Melyik most a legolcsóbb olcsó szedán?
Megjött az új Fluence - van olcsóbb négyajtós? Mármint a Dacia Loganon kívül
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három, sőt négy francia újdonság is jött az olcsó szedánok mezőnyébe, ezért megnéztük, hogy adott, jó felszereltséggel melyik négyajtós mennyibe kerül.
Modernebb arcot kapott a szegmens legnépszerűbbike, a hatalmas Renault Fluence
Tavaly ősz végén szétnéztünk már a Melyik a legolcsóbb olcsó szedán? témakörben, de azóta bemutatkozott a vadonatúj Citroën C-Elysée és testvére, a Peugeot 301, sőt megjött a faceliftes Renault Fluence és a második generációs Dacia Logan is. Utóbbit viszont kineveztük class of its own autónak, minthogy minden másnál sokkal, de sokkal kedvezőbb áron lehet hazavinni, ugyanakkor sokat komolyodva sem annyira tekinthető annyira komolynak, mint amilyen például a Fluence. A Logant tehát kizártuk az összevetésből, de a végén azért majd megnézzük, mekkora az árelőnye.
Szinte táncolni lehet a Fluence utasterében, s ilyen kényes, de mutatós világos kárpitozással is kapható. Meg alapból gazdag ellátmánnyal
Citroën C-Elysée: kellemes forma, tágas utas- és csomagtér, ám sajnos csúnya hibák, mint hátul csak két csökevényes fejtámla, s magasságában nem állítható biztonsági öv
Aktuális riválisaink tehát a Chevrolet Aveo farosa, a Citroën C-Elysée, a frissített Fiat Linea, a már elég fáradt Suzuki SX4 Sedan, a Peugeot 301 és a Renault Fluence. Amit elvárunk tőlük, az az ESP, a 4 légzsák, a manuális klíma, az első elektromos ablakemelő, a távirányítós központi zár, a hifi USB-csatlakozóval, a Bluetooth-kihangosító, az osztottan dönthető hátsó üléstámla, a hátsó-szélső Isofix gyerekülés-rögzítők és a tempomat. Nézzük először a méreteket.
Modell | Chevrolet Aveo | Citroën C-Elysée | Fiat Linea | Peugeot 301 | Renault Fluence | Suzuki SX4 Sedan |
Hosszúság (mm) | 4399 | 4427 | 4560 | 4442 | 4618 | 4490 |
Szélesség (mm) | 1735 | 1748 | 1730 | 1748 | 1809 | 1730 |
Magasság (mm) | 1517 | 1466 | 1494 | 1466 | 1479 | 1545 |
Tengelytáv (mm) | 2525 | 2652 | 2603 | 2652 | 2702 | 2500 |
Csomagtér (l) | 502 | 506 | 500 | 506 | 530 | 515 |
A Peugeot 301-re mindaz áll, mint testvérére, a C-Elysée-re. Poggyászterük 500 liter feletti, s osztott támlahajtással bővíthető. Mondjuk ez ma már a konkurenseknél is elmondható, s nem feledteti a kevéssé praktikus kialakítást, a szűk nyílást és a belógó zsanérokat
Azért vannak ám különbségek. A Fluence a legnagyobb, a legtágasabb, s nem is az 530 literes csomagtartó a lényeg, hanem a leghosszabb tengelytáv miatti hátsó lábtér. A szélességéből fakadó előnyei sem mellékesek. A 4 ajtós Aveo és az SX4 Sedan kicsit kilóg a mezőnyből - lefelé. És amúgy megjelenésben, a ragasztott puttony kontra harmonikus forma versenyszámban. Jöjjön a benzines alapmotorokról szóló táblázat.
Modell | Chevrolet Aveo 1.2 | Citroën C-Elysée 1.2 | Peugeot 301 1.2 | Renault Fluence 1.6 | Suzuki SX4 Sedan 1.6 |
Teljesítmény (LE) | 70 | 72 | 72 | 110 | 120 |
Nyomaték (Nm) | 115 | 110 | 110 | 151 | 156 |
Váltó/fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 14,3 | 14,2 | 14,2 | 11,5 | 10,7 |
Fogyasztás (l/100 km) | 5,8 | 5,2 | 5,2 | 6,8 | 6,2 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 137 | 119 | 119 | 155 | 143 |
Szép csendben a Fiat Linea is frissült. Csak egyetlen motorral kapható (1.3 Mjet), de azzal bizony kiváló, a dízelek közt messze a legjobb ajánlatnak számít
Lineát már nem árulnak benzinesként. Jogosnak tűnhet a kérdés, hogy míg az SX4 Sedan csak egyféle, 1,6 literes motorral kapható, addig az Aveo/C-Elysée/301 triót miért nem valami komolyabb motorral szerepeltetjük, de a válasz egyszerű: ezek a belépő változatok, a legolcsóbbak. A műszaki útmutató jelen esetben olyan utat mutat, hogy az egyes modellek milyen technikai hátteret adnak alapból.
Modell | Chevrolet Aveo 1.3 D | Citroën C-Elysée 1.6 HDi | Fiat Linea 1.3 Mjet 16V | Peugeot 301 1.6 HDi | Renault Fluence 1.5 dCi |
Teljesítmény (LE) | 75 | 92 | 95 | 92 | 90 |
Nyomaték (Nm) | 190 | 230 | 200 | 230 | 200 |
Váltó/fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 14,2 | 11,2 | 13,8 | 11,2 | 13,0 |
Fogyasztás (l/100 km) | 3,9 | 4,1 | 4,9 | 4,1 | 4,4 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 99 | 108 | 129 | 108 | 115 |
A mezőny legidősebbje és legbumfordibbja: Suzuki SX4 Sedan
Következzenek az árak, először azok az árak, amik a belépőt jelentik az egyes modellekhez benzines, illetve dízelmotorral. Még egyszer: a Suzuki csak benzinesként, a Fiat csupán dízelként kapható jelenleg.
Modell | Benzines | Dízel |
Chevrolet Aveo | 2 685 000 | 3 480 000 |
Citroën C-Elysée | 2 800 000 | 3 570 000 |
Fiat Linea | - | 3 270 000 |
Peugeot 301 | 2 800 000 | 3 570 000 |
Renault Fluence | 3 340 000 | 3 840 000 |
Suzuki SX4 Sedan | 3 990 000 | - |
Ötajtósként az Aveo azért sokkal jobban néz ki, de persze ízlések és pofonok
De jobb, ha mindegyiket közel azonos szintre hozzuk, lássuk hát, akkor mi a helyzet, ha a kívánt - közben átlagosnak titulálható - extrázottsággal vetjük össze az árakat.
Modell | Benzines | Dízel |
Chevrolet Aveo 1.4 100 / 1.3 D 95 LTZ MT6 | 3 420 000 | 3 880 000 |
Citroën C-Elysée 1.2 / 1.6 HDi Collection | 3 250 000 | 3 990 000 |
Fiat Linea 1.3 Mjet Easy | - | 3 310 000 |
Peugeot 301 1.2 / 1.6 HDi Active | 3 250 000 | 3 990 000 |
Renault Fluence 1.6 / 1.5 dCi 90 Expression | 3 340 000 | 3 840 000 |
Suzuki SX4 Sedan 1.6 GS | 4 580 000 | - |
És mit látunk? Az Aveót már 100 lovas 1.4-es benzinmotorral vagy 75 helyett - 6 fokozatú váltóval szerelt - 95 lovas dízellel, LTZ-ként "kell" venni, amennyiben nem szeretnénk lemondani a fentebb sorolt tételekről. Így pedig a Chevy kis négyajtósa már egyáltalán nem olcsó, csak a már-már horrorárú SX4 Sedanhoz viszonyítva. A Suzuki azért (is) ilyen drága, mert a GLX szint nem ad menetstabilizáló elektronikát, így az egyebek mellett kulcs nélküli nyitást, alufelnit, hátul is tárcsaféket, ülésfűtést, függönylégzsákokat nyújtó GS csomag jöhet szóba. De sem USB-csatlakozó, se telefonkihangosító... Lehet nélkülük élni, ám a kor és a piac követeli a meglétüket.
Különben az Aveo szériában 6 légzsákos, tempomatos, szóval egyáltalán nem fapados, de sajnos bizonyos elemekért muszáj egy-két felszereltségbeli lépcsőt ugrani, ami az izmosabb motorokkal karöltve rendesen dob az áron. A Fiat Linea ára viszont alig emelkedik, mire kellően kistafírungozzuk, s mindez azt eredményezi, hogy bizony 500-600 ezer forinttal olcsóbb, mint a riválisok. Aki mindenképp dízel szedánra vágyik (s nem éri be a Logannal), annak a Linea a legracionálisabb választás.
A Dacia Logant csak említjük, de meg kell említeni, mert bár láthatóan-tapinthatóan-érezhetően-hallhatóan olcsóbb a többieknél, s tény, hogy nem olyan jó és kifinomult autó, mint bármely másik a konkurenciából, de az ára mindent visz
A C-Elysée/301 PSA-páros ár/értékén nagyot ront, hogy hátul csak két fejtámla szerénykedik, s az is csúnyán csökött. Kétgyermekes családoknak persze jó lesz, míg fel nem nőnek azok a büdös kölkök. Mit szól majd ehhez meg a fix első biztonsági övhöz az Euro NCAP?
Tehát az van, hogy egy élhető és egész korszerűen felszerelt, de általában alapmotoros "olcsó szedán" átlagára benzinmotorral 3,3, dízelként 3,9 millió forint. Üdítő kivétel a Linea 1.3 Mjet, dühítő az 1.6-os SX4 Sedan. És akkor a bevezetőben pendített Logan-vonal: a Dacia ártörő négyajtósa benzinesként 2,7, dízellel 3,1 millióért kínálja az elvártakat. És még egy "százast" rászánva már érintőképernyős navigáció is van! Egy Daciában, hahó! Igen, ESP, tempomat, s miegymás mellett. Kemények a műanyagjai? Nem az igazi se a futómű, se a kormányzás? Puhácska az ülés, csak magasságában állítható a kormány, stb? Minimum elgondolkodtató. Lehet, hogy amilyen programot a Skoda az Octavia/Rapid párossal fut, egy szinttel lejjebb olyat tol a Renault/Dacia is a Fluence/Logan kettőssel? Sanszos. Zárszó: szörnyű, hogy a 3-4 milliós kocsikat olcsózzuk, nem? De.
A fentiekkel vitatkoznék, de ízlések kérdése kinek tetszik, kinek nem :). Nem véletlenül azonosítják, menj be egy-két autószervizbe, és kérdezd meg milyen használt-új autót vegyél… 10-ből 8 szerelő nem a nyugati oldalt támogatja! Igen, még mindig megbízhatóbb, mint a konkurensei, pillanatnyilag erre van szükség 🙂
Még nincs ilyen autóm, de bevállalnám akár használtan is, mondjuk egy Fiatot nem mernék…
Tényleg nem húzta le a cikkíró… fáradt… bumfordi…lefelé kilóg a sorból, nézzük mi a pozitív…hmmm, érdekes akikkel én beszéltem csak dicsérték lehet, hogy elfogultak.
Nem árat vásárolsz, hanem egy terméket, és valószínűleg nem a legolcsóbb a legjobb 1200 ccm – 70 lóerővel, a Lada tudta ezt 1986-ban!:D
A Fiat Linea lehet, hogy hivatalosan nem, de a hasznaltauto.hu szerint (gondolom, beragadt modellekként ugyan,de ) kapható 0-kmes benzines újként ~2,3MFt-ért.
Az SX4 sedan szinte nem is kapható újként – ezt a modellt kár volt betenni az összehasonlításba; az 5ajtós modell a legjobban felszerelt GS-ként, 1.6-os motorral pedig 3,4MFt ért elérhető.
A Fluence-t pedig inkább egy Chevrolet Cruze-hoz hasonlítanám, árban a Cruze is pont onnan indul, ahonnan a Fluence.
Az ár az egy szám, mit kell ahhoz kipróbálni?
Már megint a Suzukit húzzátok le, próbáld ki először utána nyilatkozz!!! Szervizigény = 0 a többihez képest… Megszólaltathatnátok pár tulajt is, akik tényleg használják, mi a véleményük, Ők az igazi mérce, nem az aki jó esetben 100 km alatt „tapasztalatot” gyűjt!!!