A Toyota büszkén hirdeti, hogy az új C-HR Európában az európaiaknak készült
Hétfőn mutatkozott be Magyarországon hivatalosan is a C-HR második generációja, azonban még a hazai leleplezés előtt lehetőségünk nyílt a crossover bölcsőjében, a márka brüsszeli központjában alaposabban megismerkedni a Toyota újdonságával.
A crossover második generációja 4,36 méter hosszú, 1,83 méter széles, 1,57 méter magas, a tengelytávja pedig 2,64 méter. Előre 92, míg hátra 81 centiméter a túlnyúlás
A fényszóróknak ezúttal is gyönyörű vonalakat rajzoltak
Bármennyire is jól állt a C-oszlop mellé rejtett kilincs az előző C-HR-nek, a tervezők a praktikum oltárán feláldozták a vagányságot. Visszakerült az eredeti pozícióba a hátsó ajtók kilincse, a mérnökök elmondása szerint azért, hogy a gyerekek is hozzáférjenek, ezzel együtt az ablakoknak is nyertek némi plusz helyet, így a holttér is csökkent
Szerencsére a "hátsó szárnyakat" megtartották, igaz visszafogottabb formában. Persze ezek az elemek aerodinamikai jelentőséggel is rendelkeznek, amellett, hogy nagyon jól néznek ki
A C-HR nagy újdonsága, hogy a csomagtartó ajtaján minden alkalommal világító modellnévvel köszönti az utasokat az autó
Alapvetően a C-HR megtartotta a kupés vonalait, viszont kár lenne tagadni, sokkal merészebb vonalakat rajzoltak a második generációs crossovernek, mint elődjének, bár a szolid álcafestés miatt a tesztpéldányok kevésbé adják vissza, mennyire eltalálták a formatervezők a csak Cross Diamondként emlegetett koncepció végső vonalait.
Az álca miatt nehéz kiszúrni, de a C-HR minden pontján felfedezhető valamilyen "gyémánt alakzat"
A műszerfalon az analóg óracsoportot digitálisra cserélték, akár 12,3 colos méretűt is lehet kérni, a középkonzolból pedig kiemelkedik az infotainment érintőképernyője, amely ugyancsak 12,3 colos a magasabb felszereltségi szinteken, de az olcsóbb kivitelekben is legalább 8 colos átmérővel rendelkezik. A digitalizáció korszakában azért a fizikai gombokról sem feledkezett meg a márka: a klímavezérlő továbbra is hagyományos kapcsolókkal vezérelhető.
Az ajtókon futó LED -fény nem csak a veszélyhelyzetekben változtatja dinamikusan a színét: annak függvényében, hogy éppen fűt, vagy hűt a klíma, piros vagy kék fényben pompázik a C-HR utasterében végigfutó fény
Maradtak a fizikai gombok a klímavezérlőn
Töltőpadot is építettek a C-HR-be
A hátsó üléssorból valamiért kimaradt a lehajtható pohártartó
Az ülések 60:40 arányban dönthetőek, de enélkül is aránylag elfogadható csomagtér áll rendelkezésre
Motorfronton jó hír, hogy minden kivitel négyhengeres erőforrással érkezik, jelen esetben viszont csak a konnektoros hibrid verziót próbálhatta ki a nemzetközi sajtó. A hálózatról tölthető hajtáslánc alapja egy kétliteres benzinmotor, amelyhez villanymotor csatlakozik. Az akkumulátor pedig 13,8 kilowattórás, amely 66 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé. Megjelenéskor ez csupán elsőkerék-hajtással érhető el, de a későbbiekben kiegészül a kínálat összkerékhajtásúval is. Aki viszont már most összkerékhajtással kérné a C-HR-t, a sima hibrid verzióban talál kiváló társra, ugyancsak kétliteres benzinmotorral. A belépő szintet a második generáció esetében ugyancsak elektromos rásegítéssel megtámogatott erőforrás jelenti: a korábbiakkal ellentétben itt csupán 1,8 literes, négyhengeres dolgozik a lemezek alatt, de ez is képes 140 lóerőt kisajtolni magából. A kétliteres hibrid már 198 lóra képes, míg a csúcsmodell, a konnektoros változat 223 paci erejével rendelkezik. Egyértelmű, hogy a C-HR-t nem száguldozásra szánták, de a kétliteresek végsebessége így is 180 km/óra , míg a 1,8 literes erőforrás 170-ig képes gyorsítani az autót.
A csúcsváltozatot egy kétliteres konnektoros hibrid hajtáslánc jelenti, 223 lóerős teljesítménnyel, és 66 kilométeres elektromos hatótávval
A menetpróbán a brüsszeli tesztpályáján is kipróbálhattuk az autót, ahol jobban oda lehetett lépni a gázpedálra, és bizony fürge jószág a konnektoros hibrid kivitel. Természetesen nagy csodát nem kell várni tőle, hiszen a gyári adatok szerint is 7,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, de a GR Sport verzió meglepő stabilitással fordult az éles kanyarokban a pályán, a gázreakció pedig rendkívül közvetlen. Az Eco beállításokkal már nyugodtabban viselkedik a C-HR, érezhetően lassabb a gázreakció, és a kormány is könnyebben forog a sofőr kezében, ami a mindennapi közlekedés során a pozitívumok közé tartozik.
A tempósabb közlekedéstől sem riad meg, de egyértelműen nem erre találták ki
A zárt pályás dühöngés után a városi próbakör alatt már inkább az foglalkoztatott, hogy a biztonsági berendezések hogyan szuperálnak az új C-HR-ben. Kár lenne elvitatni, remekül, de ez talán ma már elvárható egy olyan autótól, amit elsősorban a városi közlekedésre szántak a Toyotánál. Ötletes újdonság viszont, hogy az ajtókon végigfutó díszcsíkok pirosra váltanak, ha veszélyt érzékelnek az autó körül, így nem csak a tükörben felvillanó narancssárga piktogram figyelmeztet sávváltás és kanyarodás előtt. Elméletileg kiszállásnál is aktív a rendszer, így egy érkező biciklist, vagy éppen gyalogost is jeleznie kellene.
Külön nyílást kapott a benzintank, és a villanytöltő is
Üröm az örömben az autó ára. A belépő szint az 1,8 literes motorral, Comfort felszereltséggel ugyanis 12 350 000 forintról indul, a kínálat tetejét pedig a konnektoros hibrid kivitel jelenti kétliteres erőforrással, amelynek listaára 20 880 000 forint. Az új CH-R már előrendelhető a márkakereskedésekben, a nagyközönség pedig közelebbről is megismerkedhet vele ősszel, ugyanis a Toyota egy nagyszabású roadshow keretében szerte az országban kiállítja a crossovert.
Borsos árcédulát aggattak a második generációs C-HR csúcsváltozatára
Nagyon tetszik, az új Chr. Van a családban régi 2 literes motorral, az is nagyon jó.
Az ára viszont nagyon magas. De ez nem csak a toyotánál van így. Másfél éve 13,4 milláért, Camryt tudtam venni, az azért nagyon más kávéház.