |
7,3 | 3103 | 172 | 101-458-1499 | 4 610 000 |
Chevrolet Orlando 2.0 D LS+ |
6,0 | 2562 | 159 | 101-458-1499 | 5 250 000 |
Citroën Berlingo 1.6 VTi Collection |
7,5 | 3188 | 174 | 100-575-3200 | 4 777 000 |
Citroën Berlingo 1.6 VTi Collection LPG |
8,25 | 1948 | 174 | 100-575-3200 | 5 062 000 |
Citroën Berlingo 1.6 HDi 90 Collection |
5,5 | 2349 | 144 | 100-575-3200 | 4 957 000 |
Dacia Logan MCV 1.6 90 LE Cool |
7,6 | 3230 | 180 | 100-575-3200 | 2 590 000 |
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 75 LE Cool |
4,6 | 1964 | 120 | 100-575-3200 | 3 150 000 |
Dacia Lodgy 1.6 Arctic |
7,1 | 3018 | 165 | 198-700-2350 | 3 490 000 |
Dacia Lodgy 1.5 dCi Arctic |
4,2 | 1793 | 109 | 198-700-2350 | 4 140 000 |
Fiat Doblò Panoráma 1.4 16V Active |
7,2 | 3060 | 166 | ~100-790-3200 | 3 836 560 |
Fiat Doblò Panoráma 1.4 16V Active LPG |
7,9 | 1822 | 166 | ~100-790-3200 | 4 076 560 |
Fiat Doblò Panoráma 1.6 Mjet 16V Active |
6,1 | 2605 | 138 | ~100-790-3200 | 4 646 560 |
Renault Grand Scénic 1.6 16V Expression |
7,7 | 3273 | 178 | 208-702-2063 | 4 890 000 |
Renault Grand Scénic 1.5 dCi Expression |
5,0 | 2135 | 130 | 208-702-2063 | 5 690 000 |
*: légkondicionálós, hétüléses verziók
Ahogyan az egy hónappal ezelőtti, „Melyik a legolcsóbb egyterű?” kérdésre az alapárak alapján a Dacia Lodgy volt a válasz, most a hétüléses, klímás verziókat vizsgálva is a románnak vélt, valójában marokkói gyártású egyterű jön ki győztesként benzines és dízelmotorral is. De vajon ez számít a legkedvezőbb üzeműnek, amikor a Citroën és a Fiat LPG-üzeműt is kínál, s azokba literenként 230 forintos átlagárú üzemanyag tölthető?
Számoltunk, utóbbiaknál a benzines értékénél reális, 10 százalékos többletfogyasztással, a többinél a gyári vegyes értékkel. A 100 kilométerenkénti üzemanyagköltségek táblázatunkból kiolvashatók. Melyik a legolcsóbb üzemű? Prekoncepció nélkül, csupán a számok alapján: a legkedvezőbb fogyasztású, akár 4,2 l/100 km (a többiekéhez hasonlóan laboratóriumi értékű, de arányszámként jól használható) étvágyú Dacia Lodgy. Azzal a jelenleg érvényes (427 forintos átlagárú gázolajjal) akár 1793 forintból is megtehető 100 kilométer, így az egy főre jutó üzemanyagköltség akár mindössze 256 forint lehet.
Az árérzékeny vásárlók számára tehát nincs mese, árával és üzemeltetési költségével is a Dacia Lodgy a nyerő. Legyen szó benzinesről vagy dízelről, ez az üzemével is legolcsóbb klímás hétüléses. Ugyanis a benzinesek körében a 3018 forintos 100 kilométerenkénti üzemanyagköltség szintén a legkedvezőbb.
Kinek éri meg megfizetnie a dízel felárát? Logikusan annak, aki autózik annyit, hogy futásával, a kedvezőbb üzemanyagköltséggel kitermelje a takarékosabb verzió felárát. Ez a Lodgy esetében viszonylag szerény, 57 184 kilométer. A szerényebb vételár-különbségből adódóan a Logan MCV esetében még rövidebb 44 421 kilométeres távon belül megtérül a dízel felára. Minél nagyobb azonban utóbbi, s minél kisebb a fogyasztások közötti eltérés, annál hosszabb a megtérülés, a Chevrolet Orlando esetében a gyári értékek és a mai (427 forintos gázolaj, 425 forintos benzin) literárak alapján 118 409 kilométer kell a dízel ártöbbletének kitermeléséhez – ami átlagos használat szerint még mindig belátható persze. Szerényebb dízel-megtérüléssel számolhatnak a Renault Scénic vásárlói, esetükben már 70 330 kilométer után olcsóbb a dízel.
Érdekes képlet adódik a Citroën Berlingo esetében, a dízel csekélyebb felára ugyanis szerény, 21 454 kilométer alatt megtérül, de csak hajszálnyit nagyobb az LPG-s 22 995 kilométeres megtérülése, utána pedig az a takarékosabb. A Fiat esetében költség szempontból semmi sem szól a gázolajos mellett: az a drágább és a nagyobb futásköltségű, míg az LPG-s 27 905 kilométer alatt kitermeli felárát, a dízelnek ahhoz 177 905 kilométer szükséges – s utána is költségesebben, de persze sokkal dinamikusabban, kellemesebben fut a gázüzeműnél, a benzinest pedig futásköltségével is lepipálja.
Modell | Teljesítmény (LE) |
Nyomaték (Nm) |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
Csúcstempó (km/h) |
Chevrolet Orlando 1.8 LS+ |
141 | 176 | 11,6 | 185 |
Chevrolet Orlando 2.0 D LS+ |
130 | 315 | 10,3 | 180 |
Citroën Berlingo 1.6 VTi Collection |
120 | 160 | 12,6 | 177 |
Citroën Berlingo 1.6 VTi Collection LPG |
120 | 160 | 12,6 | 177 |
Citroën Berlingo 1.6 HDi 90 Collection |
92 | 230 | 15,2 | 161 |
Dacia Logan MCV 1.6 90 LE Cool |
90 | 128 | 13,7 | 167 |
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 75 LE Cool |
75 | 180 | 12,1 | 174 |
Dacia Lodgy 1.6 Arctic |
82 | 134 | 14,5 | 160 |
Dacia Lodgy 1.5 dCi Arctic |
90 | 200 | 12,4 | 169 |
Fiat Doblò Panoráma 1.4 16V Active |
95 | 127 | 15,4 | 161 |
Fiat Doblò Panoráma 1.4 16V Active LPG |
95 | 127 | 15,4 | 161 |
Fiat Doblò Panoráma 1.6 Mjet 16V Active |
105 | 290 | 13,4 | 164 |
Renault Grand Scénic 1.6 16V Expression |
110 | 151 | 12,6 | 185 |
Renault Grand Scénic 1.5 dCi Expression |
110 | 240 | 14,3 | 180 |
A benzinesnél jobb menetdinamika, nagyobb nyomaték a legtöbb modellnél elmondható, így nem csak a kedvezőbb üzemanyagköltség, a jobb vezethetőség miatt is érdemes a dízeleket választani, s utóbbi az LPG üzeműekkel szemben is érv lehet – persze nem biztos, hogy épp az olcsó és olcsó üzemű autókat keresőknél, bár mint kimutattuk, dízel a nyerő, a Dacia Lodgy dízele. Természetesen meg kell jegyezzük, nem számoltunk az üzemeltetési költségeket csak szerényebb mértékben meghatározó tételekkel, például az adókkal vagy a szervizköltségekkel. Utóbbiakban talán nem is adódik komoly különbség, hiszen a Dacia Lodgyra 5 év/100 000 km, a Chevrolet Orlandóra 5 év/150 000 km, a Fiat Doblóra 4 év jótállás érvényes, a Citroën Berlingo, a Dacia Logan MCV és a Renault Scénic esetében pedig kedvező áron vásárolható garanciatoldás.
Melyikben van a 3. sorban is légzsák? 🙂
Hagyd már, ez szerintem autóban is akkor ül mikor éjszaka kilopózik anyu trabant kombijába és brummog magának miközben tekergeti a kormányt 😀
Nem tetszett. Az ismertetést: öt oldal helyett öt mondatban is érthetővé tehetnék.
Tibor
saabracinghungary -nak : A rendszeres okoskodásod sok embernek nem tetszik. Remélem , hogy egyszer (vagy többször ) belefutsz mobil műszaki vizsgáztató állomásba. Majd miután leveszik a rendszámodat majd akkor okoskodj ott a szervvel ( akikkel a fórumokon okoskodsz azoknak valószínűleg a káros anyag kibocsájtásuk is megfelelő ).
Ha meg versenyautóként van vizsgáztatva akkor versenypályán fitogtasd az autód kategóriatársak között.
Nézd, értem én az általad felvázolt koncepciót de itt a cikkben az olcsó üzemre helyezik a hangsúlyt. Nyilván nem lehet egy lapon említeni Dacia Lodgy-t mondjuk egy Grand Scenic vagy C4 Picasso -val. Ezek és a kategóriatársaik minden szinten benyalják reggelire a Dacia-t (menetkomfort, kényelem, minőség stb…) viszont az áruk is megvan. A fillérb@aszás kapcsán meg annyit, hogy itt kevesek kivételével az egész Ország fillérb@szó csóringer!!! Nem az igénytelensége miatt veszi azt meg, hanem a lehetőségei miatt. És akármit is mondasz, de ez akkor is egy új autó és nem használt!
Akkor már sokkal inkább 1m 7-ért egy CNG-s Zafira,na azzal még a dízelnél is olcsóbban járok.
Kedves SZÁBOS JANI. 🙂 nem azt mondtam hogy az általam felsorolt márkájú autók gyorsabbak a te szutykodnál, hanem azt mondtam hogy nem véletlenül nem mentek tönkre, úgy mint a saab…
Különben meg szerintem te egy ilyen kis mesevilágba élsz és szőnyegen tologatod a játék saab-odat aztán meg kimész a garázsba és és körbe nyalogatod a rendes saab-odat,… ez a véleményem. Meg különben is ki a kutya f—szát érdekli hogy honnan lehet alkatrészt szerezni? Fos volt mindegyik. Idő elött kaptak olajat, hidegen nem volt nyúzva, vigyáztak rá. Érdekes azóta mindegyik autonk normálisan működik amióta nincsen SAAB. A saab repüljön, ne akarjon az aszfalton keveregni, hülyéből van elég nem kellenek nekünk saab-osok…
Ki a francnak kell Saab alkatrész? 😀 Azok repülőt gyártanak,nem kocsit…Ez a srác össze vissza ír mindenhova az okosságait,és osztja a többi kocsit…-.-“
derm milan! nem vagyok én taxis hogy kivigyelek:D:D
vektor 007 biztos szarul tartottátok karban a gépet az általad felsorolt autómárák nekem mind visszapillantósak.
amugy hol szervízeltétek mert az se mind1 polar mobilt paulik janit el lehet felejteni
ahoval el lehet vinni a kocsit az babella zsoltiék popovics laci érden ráczmobil sziki saabbov asszem átnevezták magukat mobile boxra és a legjobb a kiszelycar ott pontosak olcsók és gyorsak.
alkatrész: korlátlan szarér hugyér tengert lehet vele rekeszteni csak tudni kell honnan!!!!!!!!! de ezt már sajna nem fogom elárulni ez maradjon az én kis titkom
Kedves Milán! 200 euróbol a SAAB-bal még Bp-Székesfehérvár utat sem mernék megtenni. Volt SAAB a családban 3 is. Egytől egyig F.O.S. volt mind…:) csak a pénzt vitte, de számolatlanul. A SAAB nem véletlenül ment tönkre. Ízléstelen, gagyi, és unszimpatikus. Ha már meglátok egy SZÁBOT fel áll a szőr a hátamon: nagy műmájer majmok ülnek benne nagy részt, aztán oda vannak hogy mennyire megy… hát szerintem egy kalap kaka az egész már bocs. Soha sem vennék SAAB-ot. Meg szerintem más sem. Érdekes dolog pl h az Opel, a BMW, a Ford, a Peugeot miért nem ment tönkre? Mert esetleg normális autot gyártanak? ÉS eladhatóak? MOst úgy őszintén kinek kell egy SAAB? nincs hozzá se alkatrész semmi… nagy élmény kis pénzért már napra… ez a Saab jelentése, nem luxus auto. A luxus autó az az amikor beleülsz és megy és tudod hogy nyugodt szívvel elindulhatsz vele pl 5000 kilométeres távra, és kényelmes és jól érzed magad benne, és vigyáz egy picit a pénztárcádra is. Nem egy 300.000 forintos szarra kéne verni magunkat… SZERINTEM…
Üdv.
Ha már árakat és költségeket hasonlítunk össze, akkor kár volt kihagyni a többi üzemeltetési költséget. A listán 75-141 LE közötti teljesítményű autók szerepelnek, aminek a gépjármű adónál van szerepe. Továbbá érdekes információ lenne az is, hogy van-e különbség a dízel, a benzines és a gázüzemű autó szervizköltsége között, illetve érdekesek lennének az egyes márkák szervizei közötti árkülönbségek is. Ha ezekből összejön évi 15-20 ezer Ft különbség, akkor már érdemes kiszámolni, hogy abból hány km-t autózunk. Persze az is lehet, hogy a legnagyobb különbség is elhanyagolható nagyságú marad, de jelenleg ez nem derül ki a cikkből.
remélem hamarosan tönkremegy az életed, örülni fogsz, ha lóghatsz a BKV-n
én hétülésessel bizisten nem mennékkényelmetlen nulla komfort csiga sebesség inkább saab kényelmes villámgyors aki meg olyan fillérb@szó hogy pár fagyi miatt lemond az utazási komfortról az vagy nem ült még luxusautóban vagy mazohista
Ha az átépítéseket is belevesszük, akkor nagyon elmennénk, van átépítés csupán Mercedes-Benz Vianóra bőven:
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/mercedes_viano_vision_diamond_fenyuzes_a_kisbuszban-7594[/url]
[url]http://www.autonavigator.hu/haszonjarmu/brabus_viano_ibusiness_3d_-_szaguldo_luxusiroda-4603[/url]
De a Viano benne lesz akkor is, ha csak a szériamodelleknél maradunk, már amennyiben egyterűnek vesszük, nem pedig kisbusznak.
Ezután a következő cikk szólhatna a legdrágább és legfejedelmibb egyterűk válogatása 🙂