Melyik kis SUV nyújt többet? Ford Puma vs. Toyota Yaris Cross
Kis SUV-okat küldtünk ringbe a legújabb árharc során
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden kategóriában kínálnak már terepjárós kinézetű modelleket a gyártók, hiszen a SUV-mánia már leszivárgott a B-szegmensbe is. A Toyota nem titkolt szándéka, hogy megszorongassa itthon a Suzuki Vitarát, de most egy hasonlóan friss modellt választottunk
Bár az is igaz, hogy mind a két modell tud valami olyat ajánlani, amit a másik nem. A Puma például dízelmotort, ami a Yaris Crossnál nincs, ugyanakkor a Toyota full hibrid hajtáslánccal, akár összkerékhajtással is adhatja kicsi SUV-ját, a Fordnál viszont maximum lágy hibridet lehet kérni.
Mindkét típusnál a háromhengeres benzinmotorok dominálnak egyébként. A Ford Pumához a turbós egyliterest kínálják 125 vagy 155 lóerővel, hatfokozatú manuális, vagy 7 fokozatú automatikus sebességváltóval. A „kakukktojás” a négyhengeres, 1,5 literes dízel 120 lóerővel, kizárólag hatfokozatú manuális sebességváltóval.Ford Puma vs. Toyota Yaris Cross - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Ford Puma | 4226 | 1805 | 1537 | 2588 | 456-1216 |
Toyota Yaris Cross | 4180 | 1765 | 1590 | 2560 | 397 |
Ford Puma vs. Toyota Yaris Cross - belső méretek
Ford Puma | Toyota Yaris Cross | |
Belső szélesség elöl (mm) | 1400 | 1400 |
Belső szélesség hátul (mm) | 1350 | 1410 |
Belmagasság elöl (mm) | 890-990 | 920-990 |
Belmagasság hátul (mm) | 1000 | 900 |
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) | 200 | 150 |
Ülőlap hossza elöl (mm) | 520 | 465 |
Ülőlap hossza hátul (mm) | 450 | 455 |
Csomagtér maximális szélessége (mm) | 1210 | 1210 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) | 1000 | 970 |
Csomagtér magassága (mm) | 370-770 | 320-660 |
Csomagtér hossza (mm) | 710 | 760 |
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) | 1500 | 1500 |
Raktérnyílás szélessége (mm) | 1010 | 1090 |
Raktérnyílás magassága (mm) | 750 | 950 |
Ford Puma 1.0 EcoBoost vs. Toyota Yaris Cross 1.5 Dynamic
Force - műszaki adatok
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 LE | Toyota Yaris Cross 1.5 Dynamic Force 125 LE | |
Emissziós norma | Euro6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 998 | 1490 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 125 (6000) | 125 (6600) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 170 (1400) | 153 (4800-5200) |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Gyorsulás 0-100 km/h [s | 10,2 | 10,9 |
Végsebesség [km/h] | 191 | 180 |
Fogyasztás [l/100 km] | 5,9 | 6,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 134 | 140 |
Saját tömeg [kg] | 1280 | 1110 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1760 | 1415 |
Általános garancia | 5 év/100 000 km | 3 év/100 000 km |
Alapár [Ft] | 8 500 000 | 6 650 000 |
Az utolsó sorban az alapár megcserélődött.
Köszönöm, hogy szóltál! Javítva.
Árversenyben levő 4 hengeresek:
Vitara 6240000, S-Cross 6540000, Korando 7460000, Kamiq 8234000, Kona 8899000,
Captur 8949000, T-Roc 9130000, T-Cross 9320000.
Az a legszörnyűbb az egészben, hogy a másfél éves Capturt, ami 1,33 TCE, közepes felszereltséggel (Intens) plusz még néhány extrával 6,25 millióért vettük, ráadásul 0 % volt a THM. Igaz a megrendelés már 2 éve volt. Pár hete néztem egy rendezvényen, hogy most kb. ugyanez 9,3 millió körül lenne, és elég szép kamattal.
A két autó közül egyértelműen a Puma tetszik sokkal jobban, de jelentősen drágább is.