Melyik korosztály okozza a legtöbb autókárt?
Kárstatisztika: életkor vs. okozott károk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes statisztikát tett közzé a K&H, a biztosítója által kifizetett károkat a szerződők életkorával veti össze.
Drasztikusan magasabb kárösszegek 43 éves kortól. A K&H biztosítójának adatai szerint az átlagos kárérték a kötelező gépjármű felelősségbiztosításoknál 402 ezer forint volt 2013-ban, ami 1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Azonban az átlagos kifizetések mértéke életkoronként eltér: a K&H-nál a 36-42 éves korosztályban az országos átlagnál közel 30 százalékkal alacsonyabb az átlagos kárérték. Ezzel szemben a 43-52 éveseknél kiugróan magas az okozott kár értéke – több mint 10 százalékkal haladja meg az átlagot, azaz a két korcsoport között szinte 40 százalék különbség tapasztalható.
A gyerekek a ludasak. „A 43-52 éves korosztályban tapasztalt növekvő kárértékre egyszerű a magyarázat: ebben a korcsoportban a legmagasabb azoknak az aránya, akik odaadják az autójukat a tapasztalatlan, friss jogosítvánnyal rendelkező gyerekeiknek” - értékelte az adatokat Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, és hozzátette: természetesen az átlagosnál magasabb kárösszeg a díjakban is megmutatkozik. Idősebb sofőr, gyakoribb, de kisebb károk. A 43-52 éves korosztályban tehát a teljes portfólióra vetített átlagnál lényegesen, 10 százalékkal magasabb a kárérték. Ahogy a károk gyakoriságánál, a kárérték esetében is fordul a kocka az 53 évnél idősebb sofőrök esetében. Esetükben az átlagnál 20 százalékkal alacsonyabb az egy kárra jutó kárösszeg, ami az alacsonyabb díjakban is megjelenik. Az 53 év felettieknél tehát érdekes kettősség mutatható ki: bár az átlagosnál több kárt okoznak, de ezen károk értéke elmarad a fiatalabb korosztály által okozott károkétól. „Ez részben a romló reflexekkel magyarázható, de az ügyfelek ezzel tisztában vannak, az érintett korosztály tagjai jellemzően lassabban vezetnek, ez az oka, hogy kárgyakoriság emelkedésével párhuzamosan a kifizetett összeg nem növekszik” – mondta Kaszab Attila.
Ezt egyébként milyen konkrét tényre alapozod?
Egész tehetségesen provokálsz.
Mindenesetre el kell keserítselek, én pusztán megjegyeztem miért nem fogják soha hagyni, hogy mondjuk közmunkában akár ingyé is bekátyúzza valaki az utakat. (Persze így ők is még többet tudnának elverni, dehát ehhez már túl ostobák, na meg amúgy is okádékul néz ki, ha nem gyártunk 3 évi aktamunkát.)
A többit sajnos már kérem magácska álmodta bele.
Valóban. A hülye az, aki rólam az ellenkezőjét gondolja, ha már a self marketing felé toltad a csevejt.
A második mondatod általában véve igaz, én mégis inkább egy irigy, a buliból kimaradó alak kesergésének érzem. Gondolom úgy vagy vele mint a gruppen szex-szel: nagyon bánod, hogy te nem lehetsz benne és ha lenne elég útépítő ismerősöd, akkor ez a probléma rögtön huncutsággá zsugorodna előtted is.
Nem is vagy te olyan hülye. Még kátyúznák is, legalább utána még nyugodtabban tudnék “száguldozni”.
Kár, hogy ez sosem fog bekövetkezni, akkor nem lehetne anyagot kilopni, haverokat megtömni és még sorolhatnám.
Régebben voltam annyira bunkó, hogy végigzörögtem 70-el leszarva a többieket, mert az esett jól. (Megjegyzem akkor még nem volt 2 éves a jogsim)
De sikerült felfognom, “amennyiben nem akarod, hogy kicsesszenek veled te se csessz ki mással”, alkalmazásának lényegét. Most is van hogy 70-el megyek (tötymörgök) mert nem akarok küszködni, és beveszem a leejtem tablettát, de mindig akkora távolságot tartok, hogy beférjenek elém + ha látom hogy üres az út jelzem a mögöttem lévőnek, hogy mehetsz pajti (meg is köszönik, ami nekik és nekem is jó) + ha nagyon balfék a mögöttem jövő, akkor lehúzódom hadd menjen…
Úgy vagyok vele, hogy nem baj, ha még tanulod, vagy lesz@rod, de ne vedd el más idejét. Az időt soha nem tudod visszaadni.
Az a baj, hogy nem látom, hogy ezt az átlag közlekedők megértenék.
Továbbá a negatív hozzáállás… Lehet, hogy nem véletlenül megy 150-nel a pályán a Nikilauda. Mi van akkor, ha kispolgári önérzetből “feltartom” 130-cal, pedig a kórházba megy a gyermeke születésére…
Minden éremnek két oldala van.
Fúú eléggé off lett a vége 😀
Javaslom a BKV-t. Bármikor képesek a buszai 34 km/h sebességgel feltartani a többi közlekedőt! Sok örömet, kellemes időtöltést a fedélzeten!
Tötymörgés ügyben is egyetértek veled. Engem is felbőszít. De tapasztalatom szerint ez sem korosztály függő. A magam részéről az sem mentség erre, hogy “ráérek”.
Én sosem sietek sehova, nekem ilyen az életem!
Korosztályok, ill mások ekézése nélkül:
Ha tudom, hogy lassan megyek (60-70), mert ráérek, vontatok, vagy mert érik cseresznye, vagy mindegy miért. Összeszedek magam mögött egy szép kilométeres kocsisort (különösen kanyargós, sokáig előzni tilosos terepen), miért nem segítem a többiek dolgát azzal, hogy nem a felezőn, vagy a záróvonalon kacsázom, jelezek az indexszel, hogy szabad, vagy miért nem södörítem be magam a buszmegállóba, majd mikor Frittipaldi elhúzott folytatom az utam? (megjegyzem Bosznia Hercegovinában ami ugye a “sötét undorító Balkán közepe” megteszik ezt az emberek, cserébe őket sem tapossák el)
A tolerancia szerintem sem életkor kérdése, így nyugodtan gyakorolhatják az idősebbek is.
Fiatalabb koromban meg én is csináltam nem kicsi, de legalább nagy hülyeségeket.
A balesetek egy része elkerülhető, ha a közlekedésben részt vevő többi járművezető nem osztályharcként tekint a közlekedésre, hanem társasjátékként, és segíti a másikat. Ne adj ‘Sten kijavítja a másik “balfékségét”. A közlekedő járművek között balesetek mindig két emberen múlnak. Oké, hogy az egyik “vétlen”, de lehet, hogy nem is lenne baleset, ha rálép a fékre, ha tekeri a kormányt, ha lelép a gázról stb.
A “vétkes” pedig egyértelműen feleljen saját hülyesége mértékében. Hozzávenném még, hogy az esetet közzétenném mindenki okulására.
umario
Ez az autóeladás a vétlen fél kárának enyhítésére tetszik 🙂
Komplett f.ság, amit írtál.
Márpedig korosztályok ekézése helyett a toleranciát kell tanítani az embereknek, egymásnak, magunknak, mindenkinek.
Minden egyéb csak duma.
Közmunka lehetőség pedig van bőven. Én spec. pár itteni hőbörgőt is odazavarnék. Csak, hogy érezzék a törődést. Az intézményesített hülyeség ugyanis a mi vesztünket fogja okozni úton, út mellett, mindenhol, bárhol (milánt most ezzel biztosan összezavartam)
Jogos, hogy előbb indulok, akkor belefér a tötymörgő, de ez nem mindig sikerül. Az egymás iránti figyelem és tolerancia meg lassan kihal ebből a világból.
Támogatom a közmunkás megoldást is, de emellé az ittas sofőrök és a versenyző észlények esetében baleset után bevonnám néhány évre a jogosványt és az autóját is elárverezném a vétlen sérült javára. Talán akkor nagyobb visszatartó erő lenne.
Szép statisztika ami nem meglepő, hisz aktívan, pont ezek a korosztályok vezetnek, így természetes, hogy itt van a legtöbb baleset is.
Ha 60-70 év közötti nyuggerek nem csak hétvégén hoznák ki az autót az ebéd utáni fröccsöt követően, akkor még több lenne a baleset.
Erről jut eszembe: Miért csak éjjel van szondáztatás és csak fiatalokat? Napközben is lehetne vadászni pont a fentebb említett korosztályban!
Valóban zavaróak a tötymörgők, de sajnos nem kifogás, hogy “időre kell menni”. Hamarabb kell fölkelni.
Több figyelem, több tolerancia. Életkortól függetlenül.
Versenyzőket pedig p…n rúgni és elzavarni közmunkára pl. kátyút foltozni, hogy közel legyenek az aszfalthoz!
Az sem elhanyagolható, hogy a lassabban vezető idősebb vagy női sofőrök (tisztelet a kivételnek) is veszélyeztetnek másokat. Csak egy példa: Az 51-es úton csúcsforgalomban amikor mindenkinek időre kell mennie. Ilyenkor kerül elő a bácsi a kis piros Suzukijával 60, előzésre kényszerítve a normál sebességgel haladókat. Sokan túllépik a sebességhatárt sajnos, hogy gyorsabban a sor elejére kerülhessenek.
25 vagyok 18 éves korom óta van jogosítványom. Végig nagy teljesítményű (~200le) autókat vezettem, baleset nélkül. 4 éve vezetek napi rendszerességgel.
A kedves 18-22 év közötti korosztálynak nem kellene annyit innia.