Melyik kis SUV nyújt többet? Ford Puma vs. Toyota Yaris Cross

Kis SUV-okat küldtünk ringbe a legújabb árharc során

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden kategóriában kínálnak már terepjárós kinézetű modelleket a gyártók, hiszen a SUV-mánia már leszivárgott a B-szegmensbe is. A Toyota nem titkolt szándéka, hogy megszorongassa itthon a Suzuki Vitarát, de most egy hasonlóan friss modellt választottunk

Tény, hogy a Toyota Yaris Cross a frissebb „hús”, de a Ford Puma sem sokkal idősebb konstrukció, és mind a ketten kisautó alapokra épülnek, bár nagyobbak, mint a platformtárs Yaris és Fiesta. Magyar viszonylatban ezt a méretet sokan használják családi autónak, és mint szerte a világon, itthon is előszeretettel ülnek inkább szabadidő-autóba az emberek, amennyiben ki tudják pengetni azok felárát. Nézzük meg, hogy mit és mennyirét ad a Ford és a Toyota a B-SUV szegmensben! Ám először vizsgáljuk meg, hogy tényleg hasonló-e a méretük. A válasz: igen. A Puma egy kicsit testesebb, hiszen 4,6 centivel hosszabb, 4 centivel szélesebb, viszont 5,3 centivel alacsonyabb, emiatt is tűnik jóval sportosabbnak, fogjuk rá, hogy kupésabbnak is. Tengelytávban csak 2,8 centit ver a Yaris Crossra, amiből sejthető, hogy az utastér méretében sincsenek jelentős különbségek. Annál inkább a hajtásláncok kínálatában.

Bár az is igaz, hogy mind a két modell tud valami olyat ajánlani, amit a másik nem. A Puma például dízelmotort, ami a Yaris Crossnál nincs, ugyanakkor a Toyota full hibrid hajtáslánccal, akár összkerékhajtással is adhatja kicsi SUV-ját, a Fordnál viszont maximum lágy hibridet lehet kérni.

Mindkét típusnál a háromhengeres benzinmotorok dominálnak egyébként. A Ford Pumához a turbós egyliterest kínálják 125 vagy 155 lóerővel, hatfokozatú manuális, vagy 7 fokozatú automatikus sebességváltóval. A „kakukktojás” a négyhengeres, 1,5 literes dízel 120 lóerővel, kizárólag hatfokozatú manuális sebességváltóval. A Toyota Yaris Cross esetében a háromhengeres, 1,5 literes benzinmotor bizony nem turbós, hanem szívó, ami 125 lóerőt tud, hatfokozatú manuális, vagy fokozat-nélküli automatikus sebességváltóval (CVT). A hibrid változat is erre a 1,5 literes egységre épül, ám teljesítménye 116 lóerő, és rendelhető összkerékhajtással is.
Hirdetés
Ford Puma vs. Toyota Yaris Cross - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Ford Puma 4226 1805 1537 2588 456-1216
Toyota Yaris Cross 4180 1765 1590 2560 397
Az árlistákat böngészve egyből feltűnik, hogy a Toyota papírján szerepelnek a kedvezőbb számok. De milyen felszereltség rejlik mögötte? Az Active felszereltségű Yaris Cross 6 650 000 forintról indul, alaptételei között szerepelnek a 16 colos acél keréktárcsák, a LED nappali menetfények, de csak halogén fényszórók, a Toyota Touch 2 multimédia 7 colos színes érintőképernyővel, okostelefon integrációval, Bluetooth rendszer, 12V-os csatlakozó, USB csatlakozó, 2 hangszóró – DAB digitális rádióvétel, illetve a MyT a csatlakoztatott szolgáltatásokkal. Van még manuális légkondi, ütközést megelőző biztonsági rendszer gyalogos, illetve kerékpáros felismerése, valamint sávtartó és távolságtartós tempomat is.
Hirdetés
Ford Puma vs. Toyota Yaris Cross - belső méretek
Ford Puma Toyota Yaris Cross
Belső szélesség elöl (mm) 1400 1400
Belső szélesség hátul (mm) 1350 1410
Belmagasság elöl (mm) 890-990 920-990
Belmagasság hátul (mm) 1000 900
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) 200 150
Ülőlap hossza elöl (mm) 520 465
Ülőlap hossza hátul (mm) 450 455
Csomagtér maximális szélessége (mm) 1210 1210
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) 1000 970
Csomagtér magassága (mm) 370-770 320-660
Csomagtér hossza (mm) 710 760
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) 1500 1500
Raktérnyílás szélessége (mm) 1010 1090
Raktérnyílás magassága (mm) 750 950

Hirdetés
A Ford Puma viszont 8,5 millió forintról indul Titanium felszereltséggel. Ugyanakkor már alapból 17 colos könnyűfém felniket ad, emellett elektromos működtetésű, fűthető és elektromosan behajtható külső visszapillantó tükröket, kilépőfénnyel. Biztonság terén sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartásra figyelmeztetéssel és sávtartó automatikával, ütközésmegelőző rendszer, sebességtartó, táblafelismerő és éberségfigyelő az alapfelszereltség része, emellett egyedi Titanium első küszöblécek, manuális klíma, nyitható tárolórekeszes kartámasz, USB-csatlakozó, SYNC 3 multimédia 8 colos érintőképernyővel és hangvezérléssel, navigációs rendszer, FordPass Connect modem és hátsó parkolóradar is jár alapból. A Puma LED-fényszórókat is kap, de a távfény ezekben is halogén. Magyarán a Ford a jóval magasabb alapárhoz gazdagabb felszereltséget is ad. Garanciában a kékoválosok 2 év kilométer korlátozás nélkülit adnak, amit +3, tehát összesen 5 év/100 000 kiterjesztett garancia egészít ki. A Toyota 3 év vagy 100 000 kilométeres garanciáján túl a hibrid rendszer elemeire 5 év él.
Ford Puma 1.0 EcoBoost vs. Toyota Yaris Cross 1.5 Dynamic Force - műszaki adatok
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 LE Toyota Yaris Cross 1.5 Dynamic Force 125 LE
Emissziós norma Euro6
Hengerűrtartalom [cm3] 998 1490
Hengerek/szelepek száma 3/12
Teljesítmény [LE (1/min)] 125 (6000) 125 (6600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 170 (1400) 153 (4800-5200)
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Gyorsulás 0-100 km/h [s 10,2 10,9
Végsebesség [km/h] 191 180
Fogyasztás [l/100 km] 5,9 6,2
CO2-kibocsátás [g/km] 134 140
Saját tömeg [kg] 1280 1110
Megengedett össztömeg [kg] 1760 1415
Általános garancia 5 év/100 000 km 3 év/100 000 km
Alapár [Ft] 8 500 000 6 650 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.05.19. at 07:59
    Permalink

    Árversenyben levő 4 hengeresek:
    Vitara 6240000, S-Cross 6540000, Korando 7460000, Kamiq 8234000, Kona 8899000,
    Captur 8949000, T-Roc 9130000, T-Cross 9320000.

    • 2022.05.22. at 21:10
      Permalink

      Az a legszörnyűbb az egészben, hogy a másfél éves Capturt, ami 1,33 TCE, közepes felszereltséggel (Intens) plusz még néhány extrával 6,25 millióért vettük, ráadásul 0 % volt a THM. Igaz a megrendelés már 2 éve volt. Pár hete néztem egy rendezvényen, hogy most kb. ugyanez 9,3 millió körül lenne, és elég szép kamattal.
      A két autó közül egyértelműen a Puma tetszik sokkal jobban, de jelentősen drágább is.

Vélemény, hozzászólás?