Melegítsünk Mogyoródra: Michelisz és Wéber a Slovakia Ringen
Először Szlovákiában a WTCC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hétvégén a Pozsony melletti Slovakia Ringen meccsel a túraautó-világbajnoki mezőny, nincs messze, irány szurkolni Michelisznek és Wébernek!
Először látogat Szlovákiába a WTCC-mezőny, Marrakesh után a Pozsony melletti Slovakia Ringen folytatódik a túraautó-világbajnoki sorozat. A Zengő Motorsport ismét két BMW-vel vesz részt, Michelisz Norbi mellett Wéber Gábor is szerencsét próbál egy narancs-fekete BMW-ben. Az 5922 méteres aszfaltcsík hosszú egyenesekkel, tempós, gyors kanyarokkal tűzdelt, amely kedvezhet a hátsókerekes versenyautó számára, viszont pluszsúlyt kapott a BMW, s ez nem jó hír. "Nagyon várom a szlovákiai WTCC-futamot. Számunkra ez a helyszín szinte hazai terepnek számít, ugyanis a pálya mindössze 150 km-re található Budapesttől. A BMW-re kiszabott 40 kg büntetősúlynak köszönhetően azonban nehéz hétvégére számítok, még akkor is, ha a pálya vonalvezetése első ránézésre kedvezhet a hátsókerék-hajtásnak" - idézi Micheliszt a zengomotorsport.hu. "Az előző versenyhétvégék tapasztalatai azt mutatják, hogy van esélyünk a pontszerzésre, de kis szerencsével, és remélhetőleg nagymértékű helyszíni szurkolói támogatással akár az első 5 közé is beverekedhetjük magunkat valamelyik futamon. Összességében nehéz jóslatokba bocsátkozni, ugyanis a mezőny most látogat először a Slovakia Ringre."
"Még soha nem versenyeztem a Slovakia Ringen, a pályán is csak egyszer jártam néhány hete. Nagyon gyorsnak és trükkösnek tűnik, a 320 TC volánjánál biztos nem fogunk unatkozni" - nyilatkozta Wéber. "A marrakeshi verseny kihagyása csak anyagi szempontból volt előnyös, mert nekem épp a versenykilométer hiányzik, így onnan folytatom a dolgot, ahol Valenciában abbahagytam. Persze az első két futam tapasztalatait már hosszasan kielemeztük, de a pályán töltött időt semmi nem pótolhatja. Remélem, hogy sokan ellátogatnak a Győrtől mindössze 50 km-re található pályára, így egy kicsit ezt a futamot is hazai versenyként kezelhetjük, és mindenkinek jó ráhangolódás lesz az egy héttel később következő hungaroringi versenyre."
Nem csak a versenyzőknek, a szurkolóknak is a WTCC-re hangolódást jelentheti a szlovák verseny, hiszen a Budapesttől mintegy 150 kilométernyire lévő pálya autóval, az M1-es autópályán a komáromi letérőig hajtva 2 óra, 3 perc alatt elérhető, aki Magyarországon sem vásárolna autópályamatricát, az a régi 1-es úton haladva mindössze 21 perccel hosszabb, azaz még mindig 2,5 óra alatti menetidővel számolhat. Útvonalterv itt[/url].
A hétvége menetrendje
Április 28., szombat
Április 29., vasárnap
Az egyéni vb állása (élmezőny)
A konstruktőri vb állása
Április 28., szombat
- 09:45-10:15: Első szabadedzés
- 12:30-13:00: Második szabadedzés
- 15:00-15:35: Időmérő edzés
Április 29., vasárnap
- 8:45-9:00: Bemelegítés
- 14:20-14:45: Első futam (10 kör)
- 15:35-16:00: Második Futam (10 kör)
Az egyéni vb állása (élmezőny)
- 1. Muller 130 pont
- 2. Menu 106
- 3. Huff 97
- ... 9. Michelisz 26
A konstruktőri vb állása
- Chevrolet 268 pont
- BMW 161
- SEAT 144
- 1. Oriola 51 pont
- 2. D'Aste 47
- 3. Engstler 37
- 4. Michelisz 32
- ... 11. Wéber 3