Melyik a legbiztonságosabb kompakt SUV?
Nézd meg, hogyan tört össze hét kompakt SUV modellt az IIHS!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az USA-ban az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) hasonló törésteszteket végez, mint Európában az Euro NCAP. A legutóbbi töréstesztjeiken a kompakt SUV kategória néhány szereplőjét vizsgálták.
Létezik egy nagy különbség az IIHS és az Euro NCAP tesztjei között. Az előbbi ugyanis elvégezi az autókon az úgynevezett „kis átfedéses” ütközéseket is. Az Euro NCAP tesztjein viszont csak a félátfedéses tesztekkel szimulálják a felmérések szerint leggyakoribb karambolok hatásait. Az USA-ban azonban a kutatások kimutatták, hogy a frontális karamboloknál sokszor csak épp az autók „szélső negyede” találkozik. Ezért vezették be a kis átfedéssel végzett teszteket, amelyek több fejtörést okoznak a gyártóknak, mint a félátfedéses ütközések.
Ezúttal hét SUV került terítékre, amelyeknek az utasoldali biztonságát vizsgálták. Név szerint a BMW X1, a Chevrolet Equinox, a GMC Terrain, a Jeep Compass, a Mitsubishi Outlander és Outlander Sport, valamint a Ford Escape szerepelt. A felsorolás első öt tagja jó eredményt ért el, bár közülük is kiemelkedett az X1 és az Outlander, míg a Compass az Equinox és a terrain csak elfogadható értéket kapott a lábak védelménél.
Az Outlander Sport csak „marginális”, tehát az elfogadhatónál eggyel rosszabb, az Escape pedig „silány” eredményt ért el. A tesztekről természetesen videófelvételek is készültek. A BMW X1 jó eredménnyel zárt. Ennél csak a „nagyon jó” értékelés magasabb szintű az IIHS rendszerében.
Az Outlander szintén jó eredménnyel vizsgázott.
A Chevy Equinox és a GMC Terrain lényegében ugyanaz az autó. Itt a Chevrolet ütközése látható.
A Jeep Compass is jó értékelést kapott, a pontszámait csak a sérülésnek kitett lábak csökkentették.
A Mitsubishi Outlander Sportot nálunk ASX néven forgalmazzák. Sajnos határesetnek bizonyult a teszten.
A Ford Escape nálunk Kuga néven ismert. Az IIHS tesztje alapján az elöl ülő utas csípősérüléseket szenvedhet, ezért kapott „silány” értékelést az autó. Azért is furcsa ez, mert a vezető oldalán végzett teszteken jobban szerepelt az Escape. Az iIHS információi szerint a Ford 2017-ben megerősítette a modell szerkezetét a vezető oldalán, ugyanakkor az utasoldalon nem végezték el ugyanezt a változtatást.