Melósok álomautója – próbán az új Ford Transit Connect

Egy autó, ami olcsóbb dízelmotorral, mint benzinessel: Ford Transit Connect

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már itthon is kapható, de először Németországban vezethettük a Van of the Year díjjal kitüntetett vadonatúj Ford Transit Connect furgont.

Három év alatt négy vadonatúj haszonjárművet hoz a Ford. Tavaly jött a Transit Custom, idén a Transit Connect, jövőre pedig befut a Transit Courier és a Transit 2,5 tonna terhelhetőségű verziója is. A mostani újdonság, azaz a Connect sokat, nagyon sokat fejlődött elődjéhez képest. Az első, a Ford törökországi gyárában készített generációval szemben ez már a részint közös elemekkel épülő Fiestához hasonlóan spanyol gyártású, a Transit Custommal pedig az köti össze, hogy míg tavaly az, idén a Connect nyerte a Van of the Year, azaz Év Furgonja díjat. A Connect teljesen új, jelentős részben nagy szilárdságú acélokból épített önhordó acélkarosszériát kapott, dimenzióival nagyobb elődjénél, s ahhoz hasonlóan kétféle (4418, 4818 mm) hosszúsággal és (2662, 3062 mm tengelytávval) választható.
Ford Transit Connect 2013 - méretek
Transit Connect L1 Transit Connect L2 Transit Connect DCiV L1 Transit Connect DCiV L2 Transit Connect Kombi L1 Transit Connect Kombi L2 Transit Connect Kombi L2 7 üléses
Hosszúság [mm] 4418 4818 4418 4818 4418 4818 4818
Szélesség tükrök nélkül [mm] 1835 1835 1835 1835 1835 1835 1835
Szélesség tükrökkel [mm] 2137 2137 2137 2137 2137 2137 2137
Magasság (terheletlenül) [mm] 1861 1862 1836 1839 1836 1845 1840
Első túlnyúlás [mm] 878 878 878 878 878 878 878
Tengelytávolság [mm] 2662 3062 2662 3062 2662 3062 3062
Hátsó túlnyúlás [mm] 878 878 878 878 878 878 878
Oldalajtó nyílásszélessége (rekeszfallal) [mm] 433 660 n/a n/a n/a n/a n/a
Oldalajtó nyílásmagassága [mm] 1228 1228 1228 1228 1228 1141 1141
Hátsó ajtónyílás maximális szélessége [mm] 1248 1248 1248 1248 1248 1193 1193
Hátsó ajtónyílás magassága [mm] 1136 1136 1136 1136 1146 1146 1146
Raktér szélessége [mm] 1538 1538 1268 1268 1268 1477 1477
Raktér szélessége a kerékjáratok között [mm] 1226 1226 1226 1226 1226 1149 1149
Raktér magassága [mm] 1269 1269 1237 1267 1237 1226 1066
Raktér maximális hossza (a rekeszfalig) [mm] 1753 2153 n/a n/a n/a n/a n/a
Raktér hossza (az övvonalig rakodva) [mm] 1558 1958 n/a n/a n/a n/a n/a
Raktér hossza (az övvonalig rakodva, az első üléstámláig) [mm] n/a n/a n/a n/a 1800 1947 1947
Raktér hossza (a padlón) [mm] n/a n/a 845 1072 913 n/a n/a
Raktér hossza (az első üléstámláig, a padlón) [mm] n/a n/a n/a n/a n/a 2179 2179
Raktér maximális hossza rakodónyílásos rekeszfallal [mm] 3000 3400 n/a n/a n/a n/a n/a
Rakodómagasság (terheletlenül) [mm] 599 599 593 586 593 597 597
Nyomtáv elöl [mm] 1568 1568 1568 1568 1568 1568 1568
Nyomtáv hátul [mm] 1585 1585 1584 1584 1584 1584 1584
Hasmagasság [mm] 152 159 154 165 154 163 163
Raktér térfogata a rekeszfal mögött [m3] 2,9 3,6 1,2 1,6 n/a n/a n/a
Raktér térfogata 7 üléssel [liter] n/a n/a n/a n/a n/a n/a 322
Raktér térfogata (2. üléssor felhajtva) [liter] n/a n/a n/a n/a 1029 1529 1287
Raktér térfogata (2. üléssor lehajtva) [liter] n/a n/a n/a n/a 2003 2761 2620
Raktér térfogata rekeszfal nélkül, első ülés lehajtva [m3] 3,7 4,4 n/a n/a n/a n/a n/a

A városi áruszállítók mezőnyében induló modell egyértelműen a szegmens éltanulója, a városi futárok, vagy épp a villany-, illetve vízvezeték-szerelők álomautója kíván lenni. Kínálatával, konfigurálhatóságával, vezethetőségével és futáskultúrájával is. Az a mindenes lenne, amibe minden cucc belefér, s ami a szakembereket, illetve akár a melósokat is kényelmesen viszi a munkavégzés helyszínére. Első sorában is lehet három ülőhely, a középső így persze parányi, s a szélső utasülés sem olyan kényelmes úgy, mint szólóként, de utóbbi közepes, a középső rövidebb távokra gond nélkül vállalható. A hosszabb verzióból ötüléses, illetve három üléssoros, hétszemélyes kombi, azaz brigádszállító is kérhető – a hazai árlistán utóbbi azonban nem szerepel, ugyanis sok értelme nem lenne a csakis bruttó áron megvásárolható, de teherautós kialakítású verziónak. Utóbbiban az oldalfalak felül üvegezettek ugyan, de alul ugyanúgy „fabetétesek”, azaz farostlemezzel burkoltak, mint a dobozos áruszállítók esetén, a raktér pedig nem fix válaszfallal elválasztott, így aztán itthon nem lehet hivatalosan teherautó. Az üvegezett kombi és a hagyományos furgon mellett van továbbá dupla kabinos változat is, ha az árlistán nincs is fent az összes variáns, kérésre bármelyiket fogja hozni a Ford Magyarország.

Az utastéri padló mindegyik Transit Connect esetén gumival borított, a haszonjármű könnyedén takarítható, praktikusan igénytelen. Belső plasztikjai kivétel nélkül kemények, de a furgonvilágban egészen minőségiek, kellemes megjelenésűek és tapintásúak, még a műanyag kormánykerék is jól formázott. A sofőr ülése teljesen korrekt, amelyik verzióban elöl csak két ülés van, az utasé is az, a kétszemélyes pad – mint már említettük – kissé kompromisszumos. A hátsó háromszemélyes még inkább az, harmadik sorival pedig még nem találkoztunk. Ami egy Fiestában megvan, az itt is: sok egyéb mellett SYNC (automatikus segélyhívó és programozható szolgáltatások rendszere), Active City Brake (alacsony tempónál működő koccanásgátló), fűthető szélvédő, tolatókamera és navigáció is szerepelhet.
Hirdetés

Motorból csakis turbósok vannak, a kínálat meghatározója az 1.6 TDCi, ami 75, 95 és 115 lóerővel érhető el, utóbbi az Év Motorja díjas 1.0 EcoBoost (100 LE) benzineshez hasonlóan 6 fokozatú kézi váltót kap. Az Egyesült Államokban az 1,6 literes, 150 lóerős EcoBoost motort is megkapja a Connect, ráadásul (6 sebességes két kuplungos) automata váltóval. Nálunk az biztosan nem lesz elérhető, a bemutatón is vezetett, szenzációsan alacsony, 5,6 l/100 km vegyes fogyasztású 1,0 literes, háromhengeres Év Motorja azonban igen. Az egészen csendes, még a nagytestű autót is cipelni képes. Nem vitás persze, hogy sokkal jobban illik a Connecthez a középső, 95 lóerős teljesítményével vezetett – s vélhetően majd az eladások zömét adó – 1.6 TDCi. Az is csendes, egyenletes járású, autópályán sem forog sokat, ugyanis ötfokozatú váltója hosszúra áttételezett.
Ford Transit 2013 - fogyasztási és emissziós értékek
CO2 [g/km] Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) [l/100 km]
1.0 EcoBoost (100 LE) 129 6,4/5,1/5,6
1.6 TDCi (75 LE) 115-124 4,8-5,5/4,2-4,5/4,4-4,9
1.6 TDCi (95 LE) 108-128 4,7-5,5/3,8-4,5/4,1-4,9
1.6 TDCi (115 LE) 124-128 5,5-5,7/4,3-4,4/4,8-4,9

A Connect kategóriájában vezethetőségével, kényelmes és egyben stabil (sablon elvű: elöl segédkeretes MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futóművel, valamint zajszigetelésével is sokakat levehet majd lábukról, ami viszont vélhetően leginkább érdekli majd a megrendelőket, az a raktér kapacitása. Az pedig a rövidebbik verziónál 1753 mm-es raktérhosszal 2,9 köbméter, a hosszabbiknál 2153 mm-es padlóhosszúsággal 3,6 m3. Mindkettőnél lefektethető az utasülés támlája, rá doboz is rakható, de a térelválasztón nyitható ajtóval a raktér is növelhető. A kerékdobok közötti szélesség 1226 mm, a raktérmagasság 1269 mm. Szabvány EUR-raklap keresztben is betehető. Mindkét verzióba kettő fér, a hosszúba azonban a kategóriában egyedülálló módon az oldalajtón keresztül is be lehet tenni. Utóbbi terhelhetősége akár 1 tonna is lehet, ami ugyancsak a kategória legjobb értéke.
Ha a Transit Connect pozitív tulajdonságait összeadogatjuk, akkor ára nem eltúlzott, de abszolút értékben, illetve a piac olcsóbb versenyzőihez mérten magas. A legolcsóbb (1.6 TDCi, 75 LE, Economy kivitel) ára is nettó 3 599 000 Ft. Vezetőoldali légzsák, a terhelhetőséghez méretezett óriási első és hátsó tárcsafék, visszagurulás-gátlós ESP, távirányítós központi zár, szervokormány, elektromos (és fel/le automata funkciós) első ablak, fedélzeti számítógép, raktérvilágítás és rádió-előkészítés ahhoz is jár. Érdekes lépcső az Ambiente, ami már jobboldali tolóajtós, pótkerekes, de rádió-előkészítés nélküli. Az Ambiente Econetic stop-start rendszeres, kormányról vezérelhető, Bluetooth- és USB-kapcsolatos rádióval szerelt, de ismét csak defektjavító szettet adó. A csúcsot jelentő Trend ködfényszórós, légkondis, fűthető első szélvédős, bélelt rakterű, dupla utas- és deréktámaszos sofőrüléssel, fényezett első lökhárítókkal, elektromos és fűthető külső tükrökkel szerelt.
Ford Transit Connect 2013 - nettó árak forintban
Tengelytáv Széria/Típusszám Economy Ambiente Trend
1.0 EcoBoost 100 LE M6 SWB 625/200 - - -
1.6 TDCi 75 LE M5 SWB 625/200 3 599 000 - -
1.6 TDCi 95 LE M5 SWB 625/200 - 4 020 000 4 450 000
1.6 TDCi 115 LE M6 SWB 625/200 - - 4 660 000
1.6 TDCi 95 LE M5 SWB 825/220 - 4 170 000 4 600 000
1.6 TDCi 115 LE M6 SWB 825/220 - 4 380 000 4 810 000
1.0 EcoBoost 100 LE M6 LWB 715/210 - 3 810 000 4 240 000
1.6 TDCi 95 LE M5 LWB 715/210 - 4 120 000 4 550 000
1.6 TDCi 115 LE M6 LWB 715/210 - 4 330 000 4 760 000
1.6 TDCi 95 LE M5 LWB 950/230 - 4 270 000 4 750 000
1.6 TDCi 115 LE M6 LWB 950/230 - 4 480 000 4 960 000

Az extrák nem drágák, de az árak felszereltségenként eltérőek. Az utasoldali légzsák mindenhol nettó 35 000, a függönylégzsák az Economynál 42 000, feljebb ugyancsak 35 000 forint. Kanyarkövető fényszóró csak a Trend ellátmányhoz kérhető az utasoldali légzsákkal egyező árért. Kereken 5000 forint egy távirányítós pótkulcs, 45 000 a tolatóradar, 160 000 a kamera, 40 000 a tempomat, 25 000 a LED-es raktérvilágítás és ugyanannyi a nyitható válaszfal is. A felsőbb szinteken megjelenő Bluetooth-kihangosítós rádió 55 000, a csak a Trendhez kérhető navigációs rendszer 405 000 Ft. A tolóajtó nélküli Economy és Ambiente Econetic 57 000 forintért kap egy jobboldalit, a hozzájuk nem is kérhető baloldali a másik két verzióhoz 89 000 Ft. Az alapból járó üvegezetlen, 180 fokban is nyitható kétszárnyú hátsó ajtó helyett az Ambiente és a Trend 50 000 forintért kérhető felfelé nyílóval, a hátsó ablak felára további 12 000 Ft, az ablakfűtésé 15 000, az ablaktörlőé 30 000 Ft. Gyári vonóhorog is csak az előbbi szintekhez kérhető 75 000 forintért, metálfényezéssel (75 000 Ft) és akár egyedi árnyalatokkal (alapszíneknél 205 000, metálszíneknél 305 000 Ft-ért) mindegyik Transit Connect kérhető. A bemutatón vezetett, nem is fullextrás autók bizony a mi 27%-os áfánk nélkül is 5 millió forint felettiek voltak. A hazai melósoknak bizony vélhetően álom marad az amúgy remek új Transit Connect.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Melósok álomautója – próbán az új Ford Transit Connect

Vélemény, hozzászólás?