Megy a cirkusz Mogyoród előtt
Hamilton ostoba, Massa félrebeszél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pár nap, s máris a Hungaroringen dübörög a Forma-1, előtte még persze muszáj egy kicsit dühöngeni, ujjal mutogatni és magyarázni a bizonyítványt.
[kepallobal=394584]Vettel idén még csak egyszer mutogathatott a maga sajátos módján, hátránya már 44 pont Alonsóval szemben[/kepallobal]
A tavalyi durva Red Bull-fölény után nem sokkal furcsa ezt leírni, de a a hockenheimi Német Nagydíjon papírforma Ferrari-siker született a futamról futamra szinte tökéleteset nyújtó Alonso révén. Az F1 legjobban fizetett pilótája jó úton halad harmadik, maranellói vörösben első világbajnoki címe felé, előnye egész megnyugtató, közben csapattársa viszont annyira hamisan másodhegedül, hogy egyrészt konstruktőrileg képtelen partiban lenni a Ferrari, másrészt ilyen nyilatkozatot "kell" tennie: "Alonsónak szüksége lesz rám, ha bajnok akar lenni. Kiélezett a harc, minden pontnak jelentősége van. Folytatnunk kell a munkát, folyamatosan fejleszteni az autót, csak így lehetünk eredményesek" - mondta Massa, aki legutóbb sem tudott a Top 10-ben zárni egy elvileg ugyanolyan technikával, mint amilyennel kollégája rajt-cél győzelmet aratott...
Saját produkciójával kapcsolatban aztán felettébb vicces szavak szökkentek ki a 2009-es hungaroringi balesete óta csak magyarázkodó, pezsgősdugót a pódiumon utoljára a 2010-es Koreai Nagydíjon pukkantó Massa fogának az ő kerítésén: "Monaco óta jól érzem magam, versenyképes vagyok, s ez a legfontosabb. Most is egy ütközés hátráltatott a rajtot követően, a tempómmal nem volt gond." Mi ez, ha nem önvédelem? Nyilván veszélyben a pozíciója, jobbnál jobb versenyzőket ajánl helyére főleg az olasz sajtó, érthetően frusztrált, és semmi nem jön neki össze. Drukkolunk neki, hátha épp Mogyoródon fordul a kocka, és a szezon második felében azt a Massát láthatjuk majd, aki 2008-ban egy ponttal kapott ki Hamiltontól a vb-címért zajló csatában.
Attól a Hamiltontól, aki Németországban körhátrányát visszavéve előzte meg az Alonsót üldöző Vettelt. A kétszeres címvédő ekképp vélekedett a mclarenes manőveréről: "Ostobaság volt ez a részéről! Picit le kellett volna maradnia, és találni egy üres helyet, ahol gyorsan mehet. Szerintem ezért kerülhetett elém Button a boxkiállások során.". A hajrában aztán Vettel visszaelőzte Buttont, tette ezt azonban úgy, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát, s emiatt megbüntették, utólag 20 mp-et hozzáadtak az idejéhez. Bukta a második helyét, csak ötödik lett, ő és a Red Bull is vesztett 8 pontot. Akik nyertek a bolton, mert eggyel előrébb végeztek: Button, Räikkönen (Lotus) és Kobajasi. A Sauber japánjának ez a negyedik hely eddigi karrierje legjobbja.
Még néhány vélemény és egy érdekesség csak röviden: a McLaren szerint Button még vb-esélyes (szerintünk csak papíron); Button hangsúlyozta, hogy a McLaren a leggyorsabb autó (csak nyerni képtelen); Alonso tudja, hogy nem a Ferrari a leggyorsabb, de sebaj (a győzelmen nincs mit magyarázni); Räikkönen viccesen közhelyes, mint mindig: "Jobbak is lehetnénk, de sokkal rosszabbak is"; a McLaren új rekordot állított fel, amikor szerelői 2,31 mp alatt cseréltek kereket Button autóján.
Attól a Hamiltontól, aki Németországban körhátrányát visszavéve előzte meg az Alonsót üldöző Vettelt. A kétszeres címvédő ekképp vélekedett a mclarenes manőveréről: "Ostobaság volt ez a részéről! Picit le kellett volna maradnia, és találni egy üres helyet, ahol gyorsan mehet. Szerintem ezért kerülhetett elém Button a boxkiállások során.". A hajrában aztán Vettel visszaelőzte Buttont, tette ezt azonban úgy, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát, s emiatt megbüntették, utólag 20 mp-et hozzáadtak az idejéhez. Bukta a második helyét, csak ötödik lett, ő és a Red Bull is vesztett 8 pontot. Akik nyertek a bolton, mert eggyel előrébb végeztek: Button, Räikkönen (Lotus) és Kobajasi. A Sauber japánjának ez a negyedik hely eddigi karrierje legjobbja.
Még néhány vélemény és egy érdekesség csak röviden: a McLaren szerint Button még vb-esélyes (szerintünk csak papíron); Button hangsúlyozta, hogy a McLaren a leggyorsabb autó (csak nyerni képtelen); Alonso tudja, hogy nem a Ferrari a leggyorsabb, de sebaj (a győzelmen nincs mit magyarázni); Räikkönen viccesen közhelyes, mint mindig: "Jobbak is lehetnénk, de sokkal rosszabbak is"; a McLaren új rekordot állított fel, amikor szerelői 2,31 mp alatt cseréltek kereket Button autóján.
F1 2012 futamok és győztesek
1. | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Button, McLaren |
2. | Malajziai Nagydíj, Szepang | Alonso, Ferrari |
3. | Kínai Nagydíj, Sanghaj | Rosberg, Mercedes |
4. | Bahreini Nagydíj, Szahír | Vettel, Red Bull |
5. | Spanyol Nagydíj, Barcelona | Maldonado, Williams |
6. | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Webber, Red Bull |
7. | Kanadai Nagydíj, Montreal | Hamilton, McLaren |
8. | Európa Nagydíj, Valencia | Alonso, Ferrari |
9. | Brit Nagydíj, Silverstone | Webber, Red Bull |
10. | Német Nagydíj, Hockenheim | Alonso, Ferrari |
Az egyéni és a konstruktőri vb állása
pilóta | pont | csapat | pont | |
1. | Alonso (Ferrari) | 154 | Red Bull | 230 |
2. | Webber (Red Bull) | 120 | Ferrari | 177 |
3. | Vettel (Red Bull) | 110 | McLaren | 160 |
4. | Räikkönen (Lotus) | 98 | Lotus | 159 |
5. | Hamilton (McLaren) | 92 | Mercedes | 105 |
6. | Rosberg (Mercedes) | 76 | Sauber | 80 |
7. | Button (McLaren) | 68 | Williams | 47 |
8. | Grosjean (Lotus) | 61 | Force India | 46 |
9. | Pérez (Sauber) | 47 | Toro Rosso | 6 |
10. | Kobajasi (Sauber) | 33 | ||
11. | Maldonado (Williams) | 29 | ||
12. | Schumacher (Mercedes) | 29 | ||
13. | Di Resta (Force India) | 27 | ||
14. | Massa (Ferrari) | 23 | ||
15. | Hülkenberg (Force India) | 19 | ||
16. | Senna (Williams) | 18 | ||
17. | Vergne (Toro Rosso) | 4 | ||
18. | Ricciardo (Toro Rosso) | 2 |