Melyik a legolcsóbb olcsó szedán?
Több új kihívót kap a Fluence – mi most az ársorrend?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy fest, mifelénk sosem megy ki a divatból a klasszik szedán. Mostanság több új, olcsónak hirdetett négyajtós is érkezik - megnéztük, pillanatnyilag melyik mennyiért, mit kínál.
Nem kevés új alsóközepes, olcsónak hirdetett szedán mutatkozott és mutatkozik be mostanság, s bár mindet még nem ismerjük töviről hegyire, igyekszünk képet alkotni arról, melyik lehet a klasszikus négyajtósra vágyók következő kedvence. Citroën C-Elysée? 2013 elejétől. Dacia Logan? Szintén hamarosan, megszépülve, turbómotorral is. Peugeot 301? Most vezettük, a C-Elysée testvére, indulóárát 3 millió forint alá várjuk. SEAT Toledo? Rövidesen jön. Skoda Rapid? Már be is futott, ígéretes, bár ahogy alább kiderül, messze nem tud olyan kedvező árú lenni, mint a riválisok.
A Fluence-en kívül pénztárcakímélő alternatíva még egy Renault, a Thalia, aztán van egy Chevrolet Aveónk, egy Fiat Lineánk, ugye az új Skoda Rapidunk és egy Suzuki SX4 szedánunk. Benzines és ahol van, dízelmotorral gyűjtöttük őket táblázatokba, a végső árösszevetésre persze szigorúan klímával toborozva őket, mert légkondi nélkül ma már nem autó az autó.
Alsóközepes szedánok - méretek
Modell | Chevrolet Aveo | Fiat Linea | Renault Fluence | Renault Thalia | Skoda Rapid | Suzuki SX4 Sedan |
Hosszúság (mm) | 4399 | 4560 | 4618 | 4261 | 4483 | 4490 |
Szélesség (mm) | 1735 | 1730 | 1809 | 1639 | 1706 | 1730 |
Magasság (mm) | 1517 | 1494 | 1479 | 1439 | 1461 | 1545 |
Tengelytáv (mm) | 2525 | 2603 | 2702 | 2473 | 2602 | 2500 |
Csomagtér (l) | 502 | 500 | 530 | 506 | 550 | 515 |
A mérettáblából jól látszik, hogy ez az 500+ literesek klubja, és a számháborút a Rapid nyeri - pótkerék nélküli - 550 literes értékével. Összességében a legnagyobb és legtágasabb közülük a Fluence, naná.
Benzinmotoros, négyajtós alapmodellek - műszaki alapadatok
Modell | Chevrolet Aveo 1.2 | Fiat Linea 1.4 | Renault Fluence 1.6 | Renault Thalia 1.2 | Skoda Rapid 1.2 | Suzuki SX4 1.6 |
Teljesítmény (LE) | 86 | 77 | 110 | 75 | 75 | 120 |
Nyomaték (Nm) | 115 | 115 | 151 | 105 | 112 | 156 |
Váltó/fokozat | kézi/6 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 13,4 | 14,6 | 11,7 | 13,0 | 13,9 | 10,7 |
Fogyasztás (l/100 km) | 5,5 | 6,3 | 6,7 | 5,9 | 6,1 | 6,2 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 129 | 148 | 155 | 136 | 137 | 143 |
Ami a benzinmotoros kiviteleket illeti, az Aveo egyedüliként tűnik ki 6 fokozatú váltójával, s - papíron - neki a legszerényebb a fogyasztása is. A Fluence és az SX4 1,6 literes motorral sokkal jobban megy a többieknél, amennyiben ez szempont. Az alap-Skoda három hengerrel pöfög.
Dízelmotoros, négyajtós alapmodellek - műszaki alapadatok
Modell | Chevrolet Aveo 1.3 D | Fiat Linea 1.6 Mjet 16V | Renault Fluence 1.5 dCi | Skoda Rapid 1.6 CR TDI |
Teljesítmény (LE) | 75 | 105 | 90 | 105 |
Nyomaték (Nm) | 190 | 290 | 200 | 250 |
Váltó/fokozat | kézi/6 | kézi/6 | kézi/5 | kézi/5 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 14,2 | 11,0 | 13,0 | 10,4 |
Fogyasztás (l/100 km) | 3,9 | 5,0 | 4,4 | 4,4 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 99 | 131 | 115 | 114 |
Dízel már nem kapható sem a Thaliából, az SX4 szedánt csak benzinesként forgalmazták és forgalmazzák. A legkorszerűbb a Rapid gázolajosa, amelynek fogyasztása a GreenTec változattal további 4 deciliterrel mérsékelhető. A Chevrolet 1,3-asa bezzeg 6-os váltós és stop-startos, 100 km-en elvileg be is éri 3,9 liter üzemanyaggal.
Benzin- és dízelmotoros alapmodellek klímával - árak
Modell | Benzines | Dízel |
Chevrolet Aveo | 3 104 000 Ft | 3 649 000 Ft |
Fiat Linea | 3 280 000 Ft | 4 420 000 Ft |
Renault Fluence | 3 240 000 Ft | 3 740 000 Ft |
Renault Thalia | 2 220 000 Ft | - |
Skoda Rapid | 3 942 310 Ft | 4 998 630 Ft |
Suzuki SX4 Sedan | 3 990 000 Ft | - |
És akkor az árak, s a jó nagy szórás. Köszönhető ez annak, hogy egyik-másik modell régi, a Rapid meg mondjuk nagyon új, nem is kifejezetten olcsónak szánt, hanem minőséginek a Fabia és a később támadó új Octavia közé ékelődve, illetve szériában ESP-s, 6 légzsákos, kormánya 4 irányban állítható, hifit, fedélzeti számítógépet, ködlámpát, könyöktámaszt is ad - Ambition felszereltségi szinten. Ahol már - manuális - klíma is van. Easy és Active szinten csak opció a légkondicionáló. A durván 4 és 5 milliós benzines és dízelár azért elgondolkodtató.
Pláne, amikor az elvitathatatlanul legolcsóbb Thalia csakis benzinesként, s már klímásan 2,22 millió forintért megvásárolható. Igaz, egy teljesen más minőségi és kidolgozási színvonalon, de akkor is. Expressionként 2 légzsákos, hátsó üléstámlája egyben dönthető. A többieké mind osztottan. A második legolcsóbb, de már 3 millió fölötti árú Aveo menetstabilizálóval, 6 légzsákkal, tempomattal, visszagurulásgátlóval jó vétel, ahogy a szintúgy ESP-s és alap Confort szinten is klímás, tempomatos, 6 légzsákos, 4 elektromos ablakos Fluence is.
A Skoda Rapid és így természetesen az új Seat Toledo is 5 ajtós, hiszen a csomagtérrel a hátsó ablak is felnyílik (ahogy a jelenlegi Octavianal is),
Az árakkal sincs minden rendben, gondolom ezek az akció nélküli alapárak. Az akciós árakkal azonban teljesen más a kép. A FIAT Linea pl. klímával, ABS-sel, CD-s rádióval, elektromos ablakkal, központizárral 2,69 millió Ft, sőt FIAT TOP finanszírozással 2,49 millió Ft. Ez azért elég ütős ár, ráadásul a Linea egész jól is néz ki. És ezek nem új árak, a FIAT már nagyon-nagyon régóta akciózik.
http://flotta.fiat.hu/plusz/
Kimaradt bizony, ahogy sok más egyéb, a cikkben szereplőknél szintén jóval drágább modell is.
A Ford Focus szedán kimaradt az összeállításból, pedig konkurens !!
Valóban, dízel csak Európán kívül volt. Javítva, köszönjük!
Tudtommal a Rapid ötajtós, mivel a csomagtérajtó egyben nyílik az utastérrel, ezért nem klasszikus értelemben vett szedán, még ha a formája hasonló is.
Úgy tudom, a Suzuki SX 4 szedánt soha nem is forgalmazták diesel motorral.