Kétféle karosszériával érkezik az új Land Rover Defender, a sarkkörön -40 fokban is tesztelik, de egészen 50 fokos hőségig is elmennek az Egyesült Államokban
A Land Rover világnapja? Bizony, van ilyen is, és a magyarázata egészen egyszerű és érthető. 1948. április 30-án mutatkozott be a Land Rover Series I, vagyis a márka első modellje, a rajongók pedig így április 30-át szent napnak tartják. Ahogy persze a gyáriak is, éppen ezért időzítettek néhány fotót erre a dátumra most, a sztár pedig a még tesztelés alatt álló új Defender generáció. A teszteken készült fotókon tisztán látszik, hogy nem egy puhány városi terepjáróval készülnek, ugyanúgy próbálják közúton, mint sziklákon, térdig érő sárban és erdei szakaszokon, valamint 50 és -40 Celsius fokos környezetben is.
A lehető legtöbb körülményben kipróbálják, már több mint 1,5 kilométert mentek a tesztautókkal
A tesztautók most 1,5 millió futott kilométernél járnak, és hamarosan átlépnek az utolsó fázisba, melyben a Tust Trust non-profit szervezet munkáját fogják segíteni Kenyában. Az új Defender nagyon más lesz, mint elődje, az első merev tengelyt többlengőkaros futómű váltja tekercsrugókkal, de meglesz a kapcsolható összkerékhajtás és a zárható differenciálművek is. Nagy változás, hogy a kétajtós karosszéria mellé érkezik egy családi kivitelű négyajtós is, ezzel egyenes ellenfelet állítva a Jeep Wranglernek. Az új modell bemutatóját az év második felében várhatjuk, ha minden igaz, akkor szeptemberben.
Április 30-át azért választották a fotók publikálására, mert ez a nap a Land Rover világnapja, 1948. április 30-án mutatkozott be az első modelljük
„Az új Defender nagyon más lesz, mint elődje, az első merev tengelyt többlengőkaros futómű váltja tekercsrugókkal, de meglesz a kapcsolható összkerékhajtás és a zárható differenciálművek is.”
Háát… Ez így egy kicsit értelmetlennek tűnik. Egyrészt a képek alapján egyértelmű, hogy a hátsó futóműnél is száműzik a merev hidat, másrészt a sok képet megnézve kicsit gyanús, hogy a tekercsrugó helyett/mellett valami légrugó lesz. Az országúti és a terepes képek között látványos a hasmagasság különbség, különösen a kerékdobnál látszik jól. (Esélyes, hogy akkor szintezhető lesz a futómű, vagy csak opcionális lesz, és lesz valami munkásabb kivitel is, magasabb tekercsrugókkal, de erre kicsi az esély…)
A kapcsolható összkerékhajtásról meg annyit, hogy a Series I-II-III-at leszámítva a Defender mindig is állandó összkerékhajtású volt, szóval kizártnak tartom, hogy az új 2020-ban ne az legyen. Zárható differenciálművekről sem tudok, csak középen, és ehhez raktak Traction Controlt. Ettől még az újban lehet, csak eddig se volt.
Egyébként nem gondolom, hogy rossz terepképességű jármű lesz, de azt a munkaterepjárót, amit a régi képviselt, nem kapjuk vissza. Nem igazán értem, hogy mi keresni valója lesz a palettán a többi Land Rover mellett…