Melyik műszerfalápoló a legjobb?
Műszerfalápoló összevetés: érdemes a drágábbat választani?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha az autóm külsejét nézzük, nem vagyok tisztaságmániás, a belsejére viszont háklis vagyok, ezért aztán meg is néztem, vajon melyik műszerfalápolót érdemes választani.
Köztudott tény, már-már brit tudósok által bizonyított, hogy a legjobb esőcsinálási technika, ha lemossuk autónkat, ezért az annak külső tisztaságára való végletes ügyelést én már el kellett engedjem. A belsejét azonban igyekszem tisztán tartani, s takarítás egyik fontos lépése - természetesen az alapos porszívózáson és az ablakok tisztításán túl - a műanyagok ápolása. Ha csak letöröljük, akkor jellemzően csak tologatjuk a port, érdemes tehát speciális műszerfalápolót használni. Számos ilyen található a piacon, én most a Kauffernél markoltam fel 5 darabot.
A legolcsóbb mindössze 359 forint, tehát egy liter üzemanyag árát sem éri el, míg a legdrágább már 2071 Ft, ami azért érezhető tétel. Mivel más-más kiszerelésűek, a milliliterenkénti árat is kiszámoltam, s az az alábbi táblázatban látható. Hiába az eltérő kiszerelések, az abszolút értékben legolcsóbb egységár szerint is az, s ugyanez igaz a legdrágább esetén is.
A tesztelt műszerfalápolók
Név | Kiszerelés | Vételár | Ft/ml |
Motip 000701 műszerfalápoló, selyem fényű (szilikonmentes) | 600 ml | 1 260 Ft | 2,1 |
Motip 000780 műszerfalápoló, levendula illatú (szilikon alapú) | 600 ml | 1 140 Ft | 1,9 |
SONAX 283200 Xtreme Cockpitreiniger, matt hatás | 300 ml | 2 071 Ft | 6,9 |
SONAX 342300 CockpitFleger, műszerfalápoló és -tisztító | 400 ml | 1 720 Ft | 4,3 |
SCT-Mannol 6105 Műszerfalápoló hab, alma illatú | 220 ml | 359 Ft | 1,6 |
Nézzük ár szerinti sorrendben a szereket! Az SCT--Mannol műszerfaltisztító és -ápoló egyedüliként hab. Elnevezése ellenére azt javasolják, hogy használata előtt tisztítsuk meg a felület, nyilván nagyjából. A hab nem a műanyagra, hanem egy rongyra fújandó, érdemes mikroszálas kendőt beszerezni. A habot először gyakorlatilag szétkenjük a felületen, majd az hamar elpárolog, a felület először fényes, majd selyemfényű lesz. Ahogyan a leírás is említi, az ápoló használata nem csak úri hóbort, védi a műanyagokat a kiszáradástól és a gyilkos UV-tól is. A kényesebb felületeken, amilyen például a Prius II (facelift előtti) belterének felső, matt műanyagburkolata, de összességében teljesen jó az olcsó SCT-Mannol tudása. Nálunk alma (valóban kellemes) illattal járt, de választhatók egyéb (citrom, rózsa és "új autó") illatok is.
A következő lépcső a Motip két különböző műszerfalápolója. Bár a "levendula illatú" az olcsóbb, az tudásban gyengébb, ugyanis szilikon alapú, az pedig szárítja a műanyagokat. Ezt is antisztatikus, tehát portaszító felületet adónak mondják, a másik viszont szilikonmentességével és selyemfényével jobb választásnak tűnik. Már a kettő közül. Ugyanis az óriás kiszerelésű Motip műszerfalápolók kivétel nélkül wécéillatosító jellegű szagot adtak számomra.
Két versenyző indult a Sonax színeiben is, az egyedüliként nem hajtógázas, hanem pumpás "Xtreme Cockpitreiniger" felújító hatást ígér, de azt kevéssé hozta, egyenletesebb terülésével és - számomra legalábbis - leginkább kellemes vaníliaillatával a nagyobb kiszerelésű és olcsóbb Sonax 342300 CockpitFleger, műszerfalápoló és -tisztító spary-t találtam a legjobbnak. Igaz, nem tartom annyival kellemesebbnek, mint a legolcsóbb SCT-Mannolnál, hogy arányosnak tartsam a több mint kétszeres árát. Az viszont biztos, hogy a jövőben e kettő közül választanék, ahogyan az is, hogy ajánlom a használatukat, hiszen egyrészt lassíthatjuk az utastéri műanyagok öregedését, másrészt egy használt autó is kellemesebb hangulatú lesz általuk.
Arra szertől függetlenül vigyázzunk, hogy sem az üvegekre, sem a kormánykerékre ne fújjunk belőlük, ha mégis így történne, alkohol tartalmú tisztítószerrel tisztítsuk le a fénytörés és a csúszós felület elkerülése érdekében.
A Sonax baromi jól mutat, és tartós is az illata, eladás előtt tutira ezt fújkálnám fel mindenhová. Egyetlen hátránya, hogy ha a szélvédőre megy, ott olajosan terül, télen könnyebben párásodik az ablak miatta. Illetve, ha csöppen a porlasztóból, akkor a kárpiton nyomot hagy.
Kedves Mátyás! Azért valljuk be őszintén, hogy ez egy elég gyenge teszt volt. Olyan töltsük meg valamivel a napi űrt promócikk! Ezek a termékek a legalját jelentik (minden szempontból) az autóápolási vonalnak………… Ezért kár volt billentyűt ragadni.
Kedves Rákász! Az otthoni, átlag felhasználók számára véleményem szerint a Sonax azért nem a kínálat legalja.