Melyik autó lett olcsóbb és melyik drágább?

Újautó-árak változása a módosítások után

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Túlzás lenne azt állítani, hogy pár hét leforgása alatt feje tetejére állt a világ, de az új év új szabályai sok esetben eredményeztek árváltozást. Néhány modellel példálózunk.


Három hét eltelt a 2012-es évből, s ez az esztendő valahogy így fog bekerülni a magyar autópiac történelemkönyvébe: az év, amikor - kisebb meglepetésre - jelentősen csökkent a regisztrációs adó, viszont 25-ről 27 százalékra emelkedett az áfa, nőtt a vagyonszerzési illeték, s közben olyan szinten gyengült a forint, hogy az újautó-vásárlásban gondolkodóknak a szokásosnál is alaposabban érdemes átrágni, vegyenek-e, mit vegyenek és mikor. Több cikkben, legutóbb itt foglalkoztunk azzal, hogy melyik márka hogyan módosította árait, itt meg arról sztoriztunk, ki milyen eredménnyel zárta a tavalyi évet. De suttyomban, december közepén még azt is feljegyeztük, hogy fest néhány slágermodell ára, most pedig megnéztük, olcsóbbodtak-e vagy drágábbak lettek a kiszemelt bestsellerek.
Az elmúlt napokban némileg magára talált a forint, s talán hamarosan újra bemegy az euróval szembeni 300-as határ alá. Nem mintha az örömünnepre adna okot, de még mindig jobb, mint a 315-320-as váltás. Az autók jelenlegi árait persze egy korábbi árfolyamhoz viszonyítva lőtték be a honi importőrök, s az sem titok, hogy sokan még novemberben, illetve december elején emeltek. A regadós-áfás-illetékes változások viszont január 1-jén léptek érvénybe, s ennek szellemében a legtöbb márkaképviselet kénytelen-kelletlen friss árlistával rukkolt elő. A listaárak nyilván nem mérvadók, legfeljebb támpontok, hiszen oda jutottunk, hogy már az is valami, ha valaki ellátogat egy szalonba, az meg még nagyobb szám, ha vásárol is. Mondjuk kocsit. Saját részre. Vagy cégbe. Inkább cégbe. S akkor ilyen kedvezmény, olyan akció, amolyan személyes ajánlat és alku varázsolja emészthetőbbé a magas listaárat addig, hogy már a fehér holló komfortosan érezze magát, de még az eladónak is meglegyen a maga kis (?) haszna.
Azon kevesek és érdekeltek, akik eddig vártak, s megtehetik, hogy szörnyű gazdasági helyzetünkben is beruházzanak egy új autóra, a 2011-es toplista alapján jó eséllyel Skoda Octaviát, Opel Astrát, Ford Focust, Volkswagen Golfot vagy épp Renault Fluence-t vesznek. Régi beidegződésünknek hála a Suzuki Swiftet, a már nem annyira mi autónkat is melléjük csaptuk, amikor arra kerestük a választ, hogyan változtak ezen slágermodellek árai, megérte-e kivárni a 2012-es fejleményeket, ugyanakkor áraikban milyen mértékben érvényesítették az importőrök a mind durvább forint/euró árfolyamveszteséget. Táblázatunk listaárakat tartalmaz 2011. december 14-i és 2012. január 20-i adatrögzítéssel.
A magyar újautó-piac tavalyi slágermodelljeinek listaára (Ft) 2011 decemberében és 2012 januárjában
modell 2011.12. 2012.01.
Ford Focus kombi 1.6 TDCi 95 Trend 5 875 000 5 605 000
Opel Astra 1.4 Enjoy 4 690 000 4 720 000
Renault Fluence 1.6 Confort 3 990 000 3 890 000
Skoda Octavia 1.2 TSi Active 4 697 250 4 775 430
Suzuki Swift 5a 1.2 GC 2 990 000 2 990 000
Volkswagen Golf 5a 1.6 TDI 105 Comfortline 6 499 250 6 396 900

Na, ennyit a becsapós szalagcímekről, melyek szerint több millióval lett olcsóbb ez, sok százezerrel az... Magunkat is ostorozzuk, mert mi is adunk ám erősen figyelemfelkeltő címeket azzal az aljas szándékkal, hogy minél többen olvassák anyagainkat... Ugyanakkor azt is reméljük, hogy felhasználóink a cikkbe kattintva pontos képet alkothatnak a valós helyzetről. Mint most. Mert a szituáció a következő: a bizonyos típusokat érintő hatalmas árzuhanások is igazak, de ezek a bizonyos típusok nagymotoros, gazdagon felszerelt, nem finoman fogalmazva a kutyának sem kellő darabok. A volumenmodellek általában nem, vagy csak kicsit olcsóbbak, s itt még mindig jöhet egy csavar.
A Renault Fluence, ez a tágas, értékarányos és voltaképp kellemes autó úgy lett olcsóbb 100 ezer forinttal, hogy közben nőtt az ára 300 ezerrel. Tessééék? Látván, hogy egyre népszerűbb a kocsi, listán ugyan levitték az árát, de megszüntettek egy akciós árcsökkentő tételt, így például az 1.6 Confort decemberi akciós, minden kedvezményt összegző ára még lélektani határ alatti 2 990 000 forint volt, jelenleg pedig 3 290 000... Mi újság a többiekkel? Az ötajtós Suzuki Swift belépő felszereltséggel ugyanannyiba kerül, mint a nagy regadócsökkentés előtt, az Opel Astra és a Skoda Octavia picit drágult, a Ford Focus és a Volkswagen Golf ára kicsit apadt. A Focusé nem is kicsit.
A karosszéria-kiviteleket, a motor- és felszereltségi szinteket találomra választottuk, igyekezvén lefedni a valós piaci igényeket. Tanulság? Nincs új a nap alatt, vagyis erősödnie kéne a forintnak, amelyből minél többet kéne kapnia a munkavállalóknak, kigazdálkodnia a cégeknek, hogy abból megint "kedvük" legyen autót vásárolni. Nyilván az sem baj, ha inkább a használtpiac pörög, de ismét vészesen öregszik a magyarországi járműpark, pöfögjük a sok károsanyagot a levegőbe, majd, ha a legújabb divat szerinti ütemben emelkednek az üzemanyagárak, már nem is pöfögünk, csak puffogunk - magunkban. És joggal hangzik el a kérdés: hát nem tökmindegy, mennyibe kerülnek az új autók? Úgysincs rá se pénz, se hitel(csapda).
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Melyik autó lett olcsóbb és melyik drágább?

  • 2017.10.31. at 05:03
    Permalink

    Az utolsó mondattal maximálisan egyetértek! Amúgy vérlázító, hogy a gázolaj drágább mint a benzin, amikor kb. fele annyiba kerül az előállítása! Az USA-ban kb. 200 Ft-ba jön ki egy liter benzin a 600 – 700 ezer Ft-os átlagfizetés mellett…

  • 2017.10.31. at 05:03
    Permalink

    Egy nagy kamu az egész árcsökkentés,csak az a bajuk,hogy nem mindenki hülye.Ha pénzem lenne ujkocsira biztossan külföldön vásárolnám meg.Ez az autóértékesités cimszó alatti üzletelés undoritó,az állam milyen jogon nyerészkedhet ilyen mértékben?Van egy saját példám is az állami telhetetlenségre,tavaly kimentem olaszba és ott vásároltam egy 250-cm-es robogót 500-euróért.A tisztelt állambácsi kb 600-euróért lepapirozta.Mekkora pofátlanság az ilyen eljárás?TÖBBET Az életben sem vinnék egy motort sem papirozni,elgurulna az mint segédmotorkerékpár.Egy bünöm volt,hogy nem tájékozódtam előre mert ugy tudtam 350cm-alatt sápmentes ez a müvelet.Ja és itthon papirozott ugyanilyen motort lehetvenni 100-150-ezerért.

Vélemény, hozzászólás?