Melyik a jobb vétel: a Hyundai vagy a KIA?
Hyundai i30u a KIA cee'd ellen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az egyik 19, a másik egy híján 20, avagy melyiket válasszuk, ha a KIA cee'd és a Hyundai i30u között kell dönteni?
Szimplán látszati áralapon a KIA bír nagyobb csáberővel. A cee’d 1.4 CVVT L 90 lóerős benzinmotorral, ötajtós karosszériával 2 999 000 forintért kelleti magát, és ebben az összegben már benne foglaltatik napjaink talán legfontosabb kiegészítő tartozéka, a légkondicionáló. A meseszerűnek tűnő történetben azonban van egy csavar, mert az L kivitel igencsak üres: a szervokormányon, a blokkolásgátlón (ABS), a két első légzsákon és elektromos ablakon, valamint a nem távirányítós központi záron kívül jóformán semmilyen biztonságnövelő, illetve komfortfokozó tartozék nincs benne, és a kormányról vezérelhető CD-s rádión kívül semmit nem lehet utólag megrendelni. Ha a Hyundai mellett döntünk, akkor a már 109 lóerős, 3 449 000 forintos i30u 1.4i Life az első választható lehetőség, ám a magasabb ár nem elhanyagolhatóan magasabb tartalommal párosul.
A fapados KIA-val szembeállítva, ebben az ugyancsak légkondicionált autóban már oldal- és függönylégzsákok is védik az utasokat, elektromosan állíthatók és fűthetők a külső tükrök, továbbá van ködfényszóró, magasságban állítható vezetőülés, hűthető kesztyűtartó, fedélzeti számítógép, valamint kormányról vezérelhető audio berendezés is. A képlet egyszerű, ha az autóra alapvetően, mint funkcionális eszközre van szükség, akkor az olcsóbb cee’d is megfelel az elvárásoknak, ha azonban számít a biztonság és a komfort, az i30u ár szerint akkor is előnyösebb választás, ha egy lépcsővel feljebb lépünk a KIA felszereléslistáján.
Motor: 1,4 literes, benzines, 90/109 LE | Hyundai i30u 1.4 Life (109 LE) | KIA cee'd 1.4 CVVT L (90 LE) |
Alapár | 3 449 000 Ft | 2 999 000 Ft |
Kerekek | 15 colos acélfelni, dísztárcsa | 15 colos acélfelni, dísztárcsa |
Légzsákok | 6 légzsák (első, oldal, függöny) széria | 2 légzsák (első) széria, több nem rendelhető |
Szervokormány | széria | széria |
ABS | széria | széria |
ESP | 125 000 Ft | nem rendelhető |
Ködfényszóró | széria | nem rendelhető |
Központi zár | széria, nem távirányítós | széria, nem távirányítós |
Légkondicionáló | manuális | manuális |
Elektromos ablak | két első | két első |
Elektromos tükör | széria, fűthető | nem rendelhető, csak manuális állítás, fűtés nélkül |
Audio berendezés | széria (CD, rádió, MP3, USB, 4 hangszóró, kormányról vezérelhető) | 100 000 Ft (CD, rádió, MP3, USB, 4 hangszóró, kormányról vezérelhető) |
Állítható magasságú vezetőülés | széria | nem rendelhető |
Hűthető kesztyűtartó | széria | nem rendelhető |
Ha bőségesebb, igényesebb tartalomra vágyunk, a belépőszintet jelentő 1,4-es benzinmotorról nem kell lemondani egyik márkánál sem, ellenben a két gyártó értékesítési politikája eltérő. A KIA árukapcsolással dolgozik, azaz kissé kellemetlenül, csomagokba rendezve kínálja az opciókat, és adott esetben olyasmit is próbál a vevőre sózni, amire egyébként nem lenne igény. Az L után következő cee’d 1.4 CVVT LX ára 3 299 000 Ft, ezért már 109 lóerőt kapunk, de figyelem, a magasabb ár ellenére ebből kikerült a légkondi! Hogy a hűvös fuvallatokat élvezhessük, rákényszerülünk egy 300 000 forintos extracsomag megvételére, ami pluszban magasságállítós, deréktámaszos, középső kartámaszos első üléseket is ad, aktív fejtámlákkal. Ha az L kivitelt vesszük alapul, az LX valójában nem 299 ezer, hanem 599 ezer forinttal drágább, és a bosszankodás folytatható a plusz 70 ezres felárért kínált elektromosan állítható, fűthető tükör miatt, amely ügyesen össze van kapcsolva a ködfényszóróval; és mindezek mellé még térképolvasó lámpa, szemüvegtartó, valamint plusz két hangszóró is jár a már meglévő 4 hangszórós hifihez. Az L szinten nem rendelhető kényelmi és biztonsági tartozékokat az LX részben tartalmazza, részben opcionálisan elérhetővé teszi, így például teljes a légzsákos védelem, az ESP menetstabilizáló pedig 170 ezer forintért megvásárolható, de nem önmagában – a szett része a kipörgésgátló (TCS), a stabilitás kontroll (VSM), és az emelkedőn való elindulást segítő (HAC).
A Hyundai i30u 1.4i Comfort 3 849 000 forintos árral áll rajthoz, és mindent tud, amit a cee’d LX, sőt, többet. Az összes ablak villannyal mozgatható, a klíma automata üzemre képes (igaz, csak egyzónás), a kormány és a váltógomb bőrözött, és nem kell külön adakozni az aktív fejtámláért, illetve a 4 helyett 6 hangszórós hifiért sem. Amit igazából meg kell fizetni, az a menetstabilizáló nyújtotta biztonság, amely minden i30u esetében 125 000 Ft.
Motor: 1,4 literes, benzines, 109 LE | Hyundai i30u 1.4 Comfort | KIA cee'd 1.4 CVVT LX |
Alapár | 3 849 000 Ft | 3 299 000 Ft |
ESP | 125 000 Ft | 170 000 Ft (ESC), de ehhez együtt jár a TCS, a HAC és a VSM |
Légkondicionáló | automata, egyzónás | 300 000 Ft, manuális, csomagban aktív fejtámlával és komfortosabb üléssel (deréktámasz, magasságállítás, középső kartámasz) |
Elektromos, fűthető tükör | széria | 70 000 Ft, csomagban ködfényszóróval, szemüvegtartóval, térképolvasó lámpával, +2 hangszóróval |
Elektromos ablak | mind a négy | két első, mind a négy EX szinttől széria |
Bőrkormány és váltógomb | széria | nem rendelhető, EX szinttől széria |
Légzsákok | széria, első, oldal, függöny | széria, első, oldal, függöny |
Ülésfűtés | 80 000 Ft (csak elektromosan behajtható tükrökkel együtt) | nem rendelhető, csak EX szinttől választható 150 000 Ft-os csomagban (pluszban Bluetooth, tempomat, esőszenzor, automatikusan sötétedő belső visszapillantó) |
A növekvő vevői igényeknek mindkét gyártó igyekszik megfelelni, így a korábban csak a felsőbb kategóriákban megszokott tartozékok közül sok minden elérhető. Nem teljesíthetetlen álom a tolatóradar, az esőérzékelős ablaktörlő, a kétzónás automata légkondicionáló, vagy éppen az automata fényszórókapcsoló, de nem mindegy, hogy ezek meglétéhez milyen komfortszintet választunk – a tendencia gyakorlatilag megegyező, azaz a drágább kivitelekhez járnak, vagy rendelhetők a komolyabb extrák.
Hyundai i30u | KIA cee'd | |
Tolatóradar | Life, Comfort esetén nem rendelhető, Style széria | L, LX, EX esetén nem rendelhető, TX széria |
Tempomat | Life és Comfort esetén nem rendelhető, Style széria | L, LX esetén nem rendelhető, EX esetén 150 000 Ft-os csomagban, TX széria |
Automata fényszóró | Life és Comfort esetén nem rendelhető, Style széria | L, LX esetén nem rendelhető, EX esetén 150 000 Ft-os csomagban, TX széria |
Esőérzékelős ablaktörlő | Life és Comfort esetén nem rendelhető, Style széria | L, LX esetén nem rendelhető, EX esetén 150 000 Ft-os csomag része, TX széria |
Kétzónás automata légkondicionáló | nem rendelhető | L, LX esetén nem rendelhető, EX, TX esetén széria |
Befolyásolhatja vásárlói döntésünket a motorválaszték, amellyel kapcsolatban megjegyzendő, hogy a két típusban egyforma erőforrásokról van szó, az egyedüli különbség, hogy a Hyundai alacsonyabb - kvázi biztosításbarát - 90 lóerős teljesítménnyel is kínálja az 1.6 CRDi dízelt. A benzines cee’d esetében az 1,4-ről 1,6 literre való ugrás - mivel az alap L modellhez képest felszereltségi szintben is feljebb kell lépnünk - minimum 1,2 millió forint pluszkiadást jelent, a 115 lovas dízel felára egy adott komfortszinten 700 ezer forint, míg a dízelek közötti teljesítménylépcsőn 200 ezer forintért lehet feljebb lépni. A benzines i30u 1.4 Life és 1.6 Life között 300 ezer forintos rés tátong, és ugyan a dízelfelár ennél a márkánál is 700 000 Ft, ezért a különbözetért csak 90 lóerőt kapni a KIA-féle 115 helyett. Nincs különbség viszont a combosabb dízeleknél, a Hyundai szintén 200 ezer forintra taksálja a nagyobb teljesítményű CRDi-t. Fontos részlet, hogy egy-egy erőforrás nem kísér végig párhuzamosan minden komfortszintet, amint ez az alábbi táblázatokból is kitűnik.
KIA cee'd | L | LX | EX | TX |
1.4 CVVT (109 LE) | 2 999 000 | 3 299 000 | 3 999 000 | - |
1.6 CVVT (126 LE) | - | - | 4 199 000 | 4 799 000 |
1.6 CRDi (115 LE) | - | 3 999 000 | 4 699 000 | 5 299 000 |
1.6 CRDi (128 LE) | - | - | 4 849 000 | 5 449 000 |
Hyundai i30u | Life | Comfort | Style |
1.4i (109 LE) | 3 449 000 | 3 849 000 | - |
1.6i (126 LE) | 3 749 000 | 4 149 000 | 4 499 000 |
1.6 CRDi (90 LE) | 4 149 000 | 4 549 000 | - |
1.6 CRDi (126 LE) | - | 4 749 000 | 5 099 000 |
Összességében megállapítható, hogy ha a vásárlásnál csak a pénz számít, a felszerelés, a komfort és a biztonság nem, akkor a KIA cee’d könnyebben elérhető alternatívát jelent. Viszont minél többet tudunk költeni, ezzel egyenes arányban lehet egyre szimpatikusabb a Hyundai i30u, mert az opciós tartozékai csomagmentesen, önállóan válogathatók össze, szemben a KIA árukapcsolós megoldásával. Ettől függetlenül könnyelműség nélkül megtehető az is, hogy aprólékos, racionális mérlegelés helyett kizárólag ízlésalapon válasszunk a két modell között, mert az árak között nincsen eget rengető különbség, műszaki vonatkozásban pedig egyforma autókról beszélhetünk, a Hyundai 5, valamint a KIA 7 éves garanciája közötti különbség pedig pusztán formalitásnak tűnik.
Kedves nick! Köszönjük észrevételét, mi is felfedeztük, amit ír, de egy apró technikai zavar miatt a módosítást csak utólag tudtuk végrehajtani. A jövőben is számítunk a figyelmére! Üdv: KZ
Kedves Dönci! Köszönjük a kiegészítéseket!
Alapvetően jók az infók a z összehasonlításban, én mégis más végeredményre jutok.
Szerintem a Ceed (és általában a KIÁ-k) sokkal jobban konfigurálhatók, mint az i30U. Ez az összehasonlító táblázatból is kiderül: Míg az összes felsorolt tétel az i30U-hoz “Nem rendelhető, Stylenál széria”, addig a Ceedhez “L, LX nem rendelhető, EX-nél csomagban x Forintért rendelhető”. Vagyis sok tétel esetében a Ceednél gyártásból (vagy épp készletről, de gyári beszerelésként) elérhetőek bizonyos felszerelések.
Igaz, az i30U-nál tartozéklistáról bizonyos dolgok elérhetőek (tempomat, ülésfűtés, tolatóradar), viszont ez már azt jelenti, hogy a már legyártott autót a márkakereskedés szereli fel, nem pedig a gyárból gördül ki így.
Nem is beszélve arról, hogy néhány tétel a Ceedhez elérhető, míg az i30U-hoz még felárért sem. Ilyen pl. a bluetooth, a gyárilag sötétített hátsó oldalablakok, a bőrülések, a napfénytető, stb. Persze lehet, hogy gyártásból rendelés esetén bizonyos tételek elérhetőek, de ezek nincsenek a hivatalos árlistán feltüntetve.
Mindent összevetve én személy szerint a Hyundaira szavazok. (ahogy 10 éve teszem)
A cikkben annyi a hiba, hogy a KIA C’eed 1.4-es motorja nem 109, hanem csak 90 lóerős. Korábban valóban 109 LE-s volt az is, de a ráncfelvarrás utáni modellekben 90 LE-vel kapható az 1.4-es motor. Talán a német adószabályok miatt változtattak, de ez nem biztos, annak idején olvastam róla, de már nem emlékszem pontosan.
Amúgy mindkét kocsi nagyon jó szerintem, nekem legalábbis tetszenek, bár én biztos a kombik közül választanék.