Melyik autóból fogyott a legtöbb a világon?

Közzétették 2022 első félévének újautó-eladásait, 150 piac elemzésével

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy japán márka magasan vezette a globális újautó-eladásokat az év első hat hónapjában.

A Focus2Move szervezet a világ több mint 150 újautó-piacának értékesítési eredményeit elemezte, a 2022-es év első felének adatait szeptember végén tették közzé, amire a Toyota hívta fel a figyelmünket. A legfontosabb konklúzió, hogy távolról sincs vége az autóipar válságának. A tíz legnagyobb autógyártó konszern kevesebb négykerekűt tudott eladni az év első hat hónapjában, mint egy évvel korábban. A Toyota-csoport 8,4 százalékos visszaesésével a legkisebb veszteségeket elszenvedő autógyártók közé tartozik a Top 10-es listán. Ennek köszönhetően megőrizte piacvezető szerepét, 4,77 millió eladott autóval a globális piac 11,9 százalékát tudhatja magáénak. Az egyes márkák között szintén nem volt vetélytársa a Toyotának: miután sikeresen minimalizálták az eladási veszteségeket (-6,7%), 4,25 millió járművet értékesítettek világszerte. Ez 10,7 százalékos piaci részesedést jelent.
Hirdetés
Kategóriákra bontva már vegyesebb a kép. A miniautók között egy kínai modell, a Wuling Hongguang Mini EV tarolt 207 737 eladással. Második a Fiat Panda 189 216 eladott autóval, a harmadik pedig a Maruti Wagon R, aminek aktuális kinézetét nemrég mutattuk meg, ide kattintva láthatod. Ebből 113 407 darab fogyott. Itt a Toyota ugyan javított az Aygóval, de csak a 9. helyen áll 64 318 darabos eladással. A Toyota Yaris a legnépszerűbb kisautó a világon: 274 ezer eladott példánnyal 7,5 százalékos részesedéssel bír a B-szegmens globális eladásaiból. A második helyen a Peugeot 208-as áll 194 ezres eladással, míg a dobogó legalsó fokára a Dacia Sandero fért fel 151 ezer példánnyal.
Hirdetés
Az alsó-középkategóriában - az abszolút piaci elsőség után logikusan - a Toyota Corolla vezeti a rangsort, amelyből több mint félmillió darabot (egészen pontosan 554 ezret) értékesítettek január és június vége között, ezzel a C-szegmens 12,1 százalékát birtokolja a modell. Ebben ráadásul nincsenek benne a Toyota Levin eladásai: Kínában ezen a néven forgalmazzák ugyanis a Toyota Corollát. 96 ezer darabos forgalmával így a Levin külön modellként került fel a Top 10-es listára. Na, és mire tippelnétek a második helyen? Nem biztos, hogy a Honda Civicre, ugye? Pedig 206 ezer eladott példánnyal ezüstérmes, míg a VW Golf a bronzos 178 ezer példánnyal. Szintén két típussal képviselteti magát a szabadidőjárművek mezőnyében a Toyota. Az abszolút első helyezett a Toyota RAV4: noha rengeteget, 459 ezer darabot adtak el a Toyota műfajteremtő típusából, a crossoverek és terepjárók hallatlan népszerűsége miatt ez viszonylag szerény, 2,8 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A lista hetedik helyén a Highlander áll 186 ezer eladott példánnyal. A két típus együtt a globális SUV-piac csaknem 4 százalékát fedi le! De persze a másik két dobogósról sem feledkeztünk meg, a Hyundai Tucson a második 300 ezer autóval, a Honda CR-V pedig a harmadik 299 ezer eladással.
Hirdetés
A középkategóriában a Toyota Camry a második helyre csúszott az idei 328 ezer eladott autóval és 8,5 százalékos piaci részesedéssel. A Camryt csak a Tesla Model 3 előzte meg 385 ezer eladással. Mögötte pedig a Nissan Sylphy végzett 230 ezer autóval. A Toyota Sienna buszlimuzin nem kevesebb, mint nyolc helyet ugrott előre a listán, 69 ezer eladott példánnyal és 3,4 százalékos piaci részesedéssel jelenleg bronzérmes. Csak egy hajszállal előzi őt a Maruti Ertiga, viszont az első helyen a BYD Song áll 162 603 eladással. Ugyanakkor a Sienna mögött egy másik Toyota, a japán belpiacra szánt 3,7 méteres Roomy áll 66 ezer eladott példánnyal. Hivatalosan az eladások harmadik helyén áll a Toyota Hilux a platós kisteherautók (pickupok) piacán. Ám a Hilux csak egyetlen méretosztályt fed le, az őt megelőző Ford F-széria és a Chevrolet Silverado több méretosztályban is kínálja "magát", ezért nem teljesen sportszerű az összehasonlítás. Hiluxból 297 ezer darab fogyott, amellyel a globális pickup-piac 10 százalékát uralja. Nem sokkal több talált gazdára Chevy Silveradóból, összesen 298 ezer darab, míg Ford F-szériából 359 ezer darab. Látványos a Toyota GR86 felemelkedése a sportautók, kupék és roadsterek piacán. A második generációs modell tizenhét (!) helyet ugrott előre az eladási rangsorban, 7758 darabos forgalmával a 7. helyen áll, épp csak elmarad az ikonikus Porsche 911 (7800 db) mögött, és olyan illusztris modelleket előz meg, mint a Chevrolet Camaro (7103 db) vagy a Mazda MX-5 (6373 db). De a Mustangot nem sikerült senkinek sem letaszítani a trónról, hiszen 17 345 darabos eladással stabilan ül a trónon. Utána két Dodge következik. A Chargerből 16 504 darab fogyott, a Challengerből pedig 11 606 darab. Ám végül, ha csak a személyautókat nézzük, akkor a Toyota Corolla áll az élen az 554 ezres eladással, második a RAV4, a 459 ezer eladott példány jól szemlélteti, hogy világszerte tombol a SUV-mánia, a harmadik pedig a Tesla Model 3 összesen 384 ezer eladott autóval.
Hirdetés

Forrás: Smarter Média
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?