Melósok álomautója – próbán az új Ford Transit Connect
Egy autó, ami olcsóbb dízelmotorral, mint benzinessel: Ford Transit Connect
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már itthon is kapható, de először Németországban vezethettük a Van of the Year díjjal kitüntetett vadonatúj Ford Transit Connect furgont.
Ford Transit Connect 2013 - méretek
Transit Connect L1 | Transit Connect L2 | Transit Connect DCiV L1 | Transit Connect DCiV L2 | Transit Connect Kombi L1 | Transit Connect Kombi L2 | Transit Connect Kombi L2 7 üléses | |
Hosszúság [mm] | 4418 | 4818 | 4418 | 4818 | 4418 | 4818 | 4818 |
Szélesség tükrök nélkül [mm] | 1835 | 1835 | 1835 | 1835 | 1835 | 1835 | 1835 |
Szélesség tükrökkel [mm] | 2137 | 2137 | 2137 | 2137 | 2137 | 2137 | 2137 |
Magasság (terheletlenül) [mm] | 1861 | 1862 | 1836 | 1839 | 1836 | 1845 | 1840 |
Első túlnyúlás [mm] | 878 | 878 | 878 | 878 | 878 | 878 | 878 |
Tengelytávolság [mm] | 2662 | 3062 | 2662 | 3062 | 2662 | 3062 | 3062 |
Hátsó túlnyúlás [mm] | 878 | 878 | 878 | 878 | 878 | 878 | 878 |
Oldalajtó nyílásszélessége (rekeszfallal) [mm] | 433 | 660 | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a |
Oldalajtó nyílásmagassága [mm] | 1228 | 1228 | 1228 | 1228 | 1228 | 1141 | 1141 |
Hátsó ajtónyílás maximális szélessége [mm] | 1248 | 1248 | 1248 | 1248 | 1248 | 1193 | 1193 |
Hátsó ajtónyílás magassága [mm] | 1136 | 1136 | 1136 | 1136 | 1146 | 1146 | 1146 |
Raktér szélessége [mm] | 1538 | 1538 | 1268 | 1268 | 1268 | 1477 | 1477 |
Raktér szélessége a kerékjáratok között [mm] | 1226 | 1226 | 1226 | 1226 | 1226 | 1149 | 1149 |
Raktér magassága [mm] | 1269 | 1269 | 1237 | 1267 | 1237 | 1226 | 1066 |
Raktér maximális hossza (a rekeszfalig) [mm] | 1753 | 2153 | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a |
Raktér hossza (az övvonalig rakodva) [mm] | 1558 | 1958 | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a |
Raktér hossza (az övvonalig rakodva, az első üléstámláig) [mm] | n/a | n/a | n/a | n/a | 1800 | 1947 | 1947 |
Raktér hossza (a padlón) [mm] | n/a | n/a | 845 | 1072 | 913 | n/a | n/a |
Raktér hossza (az első üléstámláig, a padlón) [mm] | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a | 2179 | 2179 |
Raktér maximális hossza rakodónyílásos rekeszfallal [mm] | 3000 | 3400 | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a |
Rakodómagasság (terheletlenül) [mm] | 599 | 599 | 593 | 586 | 593 | 597 | 597 |
Nyomtáv elöl [mm] | 1568 | 1568 | 1568 | 1568 | 1568 | 1568 | 1568 |
Nyomtáv hátul [mm] | 1585 | 1585 | 1584 | 1584 | 1584 | 1584 | 1584 |
Hasmagasság [mm] | 152 | 159 | 154 | 165 | 154 | 163 | 163 |
Raktér térfogata a rekeszfal mögött [m3] | 2,9 | 3,6 | 1,2 | 1,6 | n/a | n/a | n/a |
Raktér térfogata 7 üléssel [liter] | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a | 322 |
Raktér térfogata (2. üléssor felhajtva) [liter] | n/a | n/a | n/a | n/a | 1029 | 1529 | 1287 |
Raktér térfogata (2. üléssor lehajtva) [liter] | n/a | n/a | n/a | n/a | 2003 | 2761 | 2620 |
Raktér térfogata rekeszfal nélkül, első ülés lehajtva [m3] | 3,7 | 4,4 | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a |
A városi áruszállítók mezőnyében induló modell egyértelműen a szegmens éltanulója, a városi futárok, vagy épp a villany-, illetve vízvezeték-szerelők álomautója kíván lenni. Kínálatával, konfigurálhatóságával, vezethetőségével és futáskultúrájával is. Az a mindenes lenne, amibe minden cucc belefér, s ami a szakembereket, illetve akár a melósokat is kényelmesen viszi a munkavégzés helyszínére. Első sorában is lehet három ülőhely, a középső így persze parányi, s a szélső utasülés sem olyan kényelmes úgy, mint szólóként, de utóbbi közepes, a középső rövidebb távokra gond nélkül vállalható. A hosszabb verzióból ötüléses, illetve három üléssoros, hétszemélyes kombi, azaz brigádszállító is kérhető – a hazai árlistán utóbbi azonban nem szerepel, ugyanis sok értelme nem lenne a csakis bruttó áron megvásárolható, de teherautós kialakítású verziónak. Utóbbiban az oldalfalak felül üvegezettek ugyan, de alul ugyanúgy „fabetétesek”, azaz farostlemezzel burkoltak, mint a dobozos áruszállítók esetén, a raktér pedig nem fix válaszfallal elválasztott, így aztán itthon nem lehet hivatalosan teherautó. Az üvegezett kombi és a hagyományos furgon mellett van továbbá dupla kabinos változat is, ha az árlistán nincs is fent az összes variáns, kérésre bármelyiket fogja hozni a Ford Magyarország.
Az utastéri padló mindegyik Transit Connect esetén gumival borított, a haszonjármű könnyedén takarítható, praktikusan igénytelen. Belső plasztikjai kivétel nélkül kemények, de a furgonvilágban egészen minőségiek, kellemes megjelenésűek és tapintásúak, még a műanyag kormánykerék is jól formázott. A sofőr ülése teljesen korrekt, amelyik verzióban elöl csak két ülés van, az utasé is az, a kétszemélyes pad – mint már említettük – kissé kompromisszumos. A hátsó háromszemélyes még inkább az, harmadik sorival pedig még nem találkoztunk. Ami egy Fiestában megvan, az itt is: sok egyéb mellett SYNC (automatikus segélyhívó és programozható szolgáltatások rendszere), Active City Brake (alacsony tempónál működő koccanásgátló), fűthető szélvédő, tolatókamera és navigáció is szerepelhet.
Motorból csakis turbósok vannak, a kínálat meghatározója az 1.6 TDCi, ami 75, 95 és 115 lóerővel érhető el, utóbbi az Év Motorja díjas 1.0 EcoBoost (100 LE) benzineshez hasonlóan 6 fokozatú kézi váltót kap. Az Egyesült Államokban az 1,6 literes, 150 lóerős EcoBoost motort is megkapja a Connect, ráadásul (6 sebességes két kuplungos) automata váltóval. Nálunk az biztosan nem lesz elérhető, a bemutatón is vezetett, szenzációsan alacsony, 5,6 l/100 km vegyes fogyasztású 1,0 literes, háromhengeres Év Motorja azonban igen. Az egészen csendes, még a nagytestű autót is cipelni képes. Nem vitás persze, hogy sokkal jobban illik a Connecthez a középső, 95 lóerős teljesítményével vezetett – s vélhetően majd az eladások zömét adó – 1.6 TDCi. Az is csendes, egyenletes járású, autópályán sem forog sokat, ugyanis ötfokozatú váltója hosszúra áttételezett.
Ford Transit 2013 - fogyasztási és emissziós értékek
CO2 [g/km] | Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) [l/100 km] | |
1.0 EcoBoost (100 LE) | 129 | 6,4/5,1/5,6 |
1.6 TDCi (75 LE) | 115-124 | 4,8-5,5/4,2-4,5/4,4-4,9 |
1.6 TDCi (95 LE) | 108-128 | 4,7-5,5/3,8-4,5/4,1-4,9 |
1.6 TDCi (115 LE) | 124-128 | 5,5-5,7/4,3-4,4/4,8-4,9 |
A Connect kategóriájában vezethetőségével, kényelmes és egyben stabil (sablon elvű: elöl segédkeretes MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futóművel, valamint zajszigetelésével is sokakat levehet majd lábukról, ami viszont vélhetően leginkább érdekli majd a megrendelőket, az a raktér kapacitása. Az pedig a rövidebbik verziónál 1753 mm-es raktérhosszal 2,9 köbméter, a hosszabbiknál 2153 mm-es padlóhosszúsággal 3,6 m3. Mindkettőnél lefektethető az utasülés támlája, rá doboz is rakható, de a térelválasztón nyitható ajtóval a raktér is növelhető. A kerékdobok közötti szélesség 1226 mm, a raktérmagasság 1269 mm. Szabvány EUR-raklap keresztben is betehető. Mindkét verzióba kettő fér, a hosszúba azonban a kategóriában egyedülálló módon az oldalajtón keresztül is be lehet tenni. Utóbbi terhelhetősége akár 1 tonna is lehet, ami ugyancsak a kategória legjobb értéke.
Ha a Transit Connect pozitív tulajdonságait összeadogatjuk, akkor ára nem eltúlzott, de abszolút értékben, illetve a piac olcsóbb versenyzőihez mérten magas. A legolcsóbb (1.6 TDCi, 75 LE, Economy kivitel) ára is nettó 3 599 000 Ft. Vezetőoldali légzsák, a terhelhetőséghez méretezett óriási első és hátsó tárcsafék, visszagurulás-gátlós ESP, távirányítós központi zár, szervokormány, elektromos (és fel/le automata funkciós) első ablak, fedélzeti számítógép, raktérvilágítás és rádió-előkészítés ahhoz is jár. Érdekes lépcső az Ambiente, ami már jobboldali tolóajtós, pótkerekes, de rádió-előkészítés nélküli. Az Ambiente Econetic stop-start rendszeres, kormányról vezérelhető, Bluetooth- és USB-kapcsolatos rádióval szerelt, de ismét csak defektjavító szettet adó. A csúcsot jelentő Trend ködfényszórós, légkondis, fűthető első szélvédős, bélelt rakterű, dupla utas- és deréktámaszos sofőrüléssel, fényezett első lökhárítókkal, elektromos és fűthető külső tükrökkel szerelt.
Ford Transit Connect 2013 - nettó árak forintban
Tengelytáv | Széria/Típusszám | Economy | Ambiente | Trend | |
1.0 EcoBoost 100 LE M6 | SWB | 625/200 | - | - | - |
1.6 TDCi 75 LE M5 | SWB | 625/200 | 3 599 000 | - | - |
1.6 TDCi 95 LE M5 | SWB | 625/200 | - | 4 020 000 | 4 450 000 |
1.6 TDCi 115 LE M6 | SWB | 625/200 | - | - | 4 660 000 |
1.6 TDCi 95 LE M5 | SWB | 825/220 | - | 4 170 000 | 4 600 000 |
1.6 TDCi 115 LE M6 | SWB | 825/220 | - | 4 380 000 | 4 810 000 |
1.0 EcoBoost 100 LE M6 | LWB | 715/210 | - | 3 810 000 | 4 240 000 |
1.6 TDCi 95 LE M5 | LWB | 715/210 | - | 4 120 000 | 4 550 000 |
1.6 TDCi 115 LE M6 | LWB | 715/210 | - | 4 330 000 | 4 760 000 |
1.6 TDCi 95 LE M5 | LWB | 950/230 | - | 4 270 000 | 4 750 000 |
1.6 TDCi 115 LE M6 | LWB | 950/230 | - | 4 480 000 | 4 960 000 |
Az extrák nem drágák, de az árak felszereltségenként eltérőek. Az utasoldali légzsák mindenhol nettó 35 000, a függönylégzsák az Economynál 42 000, feljebb ugyancsak 35 000 forint. Kanyarkövető fényszóró csak a Trend ellátmányhoz kérhető az utasoldali légzsákkal egyező árért. Kereken 5000 forint egy távirányítós pótkulcs, 45 000 a tolatóradar, 160 000 a kamera, 40 000 a tempomat, 25 000 a LED-es raktérvilágítás és ugyanannyi a nyitható válaszfal is. A felsőbb szinteken megjelenő Bluetooth-kihangosítós rádió 55 000, a csak a Trendhez kérhető navigációs rendszer 405 000 Ft. A tolóajtó nélküli Economy és Ambiente Econetic 57 000 forintért kap egy jobboldalit, a hozzájuk nem is kérhető baloldali a másik két verzióhoz 89 000 Ft. Az alapból járó üvegezetlen, 180 fokban is nyitható kétszárnyú hátsó ajtó helyett az Ambiente és a Trend 50 000 forintért kérhető felfelé nyílóval, a hátsó ablak felára további 12 000 Ft, az ablakfűtésé 15 000, az ablaktörlőé 30 000 Ft. Gyári vonóhorog is csak az előbbi szintekhez kérhető 75 000 forintért, metálfényezéssel (75 000 Ft) és akár egyedi árnyalatokkal (alapszíneknél 205 000, metálszíneknél 305 000 Ft-ért) mindegyik Transit Connect kérhető. A bemutatón vezetett, nem is fullextrás autók bizony a mi 27%-os áfánk nélkül is 5 millió forint felettiek voltak. A hazai melósoknak bizony vélhetően álom marad az amúgy remek új Transit Connect.
Voilá Berlingo 3.
pár éve húzom Berlingo 2-vel, szinte minden porcikájában arra emlékeztet. (a motorjáról nem is beszélve)
Nincs infó róla esetleg, hogy belesegitett a Citroen? Nem lepődnék meg…
Szerintem egy Vivaro Business Edition felszereletséggel 114Le motorral, klímával és elektromos cuccokkal Nettó 3.940millióért jobb vétel. Hiába ez a jó indulóár, de klíma nélkül már nem vesznek autót, még munkásautónak sem!
Ennyi pénzért már akár jó is lehet. Majd az eladási adatok megmutatják, mennyit ér a magyar piacon.
Külső megjelenésével gond nélkül, de a beltér hátsó burkolata (lásd lejjebb) azért eléggé puritán.
Külső megjelenésével gond nélkül, de a beltér hátsó burkolata (lásd lejjebb) azért eléggé puritán.
Ezres Transit? 🙂 azért szívesen kipróbálnám milyen teljes terheléssel, utánfutót rángatva. Sokáig volt egy 2,5-es szívódízel az ismerősi körben, nem lehetett kivégezni…
„Melósok álomautója” Az ezüst Fordot elnézve ez már családi autónak is beillene.