Február végén lehull a lepel a győztesről, most megmutatjuk, mely modellek közül választják majd ki!
Az európai Év Autója díj zsűrije 2022-re visszatért a megszokott dátumokhoz, és nem várt jövő év elejéig a döntősök bejelentésével, mint legutóbb. Ma már ki is derült, hogy melyek a döntőbe jutott autók, mutatjuk, mely modellek közül kerül majd ki 2022 nyertese. A 61 tagú zsűri 6 villanyautót és mindösszesen egyetlen "hagyományos" modellt válogatott be a döntősök közé. Év elején választják meg az alábbi modellek közül az Év Autója díj 2022-es győztesét, melyet február 28-án, hétfőn jelentenek majd be. Nézzük tehát a döntősöket!
A Cupra Born egy vérbeli élményautó, zöld rendszámmal. A Volkswagen csoport legsportosabb tömegmárkája az ID.3 alapjaira építette meg ezt a villanyhajtású, vagány küllemű játékszert, ami ráadásul a gyártás során sem termel feleslegesen szén-dioxidot. Februárban kiderül, hogy mindez mire lesz elég ebben a mezőnyben.
A Ford Mustang Mach-E esetében ott az örök kérdés, hogy vajon igazi Mustang-e. Ami viszont nem lehet kérdés, hogy egy kiemelkedő autó, ezt bizonyítja az is, hogy helyet kapott a döntőben. Az amerikai élményautózás ikonjainak nevét viselő elektromos crossover megadja a vérbeli erőt, de mellé praktikus is: elég lehet a győzelemhez?
A koreaiak több elektromos crossovert is villantottak 2021-ben az új E-GMP villanyautó-platformra, amelynek színvonalát jól mutatja, hogy két modell is a döntősök közé került. Az egyik ezek közül a Hyundai Ioniq 5, ami hiába tűnik a fotókon jóval kisebbnek a valós méreténél, mert élőben egyéb területeken is nagy durranás.
Az imént említett Ioniq 5 Kia logós platformtársa sem véletlenül került a döntőbe. A Kia EV6 vadabb küllemmel és - ahogy azt a gyártótól már megszokhattuk - 7 év/150 000 km garanciával csábít, de ennél sokkal több van benne: praktikus, erős, tágas, és összességében jó. Vajon legyőzheti a családon belüli konkurenciát?
A döntős mezőny egyetlen "hagyományos", tehát benzin- és dízelmotorokkal kapható modellje a Peugeot 308 lett, ezzel gyakorlatilag már most nyert a saját kategóriájában. Ennek rengeteg jó oka van: tágas, kényelmes, jók a motorok és remek az összhang az új 308-asban. De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy szembe tudjon szállni az új világ szellemiségével és technológiájával?
Az új Renault Mégane E-Tech gyakorlatilag csak a nevén osztozik a jelenleg is kapható E-Tech Megane-nal. Ez a modell ugyanis nem konnektoros hibrid, hanem tisztán villanyautó, ráadásul még a forma sem stimmel: az új Megane E-Tech egy crossover. Ráadásul az Év Autója zsűri szerint egy igen jó crossover, hiszen bekerült a legjobbak közé.
A Škoda Enyaq iV az első dedikált villanyautója a cseh gyártónak. A Volkswagen ID.4 rokon nem véletlenül került a döntősök közé. Küllemre is és érzésre is Škoda tudott maradni, még úgy is, hogy olyan kényelmet és minőségérzetet nyújt, amit egyes prémium modellek is megirigyelhetnének.
MI van? Úgy látszik az egész világra kiterjedő agymosás eléri célját… Szóval, a vibrátor jobb mint az igazi szex….. Nektek.