Melyik a legolcsóbb csöppség? – Miniautók árharca

Miniautók a Távol-Keletről - melyik éri meg leginkább az árát?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha valaki vérbeli urbánus lélek, tehát nagyon ritkán mozdul ki a városból, illetve nem kell népes családot fuvaroznia nap, mint nap, akkor egy városi miniautó tökéletes választás lehet neki. Megnéztük néhány ilyen kis csöppség árcéduláját!

Mindjárt az elején két részre osztanám a vásárlók kegyeiért versengő miniautók táborát. Most már külön kell szót ejteni a villanyhajtású és a belsőégésű motorral felszerelt változatokról, ám a villanyosok ebben a kategóriában is drágábbak, ezért most őket ki is húztam a listáról. Tehát az új Fiat 500, a smartok, a Renault Zoe mind-mind majd egy későbbi árversenyben szerepel majd. Aztán ott van még a Volkswagen e-up!, ami néha kapható, néha nem (benzinmotorral is), ezért most őt sem erőltettem a listába, a Fiat 500 leköszönő generációját pedig azért hagyom ki, mert nem éreztem igazságosnak ezt a régi konstrukciót összevetni a frissebb masinákkal. Maradt tehát a Suzuki Ignis, a Mitsubishi Space Star és a dél-koreai testvérek, a Hyundai i10, illetve a Kia Picanto. Ők tényleg a legkisebbek a piacon, és belsőégésű motorokkal is kaphatók.
Kezdjük a legolcsóbbal: ő nem más, mint a Mitsubishi Space Star. Szerényen megbújik az új autók kínálatában, és az igazsághoz hozzátartozik, hogy ő sem mai csirke már, de nem is oly rég kapott egy alapos ráncfelvarrást, amely után kimondottan dögös arculattal csábít. Na, meg a legkisebb számmal az árcédulán, ahogy azt fentebb említettem. Ez az ár 3 560 000 forint. Ennyiért háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor jár 71 lóerővel, ötfokozatú manuális sebességváltóval. Az alapfelszereltség Entry névre hallgat és nem is túl szegényes ám. Tény, hogy szemet szúrt az első biztonsági övek állítható felső rögzítési pontjának hiánya, ám van alapból hat légzsák, visszagurulás-gátló, illetve vészfékezésre figyelmeztető jelzés is. Érintőképernyős infotainment nincs, de manuális légkondi jár, viszont az ablakok csak elöl mozgathatók elektromosan. Alufelnire ne számítson a vásárló Entry szinten, viszont automatikusan kapcsolódó fényszórók vannak, ahogy elektromosan állítható külső tükrök is, de LED-fényszórók itt még nem járnak. Aki automataváltót szeretne, nagyot kell lépnie felszereltségben is. A fokozatnélküli egység a 4 830 000 forintos Invite felszereltségtől érhető el. A metálfényezés 150 000 forintos extra, de beválogatva még néhány tételt is a legkedvezőbb árú kisautó maradt a Space Star.
Hirdetés
Motorizáltság
Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Hyundai i10 1.0 MPi Kia Picanto 1.0 Suzuki Ignis 1.2 Dualjet 2WD
Hengerűrtartalom (cm3) 1193 998 998 1197
Hengerek/szelepek száma 3/12 3/12 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/5 kézi/5 kézi/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 71 (6000) 67 (5500) 67 (5500) 82 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 102 (3500) 96 (3750) 96 (3750) 107 (2800)
Végsebesség [km/h] 167 156 161 165
Gyorsulás 0-100 km/h 14,1 14,8 14,6 12,7
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,0 4,8 4,8 5,0
CO2-kibocsátás [g/km] 113 110 110 110
Saját tömeg [kg] 865 921 889 860
Megengedett össztömeg [kg] 1340 1410 1320 1330
Árban felfelé haladva a Hyundai i10 a következő delikvens, amely csak hajszálnyival kap ki a Mitsubishitől, hiszen 3 599 000 forint az alapára. Viszont egy kicsit gyengébb motort ad, bár ugyanúgy háromhengeres. Ám az egyliteres szerkezet csak 66 lóerős, ötfokozatú, manuális sebességváltóval. Kérhető 1,2 literes, 84 lóerős négyhengeressel is, de akkor már 3 799 000 forint az alapár. Szóval az i10 alapfelszereltsége a Life, és ebben olyan tételek is szerepelnek, ami a Mitsubishinél nem. Vészfékezésre figyelmeztető rendszer itt is található, de mellette van még sávtartó, távfény asszisztens és stop/start rendszer, viszont nincs visszagurulás-gátló. Alapból itt is 14 colos acélfelni jár, a metálfényezés 135 000 forintos extra, ráadásul az elektromos tükörállítás is 25 ezer forintba kerül, na meg a manuális légkondiért is meg kell rendelni a Life Plus csomagot 300 ezer forintért, igaz azzal már USB csatlakozós MP3 lejátszós hifi, illetve riasztó és távirányítós központi zár is érkezik. Az i10 kérhető turbós benzinmotorral is, de kizárólag N-Line csomaggal, így pedig 4 549 000 forintra nő az alapára.
Hirdetés
Méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Mitsubishi Space Star 3845 1665 1505 2450 235
Hyundai i10 3670 1680 1480 2425 256-1050
Kia Picanto 3595 1595 1485 2400 255
Suzuki Ignis 3700 1690 1460 2435 260-1100
Nemrég jöttek ki a Kia Picanto friss árai, az új táblázat alapján a csöppség ára épphogy négymillió forint alatt maradt. Picantót legolcsóbban 3 999 000 forintért lehet rendelni, ezért szintén háromhengeres, egyliteres benzinmotor jár, 67 lóerővel, ötfokozatú manuális sebességváltóval. A Kiánál viszont nincs köztes lépcsőfok, tehát 1,2 literes benzinessel nem rendelhető, az erősebb motorra vágyóknak az egyliteres turbós a következő szint, kizárólag GT Line felszereltséggel, 5 349 000 forinttól. Az alapváltozat Silverként fut, robotizált váltó 300 ezer forintért kérhető hozzá, metálfényezés pedig 125 000 forintért. Biztonsági rendszerekben a minimumot adja, hat légzsák és visszagurulás-gátló jár hozzá, ahogy automatikus fényszóróállítás is, de ennyi. A Hyundaihoz hasonlóan a stop/start rendszer még széria, viszont előnyére válik, hogy nem kell külön csomagra befizetni a manuális légkondiért, mert az is az alapfelszereltség része a távirányítós központi zárral együtt. Továbbá az ablakok itt is csak elöl elektromos mozgatásúak. Érintőképernyő csak magasabb szinten jár.
Hirdetés
Végül a vidám formatervű Suzuki Ignis indul a legmagasabb alapárral, ami 4 410 000 forint, ráadásul már ez is kedvezményes ár. Ugyanakkor csak a Suzuki ad lágy hibrid (12 voltos) rendszert, akár összkerékhajtással. Persze utóbbi nem alapáras, viszont az indítógenerátorral megsegített, 1,2 literes, 82 lóerős, négyhengeres benzinmotor igen. Vajon az ártöbblet gazdagabb alapfelszereltséget is jelent? Nem igazán. Az egyetlen érdemi extra, amivel többet ad az Ignis, az a LED-fényszórók duója, de minden másban a dél-koreai testvérpárral azonos az alapfelszereltsége. Viszont rendelhető összkerékhajtással is, bár úgy már 5,33 millió forintra emelkedik a kedvezményes alapára. Végül térjünk ki a garanciára. A motort, a váltószerkezetet és a hibrid rendszert illetően összesen 3+7 év garanciát vállal a Suzuki (200 000 km korláttal), tehát ők adják a leghosszabb időtartamra. A Kiától a megszokott 7 év (vagy 150 000 km) garancia jár, míg a Hyundai 5 év kilométer korlátozás nélküli garanciát ad. A Mitsubishinél szintén öt év a garancia, de 100 000 kilométeres korlát mellett.
Alapfelszereltség
Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Entry Hyundai i10 1.0 MPI Life Kia Picanto 67 DPI Silver Suzuki Ignis 1,2 DUALJET + HYBRID 12V GL
Alapár 3 560 000 Ft 3 599 000 Ft 3 999 000 Ft 4 410 000 Ft
Manuális légkondicionáló X Csomagban X X
Távirányítós központi zár - X X X
Érintőképernyős kijelző - - - -
Sávelhagyás-jelző - X - -
Visszagurulás gátló X - X X
Tempomat - - - -
Könnyűfém keréktrácsák - - - -
Garancia 5 év/100 000 km 5 év/korlátozás nélküli km 7 év/150 000 km 3+7 év/200 000 km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Melyik a legolcsóbb csöppség? – Miniautók árharca

  • 2021.11.23. at 15:19
    Permalink

    Mindig kibékíthetetlen vagyok ezzel a nevezéktannal – városi autónak hívjuk őket, de valójában a vidékiek veszik őket „szamár helyett”, így városias szemüvegen keresztül vizslatni őket kicsit a vásárlók meg nem értése.
    S ez azóta se sokat változott – míg mondjuk az olaszoknál és a mediterráneumban inkább univerzális a használata, német és francia nyelvterületen már túlnyomóan az alpesi régióban találni őket és nem a nagyvárosokban. Olyan Suzuki-sűrűséget, mint ami egyes osztrák hegyi falvakban látható legalábbis biztosan csak Magyarországon lehet mérni Európában, s azok java Alto, Ignis és Celerio. De az is beszédes, hogy a Daihatsu utolsó releváns piaca Európában Svájc volt. Aztán persze a BeNeLux államokban ez megint megfordul, de ott adóügyi kérdések befolyásolják az autóválasztást, Észak-Európában ez a kategória meg úgy ahogy van, kihalt, hiába vannak nagyvárosiak.
    A miniautó még rosszabb, az angol még tetézi is és „supermini”-nek hívja, holott mára ezek egyike sem minimalista, a méretbeli különbség is sokkal kisebb ma már, mint régen – a Space Star alig 40 centivel rövidebb, mint a Golf – az egyáltalán nem nagy különbség. Az első Renault Twingo még több, mint 60 centivel volt rövidebb, mint az első Mégane, a Fiat 126-os meg csaknem 1 méterrel múlta alul a 124-est, a Lada a Kispolszki mellé állítva góliát, ma csak az fog ekkora aránytalanságot tapasztalni akinek SUV tulaj az összes szomszédja.

Vélemény, hozzászólás?