A Formula-E-t idézi a tanulmány
Új korszak kezdődik jövő nyáron a Nissannál, Japánban - és remélhetőleg rövid időn belül Európában is - akkor kezdik majd az
Ariya elektromos SUV értékesítését. A Leaffel bebizonyította a márka, hogy képes nagy volumenben, hétköznapi használatra is alkalmas villanyautót gyártani, de a sok konkurens miatt ideje egy új generáció piacra dobásának. Mivel a legtöbb rivális a SUV mezőnyben indul, logikus a Nissannak is itt bővülnie, és ez jó lehetőséget ad új hajtásláncuk, az e-4ORCE bemutatására. Az Ariyában az első és a hátsó tengelyen is lesz egy-egy villanymotor, az összkerékhajtással komoly előnyt szerezhetnek a piacon, nem mindegyik versenytárs kínál ugyanis ilyet ebben a szegmensben.
A Nissan jövőbemutató stílusirányzata a jellegzetes V-alakzat
A többiek hajtásrendszere szintén nem alkalmas például egy egyszemélyes versenyautó meghajtására, de az Ariyáé bizony ezt is tudja. Legalábbis egy koncepcióautó erejéig, amivel a Nissan azt szeretné demonstrálni, hogy új villanyrendszerük izgalmas vezetési élményt kínál. Az Ariya Single Seater tanulmány nem csak a nagytestvér SUV technológiáját használja (összkerékhajtás, ugyanaz az erőforrás), de stílusában is megidézi azt. A tervezők az erőteljes, de erőlködésmentes előretörés fogalmak japán megfelelőiből nyertek inspirációt, az Ariyához hasonlóan megtaláljuk a nagy, világító V-alakzatot az autó orrán. A harmonikusan mozgalmas formavilág a Formula-E-ből is merít, hiszen a Nissan ott is versenyez - a pályán szerzett tapasztalatokat a tanulmányba is beépítették, a karosszéria jelentős része szénszálból készült.
Sok szénszálat használtak
Egy együléses villanyroadstertől távolabb nem is állhatna egy holdjáró, de úgy tűnik, az Ariya technológiája még erre is jó. A japán űrügynökség fogott össze a Nissannal, hogy a Hold nehéz terepviszonyait meghódító járművet tervezzenek. A Nissan tudása itt kulcsfontosságú, hiszen a Holdon nincs benzinkút, nyilván csak villanyhajtás jöhet szóba, amiben a Nissannak már van tapasztalata bőven. Az Ariya e-4ORCE összkerékhajtása szintén elengedhetetlen, mert a Hold poros, homokos, kövekkel tűzdelt felszínén könnyen elakadna enélkül bármilyen holdjáró. A fenti roadsterhez hasonlóan persze ez is csak kísérleti fázisban van még, mindenesetre jól példázza mindkét jármű, milyen széleskörű felhasználási területei vannak a Nissan Ariya technológiájának.
Más formában ugyan, de az Ariya még a Holdra is eljuthat